Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Szwedzkim przedsiębiorcom dobrze w Polsce

Brief for Poland / Aktualności

Blisko 75 proc. szwedzkich przedsiębiorców uznaje Polskę za dobre miejsce na prowadzenie firmy. Jednak nie brakuje także krytycznych uwag. Wśród największych problemów Szwedzi wymieniają: płatności dokonywane po terminie, długotrwałe i skomplikowane procedury administracyjne oraz słabą infrastrukturę kolejową i drogową – wynika z badań przeprowadzonych przez Biuro Radcy Handlowego Ambasady Szwecji w Polsce wśród przedsiębiorstw ze szwedzkim kapitałem.

-

Wśród najważniejszych działań ułatwiających rozwój biznesu w Polsce przedstawiciele ambasady wymienili m.in. znaczące zmniejszenie korupcji oraz pozytywne zmiany dotyczące prowadzenia kontroli w firmach. Jako jeden z głównych atutów działalności w naszym kraju szwedzcy przedsiębiorcy wskazali dostępność kompetentnych i efektywnych pracowników. Biznesmeni docenili również stabilne otoczenie polityczne, dobrą jakość życia, rentowność rynku lokalnego oraz rozwiniętą infrastrukturę teleinformatyczną.

Według badań korzystne postrzeganie Polski związane jest również ze strategicznym położeniem naszego kraju i dobrze rozwiniętą infrastrukturą. Zdaniem 2/3 szwedzkich przedsiębiorców, w Polsce jest raczej łatwo znaleźć niezawodnych partnerów biznesowych.

Pomimo pozytywnych zmian - zdaniem szwedzkich przedsiębiorstw - wciąż istnieją obszary, które wymagają poprawy. Problemy dotyczą m.in. płatności dokonywanych po terminie oraz długotrwałych i skomplikowanych procedur administracyjnych. Głównym zagrożeniem dla działalności w Polsce - według 45 proc. szwedzkich przedsiębiorstw - jest ryzyko walutowe. Ponadto badanie wskazało, że infrastruktura kolejowa i drogowa wymaga poprawy.



Szwedzkie przedsiębiorstwa zainwestowały w 2012 roku blisko 350 mln euro. Zgodnie z raportem Ambasady Szwecji, inwestycje te będą rosły w nadchodzących latach.

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.