Przyszłość crowdfundingu

Przyszłość crowdfundingu

Brief.pl / Aktualności

Crowdfunding staje się coraz powszechniejszą drogą do realizacji projektów. Obok znanego na całym świecie Kickstartera, mamy także polską prężnie rozwijającą sie platformę finansowania społecznościowego - Wspieram.to. Autorzy innowacyjnych pomysłów mają szansę dotrzeć do internautów, którzy chętnie angażują się w realizację ciekawych inicjatyw. Celem crowdfundingu jest nie tylko wprowadzenie projektu w życie, ale też jego dalszy rozwój. Taką szansę dają twórcom partnerzy biznesowi, którzy coraz częściej nawiązują z nimi współpracę.

-

Kilka tygodni temu Facebook ogłosił, że za 2 miliardy dolarów przejmuje zespół odpowiedzialny za projekt Oculus Rift - okularów wprowadzających do wirtualnego świata. Pojawiły się głosy oburzenia ze strony osób, które kilka miesięcy wcześniej wsparły projekt na Kickstarterze na niebagatelną kwotą 2,4 milionów dolarów. - Warto jednak pamiętać, że wspierający projekt na Kickstarterze kupowali produkt końcowy, czyli urządzenie, a nie udziały w firmie. Dla twórców Oculus VR, przejęcie przez Facebook to zdecydowanie pełnia sukcesu, oraz dowód na to że dzięki finansowaniu społecznościowym, kilka osób ze świetnym pomysłem może zrobić poważne zamieszanie – podkreśla Marcin Galicki, założyciel platformy finansowania społecznościowego Wspieram.to.

Duża część projektodawców już na etapie kampanii nawiązuje współpracę z większymi partnerami. Dzięki temu rosną szansę, że projekt nie zakończy się tylko na kampanii na serwisie finansowania społecznościowego i jeszcze nieraz o nim usłyszymy. – Pomagamy w nawiązywaniu takich partnerstw. Z doświadczenia wiemy że nie tylko pomagają one w sukcesie kampanii, ale też gwarantują dalszy rozwój projektu po jej zakończeniu – wyjaśnia Marcin Galicki ze Wspieram.to.

W Polsce mamy kilka przykładów na udaną współpracę autorów projektów z większymi partnerami. Twórcy gry planszowej „Piwne Imperium”, którzy jesienią 2013 r. uzbierali ponad 25 tys. zł na platformie Wspieram.to, nawiązali współpracę m.in. z wydawnictwem CUBE, które zajęło się sprzedażą wszystkich egzemplarzy gry, pozostałych po kampanii, a także z firmą Q-workshop, która specjalnie dla wspierających przygotowała unikatowe kostki do gry. Sukces na Wspieram.to przełożył się na założenie firmy Board&Dice, która planuje wydać grę na rynek amerykański, a także rozpocząć kampanię na Kickstarterze na realizację mobilnej wersji gry.

Z kolei projekt gry „Franko 2. Revenge is Back” w ciągu 2 miesięcy uzbierał na Wspieram.to niemal 39 tys. zł, stając się tym samym największym growym projektem crowdfundingowym w Polsce. Podczas trwania projektu na Wspieram.to do autorów zgłosiło się kilka wydawnictw zainteresowanych wydaniem i dystrybucją gry. Ostatecznie twórcy zdecydowali się na partnerstwo z firmą IMGN.PRO. Tego rodzaju współpraca pozwala autorom projektu skupić się przede wszystkich na rozwoju samej gry, w tym na przygotowaniu wersji na rynki zagraniczne, zamiast na sprawach związanych np. z dystrybucją.

- Przy prowadzeniu kampanii crowdfundingowej, oprócz pozyskiwania internautów, którzy wesprą projekt finansowo i umożliwią jego realizację, warto być otwartym na partnerów biznesowych, którzy często dają wsparcie techniczne, merytoryczne i zabezpieczają przyszłość projektom – wyjaśnia twórca Wspieram.to. Pewna przyszłość pomysłu po przeprowadzonej kampanii jest największym dowodem  maksymalnego wykorzystania możliwości kryjących się w finansowaniu społecznościowym. A pozyskanie zarówno wspierających, jak i partnerów biznesowych jest największym dowodem na zasadność danego projektu.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.