Po zdrowie do internetu

Po zdrowie do internetu

Magazyn / Aktualności

Ponad 40 proc. użytkowników internetu w Polsce przegląda serwisy poświęcone zdrowiu i medycynie, a niemal 10 proc. robi zakupy w internetowych aptekach – wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius.

-

Najbardziej żądne informacji związanych ze zdrowiem i medycyną są kobiety, które stanowią 57 proc. osób ich poszukujących. 29 proc. z nich zalicza się do grupy wiekowej 25 – 34 lata. 40 proc. z nich posiada wykształcenie średnie, a 40 proc. – wyższe.
Wśród nich przeważają mieszkańcy wsi, którzy stanowią 32 proc. grupy, oraz miast o liczbie mieszkańców powyżej 500 tys. – stanowią 17 proc. Najliczniej reprezentowane województwa to mazowieckie i śląskie, z których pochodzi odpowiednio 14 proc. i 13 proc. osób szukających w sieci informacji na tematy zdrowotne.

Z analizy Gemius wynika ponadto, że częściej wiedzy o zdrowiu Polacy szukają zimą – np. we wrześniu zainteresowanie portalami medycznymi jest znacznie mniejsze niż w styczniu i lutym, kiedy strony te odwiedza prawie co drugi internauta. Najmniejszą popularnością serwisy o tematyce zdrowotno-medycznej cieszą się latem, kiedy to liczba ich użytkowników spada nawet o 6 proc.

Przytoczone dane pochodzą z ogólnopolskiego badania Megapanel PBI/Gemius.

Źródło: Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.