Nike: koniec FuelBand

Nike: koniec FuelBand

Brief.pl / Technologie

Producent odzieży sportowej porzuca projekt inteligentnej opaski treningowej. Pomimo pozytywnych recenzji użytkowników Nike nie zamierza już wspierać projektu.

-

Nic dziwnego - Nike jest firmą produkującą odzież, a nie nowe technologie. Jednak tworząc Fuelband dowiódł, że wearable devices nie są aż tak wielkim wyzwaniem przy odpowiednich zasobach.

Z drugiej strony Nike pozbył się jedynie zespołu odpowiedzialnego za opaskę, a nie za jej oprogramowanie. Wiele osób uważa, że może to być efektem porozumienia z Apple, które w najbliższym czasie pokaże światu swoje wearable devices - zegarek i opaskę (oba urządzenia będą korzystały z pracy programistów Nike'a). Tim Cook, CEO Apple zasiada również w radzie zarządzającej... Nike.

Serwis recode.net otrzymał od Nike oficjalne stanowisko w sprawie zwolnienia 80 proc. pracowników działu odpowiedzialnego za Fuelband:

"Nike Fuelband jest ważną częścią naszego biznesu. Zamierzamy rozwijać aplikację Nike+ Fuelband, wprowadzić nowe kolory opaski do sprzedaży i wspierać ją w najbliższej przyszłości."

Jak widać owe stanowisko nie uwględnia produkcji nowych modeli.

::

Pomysł na iWatch?

::

iOS 8 będzie zawierał dedykowaną ćwiczeniom aplikację Healthbook, która nie tylko będzie w stanie liczyć nasze kroki, czas czy spalone kalorie, ale również rytm serca, ciśnienie krwi a także poziom glukozy. Prawdopodobnie zegarek od Apple'a będzie działał właśnie na iOS 8, więc należy się spodziewać, że Healthbook będzie również obecny na iWatchu.

Warto wspomnieć, że we wrześniu 2013 do Apple z Nike przeszedł Ben Shaffer, główna osoba odpowiedzialna za FuelBand.

::

Czy rozbudowane funkcje monitorowania pracy organizmu będą odpowiednim magnesem, który ściągnie tłumy nowych klientów?

 

::

Źródło: mashable.com, recode.net

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?