#EMOCJE: czujesz magię tych świąt?

#EMOCJE: czujesz magię tych świąt?

Brief.pl / Inspiracje

Media społecznościowe zawsze ukażą prawdę o społeczeństwie. Obserwuję w nich ludzi od dziesięciu lat. Z roku na rok pozostawiamy coraz mniej emocji. Bo coraz mniej ich mamy.

-

Pamiętacie euforię, która jeszcze kilka lat temu towarzyszyła wszystkim przed świętami? Ludzie składali sobie życzenia wklejając kolorowe grafiki na facebookowe ściany. Było niesamowicie, bo te aktywności to wirtualna odmiana pisanek. Dziś od kilku osób usłyszałem, że nie czują "tych" świąt. Ale jak i kiedy mieli je poczuć, skoro nawet chwili nie poświęcili na przygotowania? Wrośli w swoje korporacje i realizację ich planów, a pomysł pomalowania pisanki by wyśmiali.

To jak mają poczuć święta?  Większość z moich znajomych wyjedzie dziś z Warszawy. Przyjadą do domów rodzinnych na gotowe i będą udawać jak bardzo czują magię świąt. Opowiedzą o tym, jaką wielką karierę robią w stolicy, dostaną pochwały za to, że ich podkład matujący wygląda świetnie na ich twarzach, a na włosach lśni olejek arganowy z popularnej drogerii. Później, wyraźnie znudzeni, wsłuchają się w rytm politycznej kłótni wujka A z wujkiem B i zapragną powrotu. A stolica czeka.

Ludzie już na dworcach napiszą pierwsze statusy, jak bardzo są objedzeni i przytyli 5 kg w dwa dni. Nieradosne tyrady znów zawładną mediami społecznościowymi. Jak wiadomo najlepszą dietą okaże się codzienne latte ze Starbucksa i pakowana sałatka grecka. To oczywisty pastisz, ale rozejrzyj się teraz... obserwuj bacznie swój newsfeed na Facebooku.  Właśnie tak będzie. Słyszałem ostatnio, że empatia to choroba, której musisz się wyzbyć, aby przetrwać w tych szalonych czasach. Emocjonalnej próżni.

Zatem zamiast "Wesołych Świąt" po prostu "Świąt".

::

Autor: Mikołaj Nowak

Autor zawodowo związany ze społecznościami w Polsce od początku ich istnienia. Pracę zaczynał w Grono.net - pierwszym polskim serwisie społecznościowym, następnie współtworzył i koordynował komunikację poprzez projekty specjalne w Biurze Reklamy Onetu dla najbardziej wymagających klientów. Aktualnie związany z "Faktami" TVN, gdzie odpowiada za strategię komunikacji marki z wykorzystaniem internetu współtworząc unikatowy pomost między newsroomem a mediami społecznościowymi.

Ilustracja: Darek Pala Paintings

 

Przeczytaj wcześniejsze felietony Mikołaja Nowaka na łamach brief.pl:

Era Blogera – co może zrobić bloger, żeby pisać lepiej?

Co by było, gdyby... 14 wydarzeń, które zmieniłyby ludzkość

Brakuje mi szczerej blogosfery

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.