wp - grudzien 2016

Facebook: nowości na konferencji f8

Facebook: nowości na konferencji f8

Brief.pl / Aktualności

30 kwietnia w San Francisco zebrało się 1700 osób, głównie programistów, z okazji corocznej konferencji f8 organizowanej przez Facebook.

-

Najciekawszą, dla przeciętnego śmiertelnika (czyt. Nie-programisty), częścią konferencji były wystąpienia, podczas których przedstawiciele Facebooka opowiadali o nowościach. Całość rozpoczął oczywiście Mark Zuckerberg, dopiero zbliżający się do trzydziestki założyciel serwisu. Ubrany w najzwyklejszy t-shirt, przyciskając mikrofon do mostka, zapewnił, że celem serwisu z Menlo Park jest stworzenie stabilnej platformy mobilnej dla programistów. Jest to ważna i śmiała deklaracja zważywszy na fakt, że aplikacja mobilna serwisu zbiera wiele negatywnych komentarzy.

 Mark Zuckerberg

Równie ważną nowością jest możliwość anonimowego logowania się do aplikacji. Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy obawiają się o to, jakie dane są od nich pobierane przez aplikacje.

Ciekawe też jak zostanie przyjęte przez programistów App Link, czyli możliwość linkowania pomiędzy aplikacjami. W tej chwili tę funkcję na starcie oprócz Facebooka wspierać będzie Dropbox, Pinterest, Endomondo, Spotify oraz kilka innych platform znanych i wykorzystywanych w Stanach Zjednoczonych.

Facebook f8

Pozostałe nowości przedstawione podczas konferencji to:

- dzielenie się informacjami z aplikacji poprzez Facebook Messengera

- przycisk polubienia fan page’y bądź treści w aplikacjach (iOS, wkrótce również na Androida)

- FbStart, czyli program dla startupów i programistów, który zapewnia narzędzia, świadczenia czy zaproszenia na konferencje o wartości 5 tys. dolarów. Program ma pomóc zamieniać aplikacje w dochodowe biznesy.

- Audience Network. Również ma pomóc twórcom aplikacji w uzyskiwaniu dochodów. Audience Network jest siecią reklam, która wychodzi poza serwis – reklamy będą wyświetlane w aplikacjach mobilnych zewnętrznych twórców. Facebook oferuje 3 rodzaje reklam:

Audience Network formats

::

Źródło:

FbStart

Audience Network

newsroom.fb.com

applinks.org

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.