wp - grudzien 2016

Trzecia odsłona międzynarodowej Kampanii TEN

Trzecia odsłona międzynarodowej Kampanii TEN

Brief.pl / Inspiracje

Rozpoczął się trzeci Sezon Kolekcji TEN by Fotolia, który promuje innowacyjność, kreatywność i edukację na całym świecie. Nowa, ciekawa formuła, akcent na fotografię oraz kolejny Polak w projekcie to najmocniejsze strony kampanii.

-

Sukces międzynarodowej kampanii TEN, która po dwóch udanych sezonach, w 2013 roku odnotowała ponad milion unikalnych użytkowników na całym świecie sprawił, że w kolejnej odsłonie, po raz pierwszy, oglądamy i grafików i fotografów. Zostali oni podzieleni na 5 artystycznych par: światowej sławy fotografa i równie znanego artystę cyfrowego, którzy co drugi miesiąc tworzą niepowtarzalny projekt z dziedziny digital art, przedstawiający ich wizję przyszłości. W ten sposób dzielą się techniką i plikami źródłowymi z międzynarodową społecznością TEN, tak, aby każdy mógł się od nich uczyć.

10 artystów, ponad 10 miesięcy, w służbie twórczej edukacji

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. W celu lepszego zrozumienia twórczych etapów pracy, każdemu projektowi towarzyszy wideo making-of, przedstawiające artystów, ich sposób myślenia i metody pracy, od opracowania koncepcji, przez sesję zdjęciową, a następnie edycję zdjęć i etapy projektowania.

Podczas gdy pierwszy i drugi sezon koncentrowały się wyłącznie na artystach cyfrowych, 3. edycja kampanii ma na celu oddanie hołdu społeczności artystycznej, uznając zasadniczą rolę fotografa, jako fundament procesu projektowania graficznego.

– Nie tylko fotograf jest istotną częścią procesu twórczego, jest on/ona również punktem, w którym zaczyna się nasz sukces. Dlatego chcemy ich uhonorować, dzięki nowemu i ekscytującemu sezonowi Kolekcji TEN, który będzie się skupiać na dzieleniu się umiejętnościami oraz na kreatywnych profesjach – wyjaśnia prezes Fotolia LLC, Oleg Tscheltzoff. Gdy osiągnęliśmy ponad 1 milion użytkowników w zeszłym roku i ponad 300 000 pobrań oryginalnych plików .PSD stworzonych przez jednych z najlepszych projektantów na świecie, teraz chcemy przenieść TEN na kolejny poziom i zgromadzić to, co nierozerwalnie łączy się ze sobą: fotografów i grafików.

Fotolia TEN

Konkursy – kopalnia nowych talentów

Zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy zainspirowani udostępnianymi plikami .PSD TEN by Fotolia będą mieli okazję do zmierzenia się z zaprezentowanymi duetami artystów. Co drugi miesiąc, po udostępnieniu za darmo pracy, na Facebooku i stronie www.tenbyfotolia.com jest ogłaszany konkurs dla projektantów i grafików. Projektanci mogą zgłaszać swoją interpretację tematu przy użyciu zdjęć TEN z aktualnego projektu, a fotografowie mogą zaoferować swoje najlepsze ujęcia wykorzystując techniki zaprezentowane w wideo making-of.

W projekcie TEN by Fotolia pojawia się coraz więcej polskich akcentów. Do drugiego i trzeciego Sezonu TEN by Fotolia zostało zaproszonych dwóch Polaków. W zeszłorocznej edycji kampanii pojawił się Piotr Jaworowski aka Hejz z warszawskiej agencji Ars Thanea, który swoim projektem pt.: „Game ON” zamknął poprzednią edycję TEN. W obecnym, 3. Sezonie również znalazł się Polak – Mateusz Chmura, który wraz z Włoszką Lucią Giacani stworzył majowy projekt. Warto wspomnieć również o Sebastianie Powszuku, laureacie pierwszej edycji konkursu w 2012 r., który wygrał m.in. międzynarodową kampanię reklamową o wartości ok. 750 000 zł. Jego praca, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza z pośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. W drugiej edycji konkursu, wyróżnieni zostali Katarzyna Miszczak w kategorii Pump up the color oraz Jakub Rupa w Engineering Dreams. Kolejny Polak – Paweł Szenher, jest zwycięzcą w kategorii fotograficznej w pierwszym konkursie obecnie trwającego, 3. Sezonu TEN by Fotolia.

– Bardzo cieszymy się, że polscy graficy i projektanci tak dobrze radzą sobie na międzynarodowej scenie digital art. Zaproszenie do udziału w projekcie Piotra i Mateusza, a także wygrana Sebastiana i Pawła potwierdzają, że Polska i nasi artyści cyfrowi reprezentują wybitny poziom w skali całego świata – powiedziała Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę.

W marcu, maju, lipcu, wrześniu i listopadzie artyści udostępnią kompletny plik .PSD ze wszystkimi warstwami, filtrami, miarami i ustawieniami aparatu, jak również zdjęciami z serwisu Fotolia. Będą one dostępne do pobrania za darmo przez 24 godziny 10. dnia danego miesiąca na stronie www.tenbyfotolia.com. Dodatkowo, za darmo udostępniane będą również 3 zdjęcia wykonane podczas sesji, w późniejszym terminie będzie je można także zakupić w banku zdjęć Fotolia.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.