Facebook: złap przyjaciół na mieście

Facebook: złap przyjaciół na mieście

Brief.pl / Technologie

Facebook potwierdził nową funkcjonalność swojej aplikacji mobilnej. Dzięki niej użytkownicy będą otrzymywali powiadomienia na temat aktualnej pozycji swoich znajomych.

-

Wychodząc na miasto dzięki zameldowaniom w takich serwisach jak Facebook czy Foursquare, mogliśmy przekazać znajomym informację gdzie się znajdujemy - w popularnym pubie, kawiarni czy w restauracji na obiedzie. Dzięki temu często dochodziło do spontanicznych spotkań, co należy uznać za bardzo pozytywny przejaw wykorzystywania mediów społecznościowych.

Facebook postanowił pójść krok dalej i doda do swojej aplikacji mobilnej powiadomienia o naszej aktualnej pozycji, które nie wymagają popularnych zameldowań (check in).  Dzięki temu idąc przez miasto dostaniemy powiadomienie, że 150 metrów od nas jest nasz znajomy. Będziemy mogli wejść do kawiarni, w której pije swoją ulubioną kawę i zrobić mu niespodziankę. Czy na pewno przyjemną? Być może już jest z kimś ze znajomych lub bliskich, albo najzwyczajniej w świecie chce pobyć sam. Na szczęście funkcja Nearby Friends będzie z domysłu wyłączona w nowych wersjach aplikacji Facebooka. Osoby, które będą chciały informować znajomych o swojej aktualnej pozycji będą musiały ją aktywować.

 

 

Co jeszcze oferuje Nearby Friends?

- możliwość wysyłania jedynie swojej przybliżonej lokalizacji, bez podania szczegółów

- swoją lokalizacją można dzielić się wyłącznie ze swoimi znajomymi, lub ich grupami. Nie będzie to możliwe dla znajomych znajomych oraz followersów

- dzielenie się lokalizacją wyłącznie w wybranych godzinach

 

Nearby Friends od 18 miesięcy jest testowana przez dużą grupę pracowników Facebooka. Dzięki temu uaktualniają algorytm, który będzie decydował o tym jakie powiadomienia będziemy otrzymywać. Ma on się wraz z rosnącą liczbą danych uczyć i nie przesyłać powiadomień z miejsc, w których jesteśmy dosyć często i regularnie - na przykład z pracy.

::

Przeczytaj też:

Social media w 2014

::

Osobą odpowiedzialną za nową funkcjonalność jest Andrea Vaccari, twórca startupu Glancee, który został w 2012 roku kupiony przez Facebooka.

Wiele osób obawia się, że zbierane w ten sposób dane Facebook będzie wykorzystywał w swoich reklamach. Otóż nie. Jak zapewnia Vaccari, dane będą wykorzystywane wyłącznie w funkcji Nearby Friends, a ich historię użytkownik będzie mógł w każdym momencie usunąć z serwerów Facebooka.

Nearby Friends będzie dostępne na początku wyłącznie dla użytkowników z USA.

 

Jak Wam się podoba nowa funkcjonalność? Będziecie z niej korzystać?

::

Facebook: walka ze spamem

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.