Facebook: nowości na konferencji f8

Facebook: nowości na konferencji f8

Brief.pl / Aktualności

30 kwietnia w San Francisco zebrało się 1700 osób, głównie programistów, z okazji corocznej konferencji f8 organizowanej przez Facebook.

-

Najciekawszą, dla przeciętnego śmiertelnika (czyt. Nie-programisty), częścią konferencji były wystąpienia, podczas których przedstawiciele Facebooka opowiadali o nowościach. Całość rozpoczął oczywiście Mark Zuckerberg, dopiero zbliżający się do trzydziestki założyciel serwisu. Ubrany w najzwyklejszy t-shirt, przyciskając mikrofon do mostka, zapewnił, że celem serwisu z Menlo Park jest stworzenie stabilnej platformy mobilnej dla programistów. Jest to ważna i śmiała deklaracja zważywszy na fakt, że aplikacja mobilna serwisu zbiera wiele negatywnych komentarzy.

 Mark Zuckerberg

Równie ważną nowością jest możliwość anonimowego logowania się do aplikacji. Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy obawiają się o to, jakie dane są od nich pobierane przez aplikacje.

Ciekawe też jak zostanie przyjęte przez programistów App Link, czyli możliwość linkowania pomiędzy aplikacjami. W tej chwili tę funkcję na starcie oprócz Facebooka wspierać będzie Dropbox, Pinterest, Endomondo, Spotify oraz kilka innych platform znanych i wykorzystywanych w Stanach Zjednoczonych.

Facebook f8

Pozostałe nowości przedstawione podczas konferencji to:

- dzielenie się informacjami z aplikacji poprzez Facebook Messengera

- przycisk polubienia fan page’y bądź treści w aplikacjach (iOS, wkrótce również na Androida)

- FbStart, czyli program dla startupów i programistów, który zapewnia narzędzia, świadczenia czy zaproszenia na konferencje o wartości 5 tys. dolarów. Program ma pomóc zamieniać aplikacje w dochodowe biznesy.

- Audience Network. Również ma pomóc twórcom aplikacji w uzyskiwaniu dochodów. Audience Network jest siecią reklam, która wychodzi poza serwis – reklamy będą wyświetlane w aplikacjach mobilnych zewnętrznych twórców. Facebook oferuje 3 rodzaje reklam:

Audience Network formats

::

Źródło:

FbStart

Audience Network

newsroom.fb.com

applinks.org

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.