wp - grudzien 2016

Facebook: złap przyjaciół na mieście

Facebook: złap przyjaciół na mieście

Brief.pl / Technologie

Facebook potwierdził nową funkcjonalność swojej aplikacji mobilnej. Dzięki niej użytkownicy będą otrzymywali powiadomienia na temat aktualnej pozycji swoich znajomych.

-

Wychodząc na miasto dzięki zameldowaniom w takich serwisach jak Facebook czy Foursquare, mogliśmy przekazać znajomym informację gdzie się znajdujemy - w popularnym pubie, kawiarni czy w restauracji na obiedzie. Dzięki temu często dochodziło do spontanicznych spotkań, co należy uznać za bardzo pozytywny przejaw wykorzystywania mediów społecznościowych.

Facebook postanowił pójść krok dalej i doda do swojej aplikacji mobilnej powiadomienia o naszej aktualnej pozycji, które nie wymagają popularnych zameldowań (check in).  Dzięki temu idąc przez miasto dostaniemy powiadomienie, że 150 metrów od nas jest nasz znajomy. Będziemy mogli wejść do kawiarni, w której pije swoją ulubioną kawę i zrobić mu niespodziankę. Czy na pewno przyjemną? Być może już jest z kimś ze znajomych lub bliskich, albo najzwyczajniej w świecie chce pobyć sam. Na szczęście funkcja Nearby Friends będzie z domysłu wyłączona w nowych wersjach aplikacji Facebooka. Osoby, które będą chciały informować znajomych o swojej aktualnej pozycji będą musiały ją aktywować.

 

 

Co jeszcze oferuje Nearby Friends?

- możliwość wysyłania jedynie swojej przybliżonej lokalizacji, bez podania szczegółów

- swoją lokalizacją można dzielić się wyłącznie ze swoimi znajomymi, lub ich grupami. Nie będzie to możliwe dla znajomych znajomych oraz followersów

- dzielenie się lokalizacją wyłącznie w wybranych godzinach

 

Nearby Friends od 18 miesięcy jest testowana przez dużą grupę pracowników Facebooka. Dzięki temu uaktualniają algorytm, który będzie decydował o tym jakie powiadomienia będziemy otrzymywać. Ma on się wraz z rosnącą liczbą danych uczyć i nie przesyłać powiadomień z miejsc, w których jesteśmy dosyć często i regularnie - na przykład z pracy.

::

Przeczytaj też:

Social media w 2014

::

Osobą odpowiedzialną za nową funkcjonalność jest Andrea Vaccari, twórca startupu Glancee, który został w 2012 roku kupiony przez Facebooka.

Wiele osób obawia się, że zbierane w ten sposób dane Facebook będzie wykorzystywał w swoich reklamach. Otóż nie. Jak zapewnia Vaccari, dane będą wykorzystywane wyłącznie w funkcji Nearby Friends, a ich historię użytkownik będzie mógł w każdym momencie usunąć z serwerów Facebooka.

Nearby Friends będzie dostępne na początku wyłącznie dla użytkowników z USA.

 

Jak Wam się podoba nowa funkcjonalność? Będziecie z niej korzystać?

::

Facebook: walka ze spamem

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.