Social media w 2014

Social media w 2014

Brief.pl / Aktualności

Jak będą zmieniać się social media w 2014 roku? Czy Facebook pozostanie liderem wśród portali internetowych? Czy płeć użytkownika wpływa na jego preferencje odnośnie platform społecznościowych? IRCenter.com wraz z SentiOne postanowiły odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.

-

W przeciągu dwóch lat Facebook stał się najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce. Drugim serwisem, który coraz częściej odwiedzają internauci jest Twitter, który przy tak dynamicznym wzroście ma szansę stać się równie powszechny, jak dotychczasowy lider. Tradycyjne formy aktywności (fora internetowe) tracą zainteresowanie użytkowników, którzy szukają świeżości i innowacyjności.

Mężczyźni większymi tradycjonalistmi

Z raportu wynika, że kobiety aktywniej korzystają z popularnych i dynamicznych platform takich jak Twitter, czy Instagram. Odwrotnie sytuacja wygląda w przypadku mężczyzn, którzy pozostają przy tradycyjnych serwisach społecznościowych tj. forach  i portalach.

- Zjawiska te można z jednej strony tłumaczyć teorią innowacji, gdzie kobiety odpowiedzialne są za wprowadzenie innowacji przekonując do niej "opornych" mężczyzn. Z drugiej zaś większą otwartością kobiet do prowadzenia dyskusji pod własnym nazwiskiem, podczas gdy mężczyźni pozostają w większości anonimowi – skomentował wyniki badań Marcina Krzoska z IRCenter.com.

 

Internet nie tylko dla młodych

Zmiany w rozwoju mediów społecznościowych dotyczą wieku użytkowników. Osoby między 45 a 64 rokiem życia coraz częściej korzystają z Facebooka, czy Twittera. Minimalny spadek został za to odnotowany w liczbie nowych użytkowników serwisów do 44 roku życia. Młodsi użytkownicy poszukują nowych form ekspresji za pośrednictwem mediów cyfrowych.

 

Marketing w dobie social media 

Operatorzy GSM, marki elektroniczne oraz sklepy wielkoformatowe najmocniej wykorzystują możliwości dotarcia do masowego, cyfrowego konsumenta za pośrednictwem dwóch portali: Facebooka i YouTube'a. Marki spożywcze, kosmetyczne czy modowe koncentrowały się głównie na jednej platformie.

Zdaniem Kamila Bargiela z SentiOne taka sytuacja jest spowodowana ogromnym wzrostem popularności mediów społecznościowcyh, które stają się narzędziem do zarządzania wizerunkiem marki. Większość firm stawia dopiero pierwsze kroki w tej sferze, jednak jest to jeden z głównych trendów marketingu.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.