wp - grudzien 2016

Afiliacja nadzieją dla mediów?

Afiliacja nadzieją dla mediów?

Brief.pl / Wiedza

Od wielu lat świat mediów zmaga się z poszukiwaniem nowego modelu biznesowego dla siebie; nowych źródeł finansowania. Postępujący spadek nakładów fizycznych wydań i niewystarczające wpływy z reklam displayowych w sieci w sprawiają, że jedne z nich eksperymentują z reklamą natywną i rozwiązaniami RTB. Inne testują paywalle. A jeszcze inne szukają dla siebie recepty w marketingu afiliacyjnym.

-

Temu drugiemu kierunkowi towrzyszą dwa elementy. Jednym z nich było wykupienie za 250 milionów dolarów dziennika “The Washington Post” przez Jeffa Bezosa. Warto przypomnieć, że ta najstarsza gazeta ze stolicy USA przeszła do historii odkryciem afery Watergate. Nowym jej właścicielem okazał się twórca Amazonu - największego biznesu z obszaru e-commerce na świecie. Projektu e-biznesowego, który zawdzięcza swój sukces dzięki marketingowi afiliacyjnemu. Amazon, jako pierwszy na świecie, wprowadził te rozwiązania na globalną skalę. A było to w 1996 roku. Szacuje się, że 40 proc. zysków Amazona pochodzi z programów afiliacyjnych.

Prasa i afiliacja

Czy podobne rozwiązania, jak w przypadku Amazona, Bezos będzie chciał zaszczepić w przypadku “The Washington Post”? Tego do końca niewiadomo. Wiadomo jednak, że Don Graham (były właściciel tego amerykańskiego dziennika) przyznał, iż zaoferował Bezosowi wykupienie swojej codziennej gazety z nadzieją, że zrewolucjonizuje on tym samym świat mediów, jak to dokonał w przypadku e-biznesu w sieci (za pomocą m.in. marketingu afiliacyjnego).

::

10 mitów i faktów na temat marketingu afiliacyjnego

::

Odpowiedzi na przyszłość biznesową “The Washington Post” i roli marketingu afiliacyjnego można doszukiwać się w Wielkiej Brytanii. W połowie 2013 roku Daily Mail (jedna z największych gazet brytyjskich) poinformowała, że stawia na marketing afiliacyjny w sieci. Zdecydowano się na ten krok z kilku powodów. Przede wszystkim postanowiono połączyć ogromne zainteresowanie e-zakupami w Wielkiej Brytanii oraz potencjalnych odbiorców, czyli czytelników internetowego wydania Daily Mail (ponad 5 milionów unikalnych odwiedzin codziennie). Po drugie testowano potencjalne nowe źródło dochodów dla gazety. Władze Daily Mail wiążą z tym rozwiązaniem najbliższą przyszłość. Jeżeli ten afiliacyjny eksperyment się uda, to w ślad za nim pójdą z pewnością inne tytuły. W tym roku powinniśmy poznać pierwsze dane na ten temat.

ROI 14:1

Coraz częściej słychać, że słowu “marketing” towarzyszy wyraz “technologia”. Przyszłość sprzedaży jest uzależniona od rozwiązań, które w precyzyjny sposób będą pozwalały dotrzeć z taką ofertą usługi/towaru do danego odbiorcy, która będzie przez niego aktualnie poszukiwana. W sferze mediów odpowiedzią na to wyzwanie może być właśnie marketing afiliacyjny. Jest przecież formą marketingu efektywnościowego, gdzie liczą się konkretne rezultaty, a nie fajerwerki. Potwierdzeniem na to są najnowsze twarde dane z Internet Advertising Bureau (IAB). Według tej organizacji zwrot z inwestycji (ROI) z działań afiliacyjnych wynosi obecnie 14:1.

::

Przyszłość reklamy display. Cz.1

::

Ta forma marketingu efektywnościowego powinna zainteresować media z jeszcze jednego powodu. Z rozwiązań afiliacyjnych korzysta w dużej mierze świat e-commerce. Według eMarketera w 2013 roku wartość globalnego rynku e-handlu wyniosła prawie 1,3 biliona dolarów. Czyli o 300 mld dolarów więcej, aniżeli w roku poprzednim.

 

Autor: Jacek Serwin – head of operations & account management w Ingenious Technologies Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.