San Markos i LUBelskie docenione

Brief for Poland / Aktualności

Spot reklamowy "Lubelskie na chwilę lub na dłużej", ukazujący walory turystyczne tego regionu został po raz drugi wyróżniony w konkursie związanym z marketingiem miejsc. Na festiwalu filmów turystycznych w Rydze Tourfilmriga zajął III miejsce. Spot dla województwa lubelskiego zrealizowała agencja San Markos.

-

Festiwal w Rydze należy do największego cyklu festiwali filmowych o tematyce turystycznej, który organizuje Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (Comité International des Festivals du Film Touristique). Każdego roku, w ramach tego cyklu, konkursy filmowe odbywają się m.in. w: Berlinie, Wiedniu, Barcelonie, Los Angeles i Cannes. Zwycięzca całego cyklu festiwali w danym roku
 zdobywa tytuł Grand Prix CIFFT dla najlepszego filmu turystycznego na świecie, a narody przyznane przez jury CIFFT uznawane są przez organizacje turystyczne na wszystkich kontynentach. Komitet działa na rzecz Światowej Organizacji Turystycznej (The Wolrd Tourism Organization) , ETC (The European Travel Comission), PATA (Pacific Asia Travel Association)oraz CATA (Central America Tourism Agency).

Do udziału w tegorocznej, siódmej już edycji międzynarodowego festiwalu filmów turystycznych – Tourfilmriga zgłoszonych zostało ponad 150 projektów z kilkudziesięciu państw. O tytuł najlepszego projektu walczyły m.in. projekty filmowe zrealizowane dla tak znanych państw, miast i regionów jak: Austria, Egipt, Słowacja, Szwajcaria, Chorwacja, Grecja, Hiszpania i Walencja, Włochy i region Chianti oraz Turcja i Istanbuł. Polską produkcją, która zdobyła uznanie jury, okazał się spot reklamowy „Lubelskie na chwilę lub na dłużej”, zrealizowany przez agencję San Markos na rzecz województwa lubelskiego. Projekt zajął III miejsce w klasyfikacji generalnej festiwalu w Rydze oraz zdobył kolejne punkty w ramach rankingu do nagrody Grand Prix CIFFT. Jest to już druga nagroda dla tego projektu w ramach konkursów CIFFT, w marcu tego roku spot  zdobył III miejsce na konkursie filmów turystycznych w Berlinie. Oznacza to, że ma on szanse stanąć do walki o Grand Prix, które CIFFT wręczy na Festiwalu Festiwali w Wiedniu pod koniec 2014 roku.

-Spot telewizyjny zatytułowany „Na chwilę lub na dłużej" składa się z krótkich fragmentów prezentujących praktyczny potencjał województwa lubelskiego przeplatanych emocjonalnymi scenami oddającymi klimat miejsca. Jego celem jest ukazanie regionu w różnorodny i pozytywny sposób. Zwrócenie uwagi na to, że można tam nie tylko rozsmakować się w życiu i czerpać inspiracje do działania, ale też rozkręcić własny biznes... a może też pozostać tam na dłużej! Myślę, że koncepcja kreatywna doskonale oddaje założenia briefu i realizuje założone cele marketingowe – podkreśla Piotr Zajlich, dyrektor kreatywny z agencji San Markos.

-Kolejna nagroda na festiwalu CIFFT za spot reklamowy dla lubelskiego potwierdza wysoką jakość produkcji filmowej oraz skuteczność przekazu promocyjnego. Należy również podkreślić, że wyróżnienia dla tego filmu za granicą dodatkowo promują region i zwracają na niego uwagę największych światowych organizacji turystycznych. – komentuje Magdalena Czaja, przewodnicząca rady nadzorczej San Markos.

Film Lubelskie na chwilę lub na dłużej jest efektem ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej województwa lubelskiego. Do jego produkcji agencja San Markos wykorzystała zdjęcia przedstawiające unikalne, charakterystyczne dla regionu miejsca, takie jak rezerwat Tanwii, najstarsza stadnina koni w Janowie Podlaskim, Rynek Główny w Zamościu, Kazimierz, Szklarnie w Tężycy oraz Port Lotniczy Lublin. Reżyserem spotu jest Mateusz Rakowicz – laureat Fryderyka 2011 r., reżyser autorskich filmów krótkometrażowych, w tym wielokrotnie nagradzanego „Latarnika”, Członek SFP, autor kilkuset reklam i teledysków (m.in. Afromental, Kamila Bednarka, Ani Dąbrowskiej, Pezeta). Jeden z sześciu scenarzystów oraz reżyserów fabularnego filmu pt. „Stacja Warszawa” producent WFDiF i studio TOR (Krzysztof Zanussi), jak również twórca storyboardów do filmów: Agnieszki Holland, Kasi Adamik, Łukasza Barczyka, Władysława Pasikowskiego, Johna Daly, Krzysztofa Zanussiego i Grega Zglińskiego.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.