wp - grudzien 2016

San Markos i LUBelskie docenione

Brief for Poland / Aktualności

Spot reklamowy "Lubelskie na chwilę lub na dłużej", ukazujący walory turystyczne tego regionu został po raz drugi wyróżniony w konkursie związanym z marketingiem miejsc. Na festiwalu filmów turystycznych w Rydze Tourfilmriga zajął III miejsce. Spot dla województwa lubelskiego zrealizowała agencja San Markos.

-

Festiwal w Rydze należy do największego cyklu festiwali filmowych o tematyce turystycznej, który organizuje Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (Comité International des Festivals du Film Touristique). Każdego roku, w ramach tego cyklu, konkursy filmowe odbywają się m.in. w: Berlinie, Wiedniu, Barcelonie, Los Angeles i Cannes. Zwycięzca całego cyklu festiwali w danym roku
 zdobywa tytuł Grand Prix CIFFT dla najlepszego filmu turystycznego na świecie, a narody przyznane przez jury CIFFT uznawane są przez organizacje turystyczne na wszystkich kontynentach. Komitet działa na rzecz Światowej Organizacji Turystycznej (The Wolrd Tourism Organization) , ETC (The European Travel Comission), PATA (Pacific Asia Travel Association)oraz CATA (Central America Tourism Agency).

Do udziału w tegorocznej, siódmej już edycji międzynarodowego festiwalu filmów turystycznych – Tourfilmriga zgłoszonych zostało ponad 150 projektów z kilkudziesięciu państw. O tytuł najlepszego projektu walczyły m.in. projekty filmowe zrealizowane dla tak znanych państw, miast i regionów jak: Austria, Egipt, Słowacja, Szwajcaria, Chorwacja, Grecja, Hiszpania i Walencja, Włochy i region Chianti oraz Turcja i Istanbuł. Polską produkcją, która zdobyła uznanie jury, okazał się spot reklamowy „Lubelskie na chwilę lub na dłużej”, zrealizowany przez agencję San Markos na rzecz województwa lubelskiego. Projekt zajął III miejsce w klasyfikacji generalnej festiwalu w Rydze oraz zdobył kolejne punkty w ramach rankingu do nagrody Grand Prix CIFFT. Jest to już druga nagroda dla tego projektu w ramach konkursów CIFFT, w marcu tego roku spot  zdobył III miejsce na konkursie filmów turystycznych w Berlinie. Oznacza to, że ma on szanse stanąć do walki o Grand Prix, które CIFFT wręczy na Festiwalu Festiwali w Wiedniu pod koniec 2014 roku.

-Spot telewizyjny zatytułowany „Na chwilę lub na dłużej" składa się z krótkich fragmentów prezentujących praktyczny potencjał województwa lubelskiego przeplatanych emocjonalnymi scenami oddającymi klimat miejsca. Jego celem jest ukazanie regionu w różnorodny i pozytywny sposób. Zwrócenie uwagi na to, że można tam nie tylko rozsmakować się w życiu i czerpać inspiracje do działania, ale też rozkręcić własny biznes... a może też pozostać tam na dłużej! Myślę, że koncepcja kreatywna doskonale oddaje założenia briefu i realizuje założone cele marketingowe – podkreśla Piotr Zajlich, dyrektor kreatywny z agencji San Markos.

-Kolejna nagroda na festiwalu CIFFT za spot reklamowy dla lubelskiego potwierdza wysoką jakość produkcji filmowej oraz skuteczność przekazu promocyjnego. Należy również podkreślić, że wyróżnienia dla tego filmu za granicą dodatkowo promują region i zwracają na niego uwagę największych światowych organizacji turystycznych. – komentuje Magdalena Czaja, przewodnicząca rady nadzorczej San Markos.

Film Lubelskie na chwilę lub na dłużej jest efektem ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej województwa lubelskiego. Do jego produkcji agencja San Markos wykorzystała zdjęcia przedstawiające unikalne, charakterystyczne dla regionu miejsca, takie jak rezerwat Tanwii, najstarsza stadnina koni w Janowie Podlaskim, Rynek Główny w Zamościu, Kazimierz, Szklarnie w Tężycy oraz Port Lotniczy Lublin. Reżyserem spotu jest Mateusz Rakowicz – laureat Fryderyka 2011 r., reżyser autorskich filmów krótkometrażowych, w tym wielokrotnie nagradzanego „Latarnika”, Członek SFP, autor kilkuset reklam i teledysków (m.in. Afromental, Kamila Bednarka, Ani Dąbrowskiej, Pezeta). Jeden z sześciu scenarzystów oraz reżyserów fabularnego filmu pt. „Stacja Warszawa” producent WFDiF i studio TOR (Krzysztof Zanussi), jak również twórca storyboardów do filmów: Agnieszki Holland, Kasi Adamik, Łukasza Barczyka, Władysława Pasikowskiego, Johna Daly, Krzysztofa Zanussiego i Grega Zglińskiego.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.