UE wezwana do rezygnacji z narzędzia Google’a

UE wezwana do rezygnacji z narzędzia Google’a

Brief.pl / Aktualności

Web Analytics Alliance przeprowadziło analizę, z której wynika, że Parlament Europejski i wiele innych instytucji Unii Europejskiej korzysta z usług Google Analytics. Koalicja europejskich firm analitycznych apeluje do UE o zaprzestanie korzystania z narzędzia Google’a.

-

W środę do Europarlamentu trafił list otwarty przygotowany przez Web Analytics Alliance, koalicję kilku europejskich firm zajmujących się analizą ruchu w sieci. W apelu skierowanym do posłów Parlamentu Europejskiego ich przedstawiciele zwracają się o to, aby na swoich stronach internetowych korzystali z europejskich, a nie amerykańskich, narzędzi analitycznych. List podpisali Piotr Ejdys (Gemius), Christian Sauer (Webtrekk) i Ralph Hünermann (Odoscope).

– Unia Europejska przeznacza około 15 mld euro na ambitny program Horizon 2020, a jednocześnie, zamiast wspierać europejską branżę online i rozwijać konkurencyjność na rynku, promuje rozwiązania oferowane przez amerykańską korporację – mówi Kimon Zorbas, rzecznik prasowy Web Analytics Alliance. – Poprzez apel otwarty do europosłów chcemy zwrócić uwagę na niekonsekwencję widoczną w polityce rozwoju europejskiego ekosystemu cyfrowego, jaką jest praktyka korzystania z usług dostarczanych przez firmy ze Stanów Zjednoczonych – wyjaśnia Zorbas, który w latach 2009 – 2014 zasiadał w zarządzie IAB Europe, najpierw jako wiceprezes, następnie jako szef tej organizacji branżowej zrzeszającej pracodawców branży internetowej.

::

Gemius zbada Belgię i Luksemburg

::

W celu sprawdzenia z jakich narzędzi analitycznych korzystają instytucje europejskie wykorzystano aplikację Ghostery (bezpłatny program dostępny w przeglądarce Mozilla Firefox, który służy ochronie prywatności w sieci). Analiza danych zebranych od 1 do 11 kwietnia 2014 roku pokazała, że spośród 62 instytucji, które korzystają z jakichkolwiek komercyjnych usług do analizy ruchu na stronie www. 92,5 proc. korzysta z Google Analytics, 5 proc. korzysta z innych narzędzi analitycznych spoza Europy, a 2,5 proc. korzysta z usług firm europejskich.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.