Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Brief.pl / Wiedza

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne. Celem II badania ShoppinShow była odpowiedź na pytanie o to, jak konsumenci cyfrowi korzystają z urządzeń przenośnych oraz jakie są ich zwyczaje zakupowe.

-

Z raportu "Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego" wynika, że klienci online to osoby ceniące sobie wygodę. Większość użytkowników urządzeń mobilnych oczekuje, że aplikacja czy strona internetowa danego sklepu będzie przejrzysta i intuicyjna. Im prostsza i bardziej czytelna ścieżka zakupowa, tym chętniej konsumenci finalizują transakcję. Co więcej, robiąc zakupy online konsumenci są bardziej roztropni - 70 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w sieci rzadziej kupuje impulsywnie. Większość konsumentów na ogół wykorzystuje te same wzorce postępowania - klienci online korzystają ze znanych sobie stron, e-sklepów oraz aplikacji.

Dzięki urządzeniom mobilnym klienci niemal w każdej sytuacji mają możliwość porównania cen produktów oraz odnalezienie informacji oraz opinii innych użytkowników na temat danego artykułu. Nierzadko zdarza się, że dzięki temu konsumenci wyszukują konkretne produkty w lepszej cenie lub z lepszym wyposażeniem. 

użytkowanie smartfonów na co dzień ShoppingShow

Robiąc zakupy w tradycyjny sposób, klienci cyfrowi coraz częściej sięgają po smartfona, aby zeskanować dostępne dodatkowe oferty lub katalogi danej marki. Niestety, osoby ankietowane zwracają uwagę na to, że firmy nie wykorzystują w atrakcyjny sposób potencjału technologii QR kod. Smartfon często również służy za aparat - ankietowani robią zdjęcia produktom, które ich interesują między innymi po to, by wysłać je do konsultacji znajomym lub komuś z rodziny. Podczas przebywania w danym sklepie ponad 40 proc. ankietowanych przeszukuje internet pod kątem zniżek lub promocji na produkt, który zamierzają kupić.

smartfon pomocny w zakupach ShoppingShow

Z raportu wynika, że na polskim rynku nie można jeszcze mówić o wielokanałowości sprzedaży, a o wykorzystywaniu wielu kanałów w prawie ten sam sposób. Aplikacje zakupowe rzadko kiedy są dopełnieniem witryny WWW danej marki, a częściej jej odpowiednikiem. Respondenci nie potrafili wskazać żadnego e-sklepu, który odróżniał by się czymś wyjątkowym od jego wersji m-commerce. Warto więc przyjrzeć się temu, jakie są oczekiwania konsumentów cyfrowych związane z możliwościami zakupowymi.

oczekiwania użytkowników smartfonów ShoppingShow

Zobacz także:

Jaki jest polski konsument digitalny?

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.