Facebook nadal rośnie

Facebook nadal rośnie

Brief.pl / Aktualności

Serwis z Menlo Park pokazał wyniki, zarówno jeśli chodzi o użytkowników jak i przychody, za pierwszy kwartał 2014. Na długi czas przy okazji zamknął usta wszystkim, którzy wróżyli Facebookowi rychły upadek.

-

Jeśli porównamy liczbę dziennie aktywnych użytkowników (DAU, daily active users) z ostatnich dwóch lat to zobaczymy, że co kwartał ta liczba rośnie na każdym kontynencie. Nawet w USA i Kanadzie, które wydawałoby się są już maksymalnie nasycone. Obecnie 802 mln osób na świecie korzysta każdego dnia z Facebooka.

Również w przypadku liczby miesięcznej użytkowników, która obecnie wynosi 1,276 mld, widać ciągłą tendencję rosnącą.

Warto też zauważyć 63 proc. użytkowników miesięcznych to użytkownicy korzystający z serwisu na codzień.

Facebook DAU Q1 2014

::

Dynamicznie rośnie też liczba użytkowników mobilnych, których liczba miesięczna po raz pierwszy przekroczyła miliard. Aż 341 mln użytkowników korzysta z Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Jak widać serwis świetnie sobie poradził z obecnością na telefonach i tabletach.

Facebook mobile MAU Q1 2014

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Wzrost użytkowników pociąga za sobą również wzrost przychodów. W porównaniu do Q1 2013 roku przychody Facebooka wzrosły o ponad miliard dolarów i wyniosły 2,502 mld dolarów. Z tej kwoty aż 1,179 mld wygenerowali użytkownicy z Ameryki Północnej, a tylko 698 mln użytkownicy z Europy. Na trzecim miejscu plasuje się Azja z zaledwie 354 mln. Zarówno Europa jak i Azja mają więcej DAU i MAU od Ameryki Północnej co bezpośrednio przekłada się na wartość jednego użytkownika serwisu w zależności od miejsca, w którym żyje.

Facebook ARPU Q1 2014

::

Pełny raport finansowy dostępny jest pod poniższym linkiem. Znajdziecie w nim również informacje o wydatkach serwisu czy zyskach.

Raport Facebook Q1 2014

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.