Gdzie są granty dla polskich firm?

Gdzie są granty dla polskich firm?

Brief for Poland / Aktualności

Polski rząd przyznał granty inwestycyjne. Okazuje się, że na 75 projektów nie ma ani jednej polskiej firmy.

-

Granty rządowe, które pojawiły się w 2014 roku, gdy ruszył system wsparcia dla inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki, są zastrzeżone dla zagranicznych firm. Jednak przepisy nie zabraniają polskim firmom ubiegać się o dotacje, chociaż do tej pory żadnej się to nie udało.

Dwa lata temu, wrocławska firma Impel ubiegała się o dofinansowanie 1,4 mln złotych na zatrudnienie 360 – ostatecznie jednak do inwestycji nie doszło. Największą sumę otrzymała Toyota, która w zamian za 63,2 mln wybudowała zakład produkujący silniki zatrudniając 500 pracowników. Warto dodać, że japońska firma otrzymała również granty o łącznej wartości 65,3 mln złotych.

Na ważną kwestię zwraca uwagę Małgorzata Bonikowska z centrum analitycznego ThinkTank:

- O ile zagraniczni inwestorzy są jakoś traktowani, to polscy nie są przez rząd traktowani w żaden sposób. Brakuje polityki wobec polskich firm, które urosły na średnich lub dużych, wręcz globalnych graczy, jak Inglot, Selena czy Fakro. O ile o zagranicznych inwestorach się mówi, o tyle o rodzimych już nie. Nikt nie mówi, że są ważni, tworzą miejsca pracy i budują gospodarkę. Tymczasem Polska nie będzie silna, jeśli polski kapitał nie będzie silny.

 

 

::

źródło: obserwatorfinansowy.pl/ infografika: Dariusz Gąszczyk

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.