Social media w 2014

Social media w 2014

Brief.pl / Aktualności

Jak będą zmieniać się social media w 2014 roku? Czy Facebook pozostanie liderem wśród portali internetowych? Czy płeć użytkownika wpływa na jego preferencje odnośnie platform społecznościowych? IRCenter.com wraz z SentiOne postanowiły odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.

-

W przeciągu dwóch lat Facebook stał się najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce. Drugim serwisem, który coraz częściej odwiedzają internauci jest Twitter, który przy tak dynamicznym wzroście ma szansę stać się równie powszechny, jak dotychczasowy lider. Tradycyjne formy aktywności (fora internetowe) tracą zainteresowanie użytkowników, którzy szukają świeżości i innowacyjności.

Mężczyźni większymi tradycjonalistmi

Z raportu wynika, że kobiety aktywniej korzystają z popularnych i dynamicznych platform takich jak Twitter, czy Instagram. Odwrotnie sytuacja wygląda w przypadku mężczyzn, którzy pozostają przy tradycyjnych serwisach społecznościowych tj. forach  i portalach.

- Zjawiska te można z jednej strony tłumaczyć teorią innowacji, gdzie kobiety odpowiedzialne są za wprowadzenie innowacji przekonując do niej "opornych" mężczyzn. Z drugiej zaś większą otwartością kobiet do prowadzenia dyskusji pod własnym nazwiskiem, podczas gdy mężczyźni pozostają w większości anonimowi – skomentował wyniki badań Marcina Krzoska z IRCenter.com.

 

Internet nie tylko dla młodych

Zmiany w rozwoju mediów społecznościowych dotyczą wieku użytkowników. Osoby między 45 a 64 rokiem życia coraz częściej korzystają z Facebooka, czy Twittera. Minimalny spadek został za to odnotowany w liczbie nowych użytkowników serwisów do 44 roku życia. Młodsi użytkownicy poszukują nowych form ekspresji za pośrednictwem mediów cyfrowych.

 

Marketing w dobie social media 

Operatorzy GSM, marki elektroniczne oraz sklepy wielkoformatowe najmocniej wykorzystują możliwości dotarcia do masowego, cyfrowego konsumenta za pośrednictwem dwóch portali: Facebooka i YouTube'a. Marki spożywcze, kosmetyczne czy modowe koncentrowały się głównie na jednej platformie.

Zdaniem Kamila Bargiela z SentiOne taka sytuacja jest spowodowana ogromnym wzrostem popularności mediów społecznościowcyh, które stają się narzędziem do zarządzania wizerunkiem marki. Większość firm stawia dopiero pierwsze kroki w tej sferze, jednak jest to jeden z głównych trendów marketingu.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.