Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Brief for Poland / Aktualności

Blisko 75 proc. szwedzkich przedsiębiorców uznaje Polskę za dobre miejsce na prowadzenie firmy. Jednak nie brakuje także krytycznych uwag. Wśród największych problemów Szwedzi wymieniają: płatności dokonywane po terminie, długotrwałe i skomplikowane procedury administracyjne oraz słabą infrastrukturę kolejową i drogową – wynika z badań przeprowadzonych przez Biuro Radcy Handlowego Ambasady Szwecji w Polsce wśród przedsiębiorstw ze szwedzkim kapitałem.

-

Wśród najważniejszych działań ułatwiających rozwój biznesu w Polsce przedstawiciele ambasady wymienili m.in. znaczące zmniejszenie korupcji oraz pozytywne zmiany dotyczące prowadzenia kontroli w firmach. Jako jeden z głównych atutów działalności w naszym kraju szwedzcy przedsiębiorcy wskazali dostępność kompetentnych i efektywnych pracowników. Biznesmeni docenili również stabilne otoczenie polityczne, dobrą jakość życia, rentowność rynku lokalnego oraz rozwiniętą infrastrukturę teleinformatyczną.

Według badań korzystne postrzeganie Polski związane jest również ze strategicznym położeniem naszego kraju i dobrze rozwiniętą infrastrukturą. Zdaniem 2/3 szwedzkich przedsiębiorców, w Polsce jest raczej łatwo znaleźć niezawodnych partnerów biznesowych.

Pomimo pozytywnych zmian - zdaniem szwedzkich przedsiębiorstw - wciąż istnieją obszary, które wymagają poprawy. Problemy dotyczą m.in. płatności dokonywanych po terminie oraz długotrwałych i skomplikowanych procedur administracyjnych. Głównym zagrożeniem dla działalności w Polsce - według 45 proc. szwedzkich przedsiębiorstw - jest ryzyko walutowe. Ponadto badanie wskazało, że infrastruktura kolejowa i drogowa wymaga poprawy.



Szwedzkie przedsiębiorstwa zainwestowały w 2012 roku blisko 350 mln euro. Zgodnie z raportem Ambasady Szwecji, inwestycje te będą rosły w nadchodzących latach.

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?