Po zdrowie do internetu

Po zdrowie do internetu

Magazyn / Aktualności

Ponad 40 proc. użytkowników internetu w Polsce przegląda serwisy poświęcone zdrowiu i medycynie, a niemal 10 proc. robi zakupy w internetowych aptekach – wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius.

-

Najbardziej żądne informacji związanych ze zdrowiem i medycyną są kobiety, które stanowią 57 proc. osób ich poszukujących. 29 proc. z nich zalicza się do grupy wiekowej 25 – 34 lata. 40 proc. z nich posiada wykształcenie średnie, a 40 proc. – wyższe.
Wśród nich przeważają mieszkańcy wsi, którzy stanowią 32 proc. grupy, oraz miast o liczbie mieszkańców powyżej 500 tys. – stanowią 17 proc. Najliczniej reprezentowane województwa to mazowieckie i śląskie, z których pochodzi odpowiednio 14 proc. i 13 proc. osób szukających w sieci informacji na tematy zdrowotne.

Z analizy Gemius wynika ponadto, że częściej wiedzy o zdrowiu Polacy szukają zimą – np. we wrześniu zainteresowanie portalami medycznymi jest znacznie mniejsze niż w styczniu i lutym, kiedy strony te odwiedza prawie co drugi internauta. Najmniejszą popularnością serwisy o tematyce zdrowotno-medycznej cieszą się latem, kiedy to liczba ich użytkowników spada nawet o 6 proc.

Przytoczone dane pochodzą z ogólnopolskiego badania Megapanel PBI/Gemius.

Źródło: Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.