wp - grudzien 2016

Nowy format reklamy mobilnej

Nowy format reklamy mobilnej

Brief.pl / Aktualności

Sieć reklamowa GoldenAd i agencja Mobizzy podpisały umowę partnerską, na mocy której będą wspólnie oferować nowy format reklamy mobilnej o nazwie AdPrize. GoldenAd będzie odpowiadać za działania sprzedażowe i planowanie mediów, a Mobizzy za technologię i współpracę z wydawcami.

-

AdPrize to platforma technologiczna wykorzystująca kody rabatowe w reklamie online, funkcjonująca wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jak to działa? Użytkownikowi wyświetla się reklama graficzna w postaci kuponu rabatowego lub kodu kreskowego, która po zapisaniu, a następnie okazaniu sprzedawcy upoważnia do zniżki lub udziału w innego rodzaju akcji promocyjnej. Co istotne, cały proces finalizowany jest off-line (realizacja kuponu) i nie jest potrzebne posiadanie połączenia z internetem (wystarczy pokazać zapisane w pamięci telefonu zdjęcie). Kupony można wykorzystać także do działań ograniczonych ściśle do internetu i wybranego serwisu, np. jako dostęp do unikalnych treści.

::

Rynek reklamy w Polsce i USA. 4 proste wykresy

::

Istota działania AdPrize i jego oryginalność wynikają z precyzyjnego targetowania i selekcji, zarówno samych użytkowników, jak i treści. System analizuje historię zachowań użytkownika i rodzaju konsumowanych treści, tworzy jego profil, a następnie sprawdza, czy pasuje on do prowadzonej kampanii reklamowej. Jeżeli tak, to emituje reklamę. Dzięki temu nie jest ona ani przypadkowa, ani nachalna i odznacza się bardzo dużą skutecznością. - mówi Maciej Sobierajski, założyciel agencji Mobizzy, która stworzyła to rozwiązanie.

AdPrize wykorzystuje HTML 5 i działa na wszystkich urządzeniach mobilnych: tabletach i smartfonach niezależnie od producenta i systemu operacyjnego. Samo zapisanie kuponu – czyli wyświetlonej reklamy graficznej –  w pamięci urządzenia wymaga zazwyczaj jednego kliknięcia. Potem wystarczy zapisany obrazek pokazać w sklepie sprzedawcy, aby móc skorzystać z promocji.


To doskonałe narzędzie wspierające kampanie sprzedażowe. Każda strona otrzymuje wymierne korzyści: użytkownik, wydawca, reklamodawca i np. sklep, w którym realizujemy kupon. Jeżeli zastosujemy go równolegle z innymi działaniami reklamowymi, to efekt będzie jeszcze lepszy. - dodaje Piotr Winiarz,  który odpowiada za sprzedaż w sieci GoldenAd.

Korzyści jakie przynosi AdPrize reklamodawcom to realne wsparcie działań sprzedażowych, ścisła kontrola wydatków i płatność tylko za efekt (czyli za zapisanie bądź zrealizowanie kuponu), precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Natomiast dla wydawców ten format to przede wszystkim nowe źródło przychodów, łatwe wdrożenie i możliwość budowania lojalności z użytkownikiem, który z kolei otrzymuje nagrodę łatwą do realizacji i dopasowaną do jego potrzeb.

AdPrize jest autorskim rozwiązaniem agencji Mobizzy, która zarządza kampaniami od strony technologicznej i prowadzi implementacje po stronie wydawców. Natomiast sieć reklamowa GoldenAd jest partnerem MoBizzy w procesie budowania sprzedaży produktu na rynku agencji mediowych i reklamodawców.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.