wp - grudzien 2016

Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Brief.pl / Wiedza

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne. Celem II badania ShoppinShow była odpowiedź na pytanie o to, jak konsumenci cyfrowi korzystają z urządzeń przenośnych oraz jakie są ich zwyczaje zakupowe.

-

Z raportu "Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego" wynika, że klienci online to osoby ceniące sobie wygodę. Większość użytkowników urządzeń mobilnych oczekuje, że aplikacja czy strona internetowa danego sklepu będzie przejrzysta i intuicyjna. Im prostsza i bardziej czytelna ścieżka zakupowa, tym chętniej konsumenci finalizują transakcję. Co więcej, robiąc zakupy online konsumenci są bardziej roztropni - 70 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w sieci rzadziej kupuje impulsywnie. Większość konsumentów na ogół wykorzystuje te same wzorce postępowania - klienci online korzystają ze znanych sobie stron, e-sklepów oraz aplikacji.

Dzięki urządzeniom mobilnym klienci niemal w każdej sytuacji mają możliwość porównania cen produktów oraz odnalezienie informacji oraz opinii innych użytkowników na temat danego artykułu. Nierzadko zdarza się, że dzięki temu konsumenci wyszukują konkretne produkty w lepszej cenie lub z lepszym wyposażeniem. 

użytkowanie smartfonów na co dzień ShoppingShow

Robiąc zakupy w tradycyjny sposób, klienci cyfrowi coraz częściej sięgają po smartfona, aby zeskanować dostępne dodatkowe oferty lub katalogi danej marki. Niestety, osoby ankietowane zwracają uwagę na to, że firmy nie wykorzystują w atrakcyjny sposób potencjału technologii QR kod. Smartfon często również służy za aparat - ankietowani robią zdjęcia produktom, które ich interesują między innymi po to, by wysłać je do konsultacji znajomym lub komuś z rodziny. Podczas przebywania w danym sklepie ponad 40 proc. ankietowanych przeszukuje internet pod kątem zniżek lub promocji na produkt, który zamierzają kupić.

smartfon pomocny w zakupach ShoppingShow

Z raportu wynika, że na polskim rynku nie można jeszcze mówić o wielokanałowości sprzedaży, a o wykorzystywaniu wielu kanałów w prawie ten sam sposób. Aplikacje zakupowe rzadko kiedy są dopełnieniem witryny WWW danej marki, a częściej jej odpowiednikiem. Respondenci nie potrafili wskazać żadnego e-sklepu, który odróżniał by się czymś wyjątkowym od jego wersji m-commerce. Warto więc przyjrzeć się temu, jakie są oczekiwania konsumentów cyfrowych związane z możliwościami zakupowymi.

oczekiwania użytkowników smartfonów ShoppingShow

Zobacz także:

Jaki jest polski konsument digitalny?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.