Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Brief for Poland / Aktualności

Blisko 75 proc. szwedzkich przedsiębiorców uznaje Polskę za dobre miejsce na prowadzenie firmy. Jednak nie brakuje także krytycznych uwag. Wśród największych problemów Szwedzi wymieniają: płatności dokonywane po terminie, długotrwałe i skomplikowane procedury administracyjne oraz słabą infrastrukturę kolejową i drogową – wynika z badań przeprowadzonych przez Biuro Radcy Handlowego Ambasady Szwecji w Polsce wśród przedsiębiorstw ze szwedzkim kapitałem.

-

Wśród najważniejszych działań ułatwiających rozwój biznesu w Polsce przedstawiciele ambasady wymienili m.in. znaczące zmniejszenie korupcji oraz pozytywne zmiany dotyczące prowadzenia kontroli w firmach. Jako jeden z głównych atutów działalności w naszym kraju szwedzcy przedsiębiorcy wskazali dostępność kompetentnych i efektywnych pracowników. Biznesmeni docenili również stabilne otoczenie polityczne, dobrą jakość życia, rentowność rynku lokalnego oraz rozwiniętą infrastrukturę teleinformatyczną.

Według badań korzystne postrzeganie Polski związane jest również ze strategicznym położeniem naszego kraju i dobrze rozwiniętą infrastrukturą. Zdaniem 2/3 szwedzkich przedsiębiorców, w Polsce jest raczej łatwo znaleźć niezawodnych partnerów biznesowych.

Pomimo pozytywnych zmian - zdaniem szwedzkich przedsiębiorstw - wciąż istnieją obszary, które wymagają poprawy. Problemy dotyczą m.in. płatności dokonywanych po terminie oraz długotrwałych i skomplikowanych procedur administracyjnych. Głównym zagrożeniem dla działalności w Polsce - według 45 proc. szwedzkich przedsiębiorstw - jest ryzyko walutowe. Ponadto badanie wskazało, że infrastruktura kolejowa i drogowa wymaga poprawy.



Szwedzkie przedsiębiorstwa zainwestowały w 2012 roku blisko 350 mln euro. Zgodnie z raportem Ambasady Szwecji, inwestycje te będą rosły w nadchodzących latach.

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.