IRCenter o turystyce online

IRCenter o turystyce online

Brief.pl / Aktualności

Zaczyna się kolejny gorący okres dla branży turystycznej, której sprzyja zbliżająca się majówka i coraz wyższe temperatury. Od 2010 roku zainteresowanie turystyką online stale rośnie, stąd agencje poświęcają dużo uwagi swoim internetowym odbiorcom. Żeby pozyskać klienta, trzeba go poznać. IRCenter na podstawie badań trackingowych realizowanych z ResearchNow i SWResearch stworzyło sylwetkę typowego internauty zainteresowanego turystycznym e-commerce.

-

W marcu 2014 już co piąty internauta użył wyszukiwarki Google, by znaleźć informacje o ofertach turystycznych. Na kupienie wybranej usługi zdecydowało się jedynie 6 proc. użytkowników, co nie oznacza, że jest to branża którą można lekceważyć. Powodem mało dynamicznego wzrostu może być brak technicznego rozwoju cyfrowych usług turystycznych. Hasło „wakacje online” użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szczególnie często w lipcu, co sugeruje, że odkładamy planowanie wakacji na ostatnią chwilę.

Internauci zainteresowani turystyką korzystają przede wszystkim z mainstreamowych kanałów komunikacji w social media. Warto zatem kierować do nich swoja ofertę za pośrednictwem takich portali, jak Facebook, czy Youtube. Ważnym źródłem informacji dla użytkowników są także strony WWW sklepów online i porównywarki cen. Decydują się oni na taką formę zakupów głównie z wygody i przyzwyczajenia. Istnieje zatem duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji. Nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM. Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach , ponieważ osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.