wp - grudzien 2016

Po zdrowie do internetu

Po zdrowie do internetu

Magazyn / Aktualności

Ponad 40 proc. użytkowników internetu w Polsce przegląda serwisy poświęcone zdrowiu i medycynie, a niemal 10 proc. robi zakupy w internetowych aptekach – wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius.

-

Najbardziej żądne informacji związanych ze zdrowiem i medycyną są kobiety, które stanowią 57 proc. osób ich poszukujących. 29 proc. z nich zalicza się do grupy wiekowej 25 – 34 lata. 40 proc. z nich posiada wykształcenie średnie, a 40 proc. – wyższe.
Wśród nich przeważają mieszkańcy wsi, którzy stanowią 32 proc. grupy, oraz miast o liczbie mieszkańców powyżej 500 tys. – stanowią 17 proc. Najliczniej reprezentowane województwa to mazowieckie i śląskie, z których pochodzi odpowiednio 14 proc. i 13 proc. osób szukających w sieci informacji na tematy zdrowotne.

Z analizy Gemius wynika ponadto, że częściej wiedzy o zdrowiu Polacy szukają zimą – np. we wrześniu zainteresowanie portalami medycznymi jest znacznie mniejsze niż w styczniu i lutym, kiedy strony te odwiedza prawie co drugi internauta. Najmniejszą popularnością serwisy o tematyce zdrowotno-medycznej cieszą się latem, kiedy to liczba ich użytkowników spada nawet o 6 proc.

Przytoczone dane pochodzą z ogólnopolskiego badania Megapanel PBI/Gemius.

Źródło: Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.