Facebook: nowości na konferencji f8

Facebook: nowości na konferencji f8

Brief.pl / Aktualności

30 kwietnia w San Francisco zebrało się 1700 osób, głównie programistów, z okazji corocznej konferencji f8 organizowanej przez Facebook.

-

Najciekawszą, dla przeciętnego śmiertelnika (czyt. Nie-programisty), częścią konferencji były wystąpienia, podczas których przedstawiciele Facebooka opowiadali o nowościach. Całość rozpoczął oczywiście Mark Zuckerberg, dopiero zbliżający się do trzydziestki założyciel serwisu. Ubrany w najzwyklejszy t-shirt, przyciskając mikrofon do mostka, zapewnił, że celem serwisu z Menlo Park jest stworzenie stabilnej platformy mobilnej dla programistów. Jest to ważna i śmiała deklaracja zważywszy na fakt, że aplikacja mobilna serwisu zbiera wiele negatywnych komentarzy.

 Mark Zuckerberg

Równie ważną nowością jest możliwość anonimowego logowania się do aplikacji. Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy obawiają się o to, jakie dane są od nich pobierane przez aplikacje.

Ciekawe też jak zostanie przyjęte przez programistów App Link, czyli możliwość linkowania pomiędzy aplikacjami. W tej chwili tę funkcję na starcie oprócz Facebooka wspierać będzie Dropbox, Pinterest, Endomondo, Spotify oraz kilka innych platform znanych i wykorzystywanych w Stanach Zjednoczonych.

Facebook f8

Pozostałe nowości przedstawione podczas konferencji to:

- dzielenie się informacjami z aplikacji poprzez Facebook Messengera

- przycisk polubienia fan page’y bądź treści w aplikacjach (iOS, wkrótce również na Androida)

- FbStart, czyli program dla startupów i programistów, który zapewnia narzędzia, świadczenia czy zaproszenia na konferencje o wartości 5 tys. dolarów. Program ma pomóc zamieniać aplikacje w dochodowe biznesy.

- Audience Network. Również ma pomóc twórcom aplikacji w uzyskiwaniu dochodów. Audience Network jest siecią reklam, która wychodzi poza serwis – reklamy będą wyświetlane w aplikacjach mobilnych zewnętrznych twórców. Facebook oferuje 3 rodzaje reklam:

Audience Network formats

::

Źródło:

FbStart

Audience Network

newsroom.fb.com

applinks.org

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.