Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Brief for Poland / Aktualności

Blisko 75 proc. szwedzkich przedsiębiorców uznaje Polskę za dobre miejsce na prowadzenie firmy. Jednak nie brakuje także krytycznych uwag. Wśród największych problemów Szwedzi wymieniają: płatności dokonywane po terminie, długotrwałe i skomplikowane procedury administracyjne oraz słabą infrastrukturę kolejową i drogową – wynika z badań przeprowadzonych przez Biuro Radcy Handlowego Ambasady Szwecji w Polsce wśród przedsiębiorstw ze szwedzkim kapitałem.

-

Wśród najważniejszych działań ułatwiających rozwój biznesu w Polsce przedstawiciele ambasady wymienili m.in. znaczące zmniejszenie korupcji oraz pozytywne zmiany dotyczące prowadzenia kontroli w firmach. Jako jeden z głównych atutów działalności w naszym kraju szwedzcy przedsiębiorcy wskazali dostępność kompetentnych i efektywnych pracowników. Biznesmeni docenili również stabilne otoczenie polityczne, dobrą jakość życia, rentowność rynku lokalnego oraz rozwiniętą infrastrukturę teleinformatyczną.

Według badań korzystne postrzeganie Polski związane jest również ze strategicznym położeniem naszego kraju i dobrze rozwiniętą infrastrukturą. Zdaniem 2/3 szwedzkich przedsiębiorców, w Polsce jest raczej łatwo znaleźć niezawodnych partnerów biznesowych.

Pomimo pozytywnych zmian - zdaniem szwedzkich przedsiębiorstw - wciąż istnieją obszary, które wymagają poprawy. Problemy dotyczą m.in. płatności dokonywanych po terminie oraz długotrwałych i skomplikowanych procedur administracyjnych. Głównym zagrożeniem dla działalności w Polsce - według 45 proc. szwedzkich przedsiębiorstw - jest ryzyko walutowe. Ponadto badanie wskazało, że infrastruktura kolejowa i drogowa wymaga poprawy.



Szwedzkie przedsiębiorstwa zainwestowały w 2012 roku blisko 350 mln euro. Zgodnie z raportem Ambasady Szwecji, inwestycje te będą rosły w nadchodzących latach.

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.