Facebook nadal rośnie

Facebook nadal rośnie

Brief.pl / Aktualności

Serwis z Menlo Park pokazał wyniki, zarówno jeśli chodzi o użytkowników jak i przychody, za pierwszy kwartał 2014. Na długi czas przy okazji zamknął usta wszystkim, którzy wróżyli Facebookowi rychły upadek.

-

Jeśli porównamy liczbę dziennie aktywnych użytkowników (DAU, daily active users) z ostatnich dwóch lat to zobaczymy, że co kwartał ta liczba rośnie na każdym kontynencie. Nawet w USA i Kanadzie, które wydawałoby się są już maksymalnie nasycone. Obecnie 802 mln osób na świecie korzysta każdego dnia z Facebooka.

Również w przypadku liczby miesięcznej użytkowników, która obecnie wynosi 1,276 mld, widać ciągłą tendencję rosnącą.

Warto też zauważyć 63 proc. użytkowników miesięcznych to użytkownicy korzystający z serwisu na codzień.

Facebook DAU Q1 2014

::

Dynamicznie rośnie też liczba użytkowników mobilnych, których liczba miesięczna po raz pierwszy przekroczyła miliard. Aż 341 mln użytkowników korzysta z Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Jak widać serwis świetnie sobie poradził z obecnością na telefonach i tabletach.

Facebook mobile MAU Q1 2014

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Wzrost użytkowników pociąga za sobą również wzrost przychodów. W porównaniu do Q1 2013 roku przychody Facebooka wzrosły o ponad miliard dolarów i wyniosły 2,502 mld dolarów. Z tej kwoty aż 1,179 mld wygenerowali użytkownicy z Ameryki Północnej, a tylko 698 mln użytkownicy z Europy. Na trzecim miejscu plasuje się Azja z zaledwie 354 mln. Zarówno Europa jak i Azja mają więcej DAU i MAU od Ameryki Północnej co bezpośrednio przekłada się na wartość jednego użytkownika serwisu w zależności od miejsca, w którym żyje.

Facebook ARPU Q1 2014

::

Pełny raport finansowy dostępny jest pod poniższym linkiem. Znajdziecie w nim również informacje o wydatkach serwisu czy zyskach.

Raport Facebook Q1 2014

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.