IKEA dla uchodźców

IKEA dla uchodźców

Brief.pl / CSR

7,7 mln EUR - tyle zebrała IKEA w ramach kampanii społecznej „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. 121 tys EUR z tej kwoty pochodzi z Polski.

-

Środki te zostaną przekazane przez IKEA Foundation na rzecz Biura Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców (UNHCR). Pozwolą one UNHCR zapewnić oświetlenie i energię dla ponad 350 tysięcy dzieci i rodzin żyjących w obozach dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii. To z kolei przyczyni się do znacznej poprawy warunków życia oraz wzrostu bezpieczeństwa w tych miejscach.

Kampania „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” była realizowana we wszystkich sklepach IKEA na świecie w okresie od 3 lutego do 29 marca 2014 roku. W ramach akcji IKEA Foundation zobowiązała się przekazać 1 euro od każdej sprzedanej w tym czasie żarówki LEDARE (żarówki w technologii LED) na rzecz UNHCR. Dzięki zebranym środkom organizacja będzie mogła dostarczyć do obozów dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii ładowane energią słoneczną latarnie uliczne i lampy do stosowania wewnątrz pomieszczeń oraz inne rozwiązania korzystające z energii odnawialnej, jak na przykład efektywne energetycznie kuchenki do gotowania. Takie rozwiązania pomogą zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza kobiet i dzieci, oraz w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy warunków życia uchodźców. Przykładowo jedna latarnia uliczna pozwoli na bezpieczne przemieszczanie się po zmroku, a jedna wewnętrzna lampa słoneczna umożliwi rodzinie wspólne cieszenie się wieczornym posiłkiem, a dzieciom odrabianie zadań domowych po zachodzie słońca. Część kwoty zgromadzonej w ramach kampanii IKEA zostanie przeznaczona na dofinansowanie szkół podstawowych.

Ikea CSR

- Brak dostępu do oświetlenia i energii ma poważny wpływ na bezpieczeństwo i edukację milionów uchodźców na całym świecie, zwłaszcza kobiet i dzieci. Dziękujemy klientom i pracownikom IKEA za tak znaczący wkład w zapewnianie oświetlenia i energii tym najbardziej bezbronnym osobom – powiedział António Guterres, wysoki komisarz Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców.

- Bardzo dziękujemy klientom za zaangażowanie w naszą najnowszą kampanię społeczną. Polskie sklepy IKEA zebrały łącznie ponad 121 tysięcy euro. Kwota ta oraz pozostałe środki zgromadzone przez IKEA na całym świecie nie tylko umożliwią poprawę warunków życia w obozach dla uchodźców, ale zostaną też zainwestowane w edukację mieszkających tam dzieci. Zdobywanie wykształcenia stwarza bowiem szansę dla nich oraz społeczności, w których żyją, na wyjście z ubóstwa i lepszą przyszłość. To jednak nie wszystko. Jestem przekonana, że nasza akcja przyniesie też korzyści osobom, które kupiły żarówki LEDARE. Zastosowana w nich energooszczędna technologia LED znacznie przyczyni się do obniżenia rachunków za prąd, a ponadto jest przyjazna dla środowiska – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce.

IKEA CSR

IKEA Foundation jest partnerem UNHCR od 2010 roku i pomaga zapewniać schronienie, opiekę oraz edukację rodzinom i dzieciom żyjącym w obozach dla uchodźców i w sąsiadujących z nimi społecznościach.

Więcej informacji o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc

Tagi:

IKEA

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.