Facebook: złap przyjaciół na mieście

Facebook: złap przyjaciół na mieście

Brief.pl / Technologie

Facebook potwierdził nową funkcjonalność swojej aplikacji mobilnej. Dzięki niej użytkownicy będą otrzymywali powiadomienia na temat aktualnej pozycji swoich znajomych.

-

Wychodząc na miasto dzięki zameldowaniom w takich serwisach jak Facebook czy Foursquare, mogliśmy przekazać znajomym informację gdzie się znajdujemy - w popularnym pubie, kawiarni czy w restauracji na obiedzie. Dzięki temu często dochodziło do spontanicznych spotkań, co należy uznać za bardzo pozytywny przejaw wykorzystywania mediów społecznościowych.

Facebook postanowił pójść krok dalej i doda do swojej aplikacji mobilnej powiadomienia o naszej aktualnej pozycji, które nie wymagają popularnych zameldowań (check in).  Dzięki temu idąc przez miasto dostaniemy powiadomienie, że 150 metrów od nas jest nasz znajomy. Będziemy mogli wejść do kawiarni, w której pije swoją ulubioną kawę i zrobić mu niespodziankę. Czy na pewno przyjemną? Być może już jest z kimś ze znajomych lub bliskich, albo najzwyczajniej w świecie chce pobyć sam. Na szczęście funkcja Nearby Friends będzie z domysłu wyłączona w nowych wersjach aplikacji Facebooka. Osoby, które będą chciały informować znajomych o swojej aktualnej pozycji będą musiały ją aktywować.

 

 

Co jeszcze oferuje Nearby Friends?

- możliwość wysyłania jedynie swojej przybliżonej lokalizacji, bez podania szczegółów

- swoją lokalizacją można dzielić się wyłącznie ze swoimi znajomymi, lub ich grupami. Nie będzie to możliwe dla znajomych znajomych oraz followersów

- dzielenie się lokalizacją wyłącznie w wybranych godzinach

 

Nearby Friends od 18 miesięcy jest testowana przez dużą grupę pracowników Facebooka. Dzięki temu uaktualniają algorytm, który będzie decydował o tym jakie powiadomienia będziemy otrzymywać. Ma on się wraz z rosnącą liczbą danych uczyć i nie przesyłać powiadomień z miejsc, w których jesteśmy dosyć często i regularnie - na przykład z pracy.

::

Przeczytaj też:

Social media w 2014

::

Osobą odpowiedzialną za nową funkcjonalność jest Andrea Vaccari, twórca startupu Glancee, który został w 2012 roku kupiony przez Facebooka.

Wiele osób obawia się, że zbierane w ten sposób dane Facebook będzie wykorzystywał w swoich reklamach. Otóż nie. Jak zapewnia Vaccari, dane będą wykorzystywane wyłącznie w funkcji Nearby Friends, a ich historię użytkownik będzie mógł w każdym momencie usunąć z serwerów Facebooka.

Nearby Friends będzie dostępne na początku wyłącznie dla użytkowników z USA.

 

Jak Wam się podoba nowa funkcjonalność? Będziecie z niej korzystać?

::

Facebook: walka ze spamem

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.