IRCenter o turystyce online

IRCenter o turystyce online

Brief.pl / Aktualności

Zaczyna się kolejny gorący okres dla branży turystycznej, której sprzyja zbliżająca się majówka i coraz wyższe temperatury. Od 2010 roku zainteresowanie turystyką online stale rośnie, stąd agencje poświęcają dużo uwagi swoim internetowym odbiorcom. Żeby pozyskać klienta, trzeba go poznać. IRCenter na podstawie badań trackingowych realizowanych z ResearchNow i SWResearch stworzyło sylwetkę typowego internauty zainteresowanego turystycznym e-commerce.

-

W marcu 2014 już co piąty internauta użył wyszukiwarki Google, by znaleźć informacje o ofertach turystycznych. Na kupienie wybranej usługi zdecydowało się jedynie 6 proc. użytkowników, co nie oznacza, że jest to branża którą można lekceważyć. Powodem mało dynamicznego wzrostu może być brak technicznego rozwoju cyfrowych usług turystycznych. Hasło „wakacje online” użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szczególnie często w lipcu, co sugeruje, że odkładamy planowanie wakacji na ostatnią chwilę.

Internauci zainteresowani turystyką korzystają przede wszystkim z mainstreamowych kanałów komunikacji w social media. Warto zatem kierować do nich swoja ofertę za pośrednictwem takich portali, jak Facebook, czy Youtube. Ważnym źródłem informacji dla użytkowników są także strony WWW sklepów online i porównywarki cen. Decydują się oni na taką formę zakupów głównie z wygody i przyzwyczajenia. Istnieje zatem duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji. Nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM. Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach , ponieważ osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.