Facebook nadal rośnie

Facebook nadal rośnie

Brief.pl / Aktualności

Serwis z Menlo Park pokazał wyniki, zarówno jeśli chodzi o użytkowników jak i przychody, za pierwszy kwartał 2014. Na długi czas przy okazji zamknął usta wszystkim, którzy wróżyli Facebookowi rychły upadek.

-

Jeśli porównamy liczbę dziennie aktywnych użytkowników (DAU, daily active users) z ostatnich dwóch lat to zobaczymy, że co kwartał ta liczba rośnie na każdym kontynencie. Nawet w USA i Kanadzie, które wydawałoby się są już maksymalnie nasycone. Obecnie 802 mln osób na świecie korzysta każdego dnia z Facebooka.

Również w przypadku liczby miesięcznej użytkowników, która obecnie wynosi 1,276 mld, widać ciągłą tendencję rosnącą.

Warto też zauważyć 63 proc. użytkowników miesięcznych to użytkownicy korzystający z serwisu na codzień.

Facebook DAU Q1 2014

::

Dynamicznie rośnie też liczba użytkowników mobilnych, których liczba miesięczna po raz pierwszy przekroczyła miliard. Aż 341 mln użytkowników korzysta z Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Jak widać serwis świetnie sobie poradził z obecnością na telefonach i tabletach.

Facebook mobile MAU Q1 2014

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Wzrost użytkowników pociąga za sobą również wzrost przychodów. W porównaniu do Q1 2013 roku przychody Facebooka wzrosły o ponad miliard dolarów i wyniosły 2,502 mld dolarów. Z tej kwoty aż 1,179 mld wygenerowali użytkownicy z Ameryki Północnej, a tylko 698 mln użytkownicy z Europy. Na trzecim miejscu plasuje się Azja z zaledwie 354 mln. Zarówno Europa jak i Azja mają więcej DAU i MAU od Ameryki Północnej co bezpośrednio przekłada się na wartość jednego użytkownika serwisu w zależności od miejsca, w którym żyje.

Facebook ARPU Q1 2014

::

Pełny raport finansowy dostępny jest pod poniższym linkiem. Znajdziecie w nim również informacje o wydatkach serwisu czy zyskach.

Raport Facebook Q1 2014

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.