Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Brief.pl / Wiedza

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne. Celem II badania ShoppinShow była odpowiedź na pytanie o to, jak konsumenci cyfrowi korzystają z urządzeń przenośnych oraz jakie są ich zwyczaje zakupowe.

-

Z raportu "Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego" wynika, że klienci online to osoby ceniące sobie wygodę. Większość użytkowników urządzeń mobilnych oczekuje, że aplikacja czy strona internetowa danego sklepu będzie przejrzysta i intuicyjna. Im prostsza i bardziej czytelna ścieżka zakupowa, tym chętniej konsumenci finalizują transakcję. Co więcej, robiąc zakupy online konsumenci są bardziej roztropni - 70 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w sieci rzadziej kupuje impulsywnie. Większość konsumentów na ogół wykorzystuje te same wzorce postępowania - klienci online korzystają ze znanych sobie stron, e-sklepów oraz aplikacji.

Dzięki urządzeniom mobilnym klienci niemal w każdej sytuacji mają możliwość porównania cen produktów oraz odnalezienie informacji oraz opinii innych użytkowników na temat danego artykułu. Nierzadko zdarza się, że dzięki temu konsumenci wyszukują konkretne produkty w lepszej cenie lub z lepszym wyposażeniem. 

użytkowanie smartfonów na co dzień ShoppingShow

Robiąc zakupy w tradycyjny sposób, klienci cyfrowi coraz częściej sięgają po smartfona, aby zeskanować dostępne dodatkowe oferty lub katalogi danej marki. Niestety, osoby ankietowane zwracają uwagę na to, że firmy nie wykorzystują w atrakcyjny sposób potencjału technologii QR kod. Smartfon często również służy za aparat - ankietowani robią zdjęcia produktom, które ich interesują między innymi po to, by wysłać je do konsultacji znajomym lub komuś z rodziny. Podczas przebywania w danym sklepie ponad 40 proc. ankietowanych przeszukuje internet pod kątem zniżek lub promocji na produkt, który zamierzają kupić.

smartfon pomocny w zakupach ShoppingShow

Z raportu wynika, że na polskim rynku nie można jeszcze mówić o wielokanałowości sprzedaży, a o wykorzystywaniu wielu kanałów w prawie ten sam sposób. Aplikacje zakupowe rzadko kiedy są dopełnieniem witryny WWW danej marki, a częściej jej odpowiednikiem. Respondenci nie potrafili wskazać żadnego e-sklepu, który odróżniał by się czymś wyjątkowym od jego wersji m-commerce. Warto więc przyjrzeć się temu, jakie są oczekiwania konsumentów cyfrowych związane z możliwościami zakupowymi.

oczekiwania użytkowników smartfonów ShoppingShow

Zobacz także:

Jaki jest polski konsument digitalny?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.