Kulka do sukcesu

Kulka do sukcesu

Magazyn / Aktualności

Serwis Business Pundit przygotował zestawienie pięciu najlepszych najmłodszych prezesów świata. Kto znalazł się na szczycie?

-

Okazuje się, że sukces w biznesie można osiągnąć dzięki szklanym kulkom. To właśnie nimi zajmuje się pochodzący z Wielkiej Brytanii, okrzyknięty „królem kulek”, ośmioletni Harli Jordan, który znalazł się na szczycie zestawienia. Chłopiec od szóstego roku życia zbierał kulki we wszystkich kształtach i kolorach, a rozczarowany małym wyborem kulek dostępnym w internecie, postanowił wraz z rodziną założyć własną firmę. Za pośrednictwem sklepu Marble King, wszyscy maniacy kulek mogą kupować najróżniejsze egzemplarze, w cenach osiągających nawet 1000 dol.

Na pozycji drugiej zestawienia uplasowała się jego niedawna liderka, 14-letnia Sindhuja Rajaraman, szefowa znajdującego się w Indiach studia animacji Seppan. Działalność dziewczynki, jak i lidera zestawienia, udowadnia, że często pomysł na lukratywną działalność biznesową może zrodzić się z dziecięcej pasji. Jako dziewięciolatka, Sindhuja, której ojciec jest rysownikiem, zaczęła tworzyć własne animowane historyjki, w ramach odskoczni od szkolnej nudy. Studio Seppan zatrudnia obecnie dziesięć osób, a sama młoda pani prezes przyznaje się do pobierania niższej pensji niż jej pracownicy.

Na kolejnych trzech pozycjach znalazły się osoby powyżej 18. roku życia. Na ostatnium miejscu podium uplasował się dwudziestotrzylatek, Adam Goldstein, szef start-upu Hipmunk. Firma Goldsteina pomaga w planowaniu podróży – pozwala wyszukać najlepsze połączenia lotnicze i zarezerwować hotel. Spośród innych wyszukiwarek podróży projekt Goldsteina wyróżnia się stylem graficznym, a także większą liczbą aspektów branych pod uwagę przy wyszukiwaniu połączeń – poza ceną można także wziąć pod uwagę czynnik „zmęczenia” pasażera, czyli czas podróży oraz liczbę przystanków. Serwis proponuje także alternatywne połączenia kolejowe – jest to opcja dla mniej zamożnych osób, którym nie straszny jest dłuższy czas podróży.

Jared Hecht, znajdujący się na miejscu czwartym, ma 24 lata i jest prezesem GroupMe, czyli firmy zajmującej się grupową komunikacją tekstową. Przedsiębiorstwo zostało niedawno wykupione przez Skype'a za 85 mln dol. Na pomysł swojego start-upu Hecht i jego partner biznesowy Steve Martocci wpadli w czasie jednego z festiwali muzycznych, kiedy to trudno im było zebrać w szybkim czasie grupę znajomych w jednym miejscu.

Ostatnią i najbardziej rozpoznawaną osobą w zestawieniu jest David Karp, 25-letni nowojorczyk, twórca platformy mikroblogowej Tumblr. Już w tej chwili wartość firmy wyceniana jest na około 800 mln dolarów. W 2010 roku magazyn „Technology Review” zaliczył Karpa do grona 35. największych innowatorów technologicznych przed 35. rokiem życia.

Źródło: Business Pundit

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.