Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Brief.pl / Wiedza

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne. Celem II badania ShoppinShow była odpowiedź na pytanie o to, jak konsumenci cyfrowi korzystają z urządzeń przenośnych oraz jakie są ich zwyczaje zakupowe.

-

Z raportu "Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego" wynika, że klienci online to osoby ceniące sobie wygodę. Większość użytkowników urządzeń mobilnych oczekuje, że aplikacja czy strona internetowa danego sklepu będzie przejrzysta i intuicyjna. Im prostsza i bardziej czytelna ścieżka zakupowa, tym chętniej konsumenci finalizują transakcję. Co więcej, robiąc zakupy online konsumenci są bardziej roztropni - 70 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w sieci rzadziej kupuje impulsywnie. Większość konsumentów na ogół wykorzystuje te same wzorce postępowania - klienci online korzystają ze znanych sobie stron, e-sklepów oraz aplikacji.

Dzięki urządzeniom mobilnym klienci niemal w każdej sytuacji mają możliwość porównania cen produktów oraz odnalezienie informacji oraz opinii innych użytkowników na temat danego artykułu. Nierzadko zdarza się, że dzięki temu konsumenci wyszukują konkretne produkty w lepszej cenie lub z lepszym wyposażeniem. 

użytkowanie smartfonów na co dzień ShoppingShow

Robiąc zakupy w tradycyjny sposób, klienci cyfrowi coraz częściej sięgają po smartfona, aby zeskanować dostępne dodatkowe oferty lub katalogi danej marki. Niestety, osoby ankietowane zwracają uwagę na to, że firmy nie wykorzystują w atrakcyjny sposób potencjału technologii QR kod. Smartfon często również służy za aparat - ankietowani robią zdjęcia produktom, które ich interesują między innymi po to, by wysłać je do konsultacji znajomym lub komuś z rodziny. Podczas przebywania w danym sklepie ponad 40 proc. ankietowanych przeszukuje internet pod kątem zniżek lub promocji na produkt, który zamierzają kupić.

smartfon pomocny w zakupach ShoppingShow

Z raportu wynika, że na polskim rynku nie można jeszcze mówić o wielokanałowości sprzedaży, a o wykorzystywaniu wielu kanałów w prawie ten sam sposób. Aplikacje zakupowe rzadko kiedy są dopełnieniem witryny WWW danej marki, a częściej jej odpowiednikiem. Respondenci nie potrafili wskazać żadnego e-sklepu, który odróżniał by się czymś wyjątkowym od jego wersji m-commerce. Warto więc przyjrzeć się temu, jakie są oczekiwania konsumentów cyfrowych związane z możliwościami zakupowymi.

oczekiwania użytkowników smartfonów ShoppingShow

Zobacz także:

Jaki jest polski konsument digitalny?

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.