Trzecia odsłona międzynarodowej Kampanii TEN

Trzecia odsłona międzynarodowej Kampanii TEN

Brief.pl / Inspiracje

Rozpoczął się trzeci Sezon Kolekcji TEN by Fotolia, który promuje innowacyjność, kreatywność i edukację na całym świecie. Nowa, ciekawa formuła, akcent na fotografię oraz kolejny Polak w projekcie to najmocniejsze strony kampanii.

-

Sukces międzynarodowej kampanii TEN, która po dwóch udanych sezonach, w 2013 roku odnotowała ponad milion unikalnych użytkowników na całym świecie sprawił, że w kolejnej odsłonie, po raz pierwszy, oglądamy i grafików i fotografów. Zostali oni podzieleni na 5 artystycznych par: światowej sławy fotografa i równie znanego artystę cyfrowego, którzy co drugi miesiąc tworzą niepowtarzalny projekt z dziedziny digital art, przedstawiający ich wizję przyszłości. W ten sposób dzielą się techniką i plikami źródłowymi z międzynarodową społecznością TEN, tak, aby każdy mógł się od nich uczyć.

10 artystów, ponad 10 miesięcy, w służbie twórczej edukacji

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. W celu lepszego zrozumienia twórczych etapów pracy, każdemu projektowi towarzyszy wideo making-of, przedstawiające artystów, ich sposób myślenia i metody pracy, od opracowania koncepcji, przez sesję zdjęciową, a następnie edycję zdjęć i etapy projektowania.

Podczas gdy pierwszy i drugi sezon koncentrowały się wyłącznie na artystach cyfrowych, 3. edycja kampanii ma na celu oddanie hołdu społeczności artystycznej, uznając zasadniczą rolę fotografa, jako fundament procesu projektowania graficznego.

– Nie tylko fotograf jest istotną częścią procesu twórczego, jest on/ona również punktem, w którym zaczyna się nasz sukces. Dlatego chcemy ich uhonorować, dzięki nowemu i ekscytującemu sezonowi Kolekcji TEN, który będzie się skupiać na dzieleniu się umiejętnościami oraz na kreatywnych profesjach – wyjaśnia prezes Fotolia LLC, Oleg Tscheltzoff. Gdy osiągnęliśmy ponad 1 milion użytkowników w zeszłym roku i ponad 300 000 pobrań oryginalnych plików .PSD stworzonych przez jednych z najlepszych projektantów na świecie, teraz chcemy przenieść TEN na kolejny poziom i zgromadzić to, co nierozerwalnie łączy się ze sobą: fotografów i grafików.

Fotolia TEN

Konkursy – kopalnia nowych talentów

Zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy zainspirowani udostępnianymi plikami .PSD TEN by Fotolia będą mieli okazję do zmierzenia się z zaprezentowanymi duetami artystów. Co drugi miesiąc, po udostępnieniu za darmo pracy, na Facebooku i stronie www.tenbyfotolia.com jest ogłaszany konkurs dla projektantów i grafików. Projektanci mogą zgłaszać swoją interpretację tematu przy użyciu zdjęć TEN z aktualnego projektu, a fotografowie mogą zaoferować swoje najlepsze ujęcia wykorzystując techniki zaprezentowane w wideo making-of.

W projekcie TEN by Fotolia pojawia się coraz więcej polskich akcentów. Do drugiego i trzeciego Sezonu TEN by Fotolia zostało zaproszonych dwóch Polaków. W zeszłorocznej edycji kampanii pojawił się Piotr Jaworowski aka Hejz z warszawskiej agencji Ars Thanea, który swoim projektem pt.: „Game ON” zamknął poprzednią edycję TEN. W obecnym, 3. Sezonie również znalazł się Polak – Mateusz Chmura, który wraz z Włoszką Lucią Giacani stworzył majowy projekt. Warto wspomnieć również o Sebastianie Powszuku, laureacie pierwszej edycji konkursu w 2012 r., który wygrał m.in. międzynarodową kampanię reklamową o wartości ok. 750 000 zł. Jego praca, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza z pośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. W drugiej edycji konkursu, wyróżnieni zostali Katarzyna Miszczak w kategorii Pump up the color oraz Jakub Rupa w Engineering Dreams. Kolejny Polak – Paweł Szenher, jest zwycięzcą w kategorii fotograficznej w pierwszym konkursie obecnie trwającego, 3. Sezonu TEN by Fotolia.

– Bardzo cieszymy się, że polscy graficy i projektanci tak dobrze radzą sobie na międzynarodowej scenie digital art. Zaproszenie do udziału w projekcie Piotra i Mateusza, a także wygrana Sebastiana i Pawła potwierdzają, że Polska i nasi artyści cyfrowi reprezentują wybitny poziom w skali całego świata – powiedziała Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę.

W marcu, maju, lipcu, wrześniu i listopadzie artyści udostępnią kompletny plik .PSD ze wszystkimi warstwami, filtrami, miarami i ustawieniami aparatu, jak również zdjęciami z serwisu Fotolia. Będą one dostępne do pobrania za darmo przez 24 godziny 10. dnia danego miesiąca na stronie www.tenbyfotolia.com. Dodatkowo, za darmo udostępniane będą również 3 zdjęcia wykonane podczas sesji, w późniejszym terminie będzie je można także zakupić w banku zdjęć Fotolia.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.