IRCenter o turystyce online

IRCenter o turystyce online

Brief.pl / Aktualności

Zaczyna się kolejny gorący okres dla branży turystycznej, której sprzyja zbliżająca się majówka i coraz wyższe temperatury. Od 2010 roku zainteresowanie turystyką online stale rośnie, stąd agencje poświęcają dużo uwagi swoim internetowym odbiorcom. Żeby pozyskać klienta, trzeba go poznać. IRCenter na podstawie badań trackingowych realizowanych z ResearchNow i SWResearch stworzyło sylwetkę typowego internauty zainteresowanego turystycznym e-commerce.

-

W marcu 2014 już co piąty internauta użył wyszukiwarki Google, by znaleźć informacje o ofertach turystycznych. Na kupienie wybranej usługi zdecydowało się jedynie 6 proc. użytkowników, co nie oznacza, że jest to branża którą można lekceważyć. Powodem mało dynamicznego wzrostu może być brak technicznego rozwoju cyfrowych usług turystycznych. Hasło „wakacje online” użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szczególnie często w lipcu, co sugeruje, że odkładamy planowanie wakacji na ostatnią chwilę.

Internauci zainteresowani turystyką korzystają przede wszystkim z mainstreamowych kanałów komunikacji w social media. Warto zatem kierować do nich swoja ofertę za pośrednictwem takich portali, jak Facebook, czy Youtube. Ważnym źródłem informacji dla użytkowników są także strony WWW sklepów online i porównywarki cen. Decydują się oni na taką formę zakupów głównie z wygody i przyzwyczajenia. Istnieje zatem duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji. Nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM. Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach , ponieważ osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.