wp - grudzien 2016

IKEA dla uchodźców

IKEA dla uchodźców

Brief.pl / CSR

7,7 mln EUR - tyle zebrała IKEA w ramach kampanii społecznej „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. 121 tys EUR z tej kwoty pochodzi z Polski.

-

Środki te zostaną przekazane przez IKEA Foundation na rzecz Biura Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców (UNHCR). Pozwolą one UNHCR zapewnić oświetlenie i energię dla ponad 350 tysięcy dzieci i rodzin żyjących w obozach dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii. To z kolei przyczyni się do znacznej poprawy warunków życia oraz wzrostu bezpieczeństwa w tych miejscach.

Kampania „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” była realizowana we wszystkich sklepach IKEA na świecie w okresie od 3 lutego do 29 marca 2014 roku. W ramach akcji IKEA Foundation zobowiązała się przekazać 1 euro od każdej sprzedanej w tym czasie żarówki LEDARE (żarówki w technologii LED) na rzecz UNHCR. Dzięki zebranym środkom organizacja będzie mogła dostarczyć do obozów dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii ładowane energią słoneczną latarnie uliczne i lampy do stosowania wewnątrz pomieszczeń oraz inne rozwiązania korzystające z energii odnawialnej, jak na przykład efektywne energetycznie kuchenki do gotowania. Takie rozwiązania pomogą zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza kobiet i dzieci, oraz w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy warunków życia uchodźców. Przykładowo jedna latarnia uliczna pozwoli na bezpieczne przemieszczanie się po zmroku, a jedna wewnętrzna lampa słoneczna umożliwi rodzinie wspólne cieszenie się wieczornym posiłkiem, a dzieciom odrabianie zadań domowych po zachodzie słońca. Część kwoty zgromadzonej w ramach kampanii IKEA zostanie przeznaczona na dofinansowanie szkół podstawowych.

Ikea CSR

- Brak dostępu do oświetlenia i energii ma poważny wpływ na bezpieczeństwo i edukację milionów uchodźców na całym świecie, zwłaszcza kobiet i dzieci. Dziękujemy klientom i pracownikom IKEA za tak znaczący wkład w zapewnianie oświetlenia i energii tym najbardziej bezbronnym osobom – powiedział António Guterres, wysoki komisarz Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców.

- Bardzo dziękujemy klientom za zaangażowanie w naszą najnowszą kampanię społeczną. Polskie sklepy IKEA zebrały łącznie ponad 121 tysięcy euro. Kwota ta oraz pozostałe środki zgromadzone przez IKEA na całym świecie nie tylko umożliwią poprawę warunków życia w obozach dla uchodźców, ale zostaną też zainwestowane w edukację mieszkających tam dzieci. Zdobywanie wykształcenia stwarza bowiem szansę dla nich oraz społeczności, w których żyją, na wyjście z ubóstwa i lepszą przyszłość. To jednak nie wszystko. Jestem przekonana, że nasza akcja przyniesie też korzyści osobom, które kupiły żarówki LEDARE. Zastosowana w nich energooszczędna technologia LED znacznie przyczyni się do obniżenia rachunków za prąd, a ponadto jest przyjazna dla środowiska – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce.

IKEA CSR

IKEA Foundation jest partnerem UNHCR od 2010 roku i pomaga zapewniać schronienie, opiekę oraz edukację rodzinom i dzieciom żyjącym w obozach dla uchodźców i w sąsiadujących z nimi społecznościach.

Więcej informacji o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc

Tagi:

IKEA

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.