UE wezwana do rezygnacji z narzędzia Google’a

UE wezwana do rezygnacji z narzędzia Google’a

Brief.pl / Aktualności

Web Analytics Alliance przeprowadziło analizę, z której wynika, że Parlament Europejski i wiele innych instytucji Unii Europejskiej korzysta z usług Google Analytics. Koalicja europejskich firm analitycznych apeluje do UE o zaprzestanie korzystania z narzędzia Google’a.

-

W środę do Europarlamentu trafił list otwarty przygotowany przez Web Analytics Alliance, koalicję kilku europejskich firm zajmujących się analizą ruchu w sieci. W apelu skierowanym do posłów Parlamentu Europejskiego ich przedstawiciele zwracają się o to, aby na swoich stronach internetowych korzystali z europejskich, a nie amerykańskich, narzędzi analitycznych. List podpisali Piotr Ejdys (Gemius), Christian Sauer (Webtrekk) i Ralph Hünermann (Odoscope).

– Unia Europejska przeznacza około 15 mld euro na ambitny program Horizon 2020, a jednocześnie, zamiast wspierać europejską branżę online i rozwijać konkurencyjność na rynku, promuje rozwiązania oferowane przez amerykańską korporację – mówi Kimon Zorbas, rzecznik prasowy Web Analytics Alliance. – Poprzez apel otwarty do europosłów chcemy zwrócić uwagę na niekonsekwencję widoczną w polityce rozwoju europejskiego ekosystemu cyfrowego, jaką jest praktyka korzystania z usług dostarczanych przez firmy ze Stanów Zjednoczonych – wyjaśnia Zorbas, który w latach 2009 – 2014 zasiadał w zarządzie IAB Europe, najpierw jako wiceprezes, następnie jako szef tej organizacji branżowej zrzeszającej pracodawców branży internetowej.

::

Gemius zbada Belgię i Luksemburg

::

W celu sprawdzenia z jakich narzędzi analitycznych korzystają instytucje europejskie wykorzystano aplikację Ghostery (bezpłatny program dostępny w przeglądarce Mozilla Firefox, który służy ochronie prywatności w sieci). Analiza danych zebranych od 1 do 11 kwietnia 2014 roku pokazała, że spośród 62 instytucji, które korzystają z jakichkolwiek komercyjnych usług do analizy ruchu na stronie www. 92,5 proc. korzysta z Google Analytics, 5 proc. korzysta z innych narzędzi analitycznych spoza Europy, a 2,5 proc. korzysta z usług firm europejskich.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.