Facebook nadal rośnie

Facebook nadal rośnie

Brief.pl / Aktualności

Serwis z Menlo Park pokazał wyniki, zarówno jeśli chodzi o użytkowników jak i przychody, za pierwszy kwartał 2014. Na długi czas przy okazji zamknął usta wszystkim, którzy wróżyli Facebookowi rychły upadek.

-

Jeśli porównamy liczbę dziennie aktywnych użytkowników (DAU, daily active users) z ostatnich dwóch lat to zobaczymy, że co kwartał ta liczba rośnie na każdym kontynencie. Nawet w USA i Kanadzie, które wydawałoby się są już maksymalnie nasycone. Obecnie 802 mln osób na świecie korzysta każdego dnia z Facebooka.

Również w przypadku liczby miesięcznej użytkowników, która obecnie wynosi 1,276 mld, widać ciągłą tendencję rosnącą.

Warto też zauważyć 63 proc. użytkowników miesięcznych to użytkownicy korzystający z serwisu na codzień.

Facebook DAU Q1 2014

::

Dynamicznie rośnie też liczba użytkowników mobilnych, których liczba miesięczna po raz pierwszy przekroczyła miliard. Aż 341 mln użytkowników korzysta z Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Jak widać serwis świetnie sobie poradził z obecnością na telefonach i tabletach.

Facebook mobile MAU Q1 2014

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Wzrost użytkowników pociąga za sobą również wzrost przychodów. W porównaniu do Q1 2013 roku przychody Facebooka wzrosły o ponad miliard dolarów i wyniosły 2,502 mld dolarów. Z tej kwoty aż 1,179 mld wygenerowali użytkownicy z Ameryki Północnej, a tylko 698 mln użytkownicy z Europy. Na trzecim miejscu plasuje się Azja z zaledwie 354 mln. Zarówno Europa jak i Azja mają więcej DAU i MAU od Ameryki Północnej co bezpośrednio przekłada się na wartość jednego użytkownika serwisu w zależności od miejsca, w którym żyje.

Facebook ARPU Q1 2014

::

Pełny raport finansowy dostępny jest pod poniższym linkiem. Znajdziecie w nim również informacje o wydatkach serwisu czy zyskach.

Raport Facebook Q1 2014

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.