Facebook: walka ze spamem

Facebook: walka ze spamem

Brief.pl / Aktualności

W trosce o użytkownika serwis z Menlo Park postanowił surowo karać wpisy, które noszą znamiona spamu, lub według badań nie są istotne dla użytkowników. Najbardziej stracą na tym małe i średnie agencje reklamowe, prowadzące fan page, które pompują tak zwane "puste zaangażowanie".

-

Facebook wskazał trzy rodzaje wpisów/treści, które nie wpływają dobrze na doświadczenie z użytkowania serwisu:

1. Like-baiting

W Polsce znane pod nazwą "żebrolajków". Są to wpisy, które nawołują odbiorców do polubienia, skomentowania czy udostępnienia. Najczęściej mają formę zabawnych, uroczych zdjęć. Swoją decyzję Facebook podpiera badaniami, które pokazują, że tego rodzaju wpisy są o 15 proc. mniej wartościowe dla odbiorców.

Uwaga: nie oznacza to, że Facebook będzie karał wszystkie wpisy, które mają w sobie pytanie. Bez problemu możemy dalej pytać swoich fanów o opinie na temat swojego produktu, wydarzenia czy usługi. 

2. Powtarzające się treści

Kto pierwszy, ten lepszy. Facebook będzie zmniejszał zasięg fan page'y zamieszczających treści (zdjęcia, linki), które zostały wcześniej zamieszczone przez inne strony. Ma to zapobiec sytuacji, w której news feed użytkowników jest zdominowany przez wpisy o jednakowej treści. Już teraz możemy zauważyć, że często udostępniane treści są "zwijane" tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca (pokazywana jest treść i pod spodem wszyscy, którzy tą treść udostępnili).

Jest to spójne ze strategią dotyczącą preferowania fan page'y wydawców/mediów - mają one nawet 4 krotnie wyższe zasięgi, niż fan page dotyczące produktów z np. branży FMCG. Wydawcy i media produkują bardzo dużo unikatowych treści, które angażują i stanowią wartość dla odbiorcy. W przeciwieństwie do wspomnianych wyżej "żebrolajków".

3. Spamerskie linki

Czyli wszystkie linki, które kierują na strony WWW zawierające "żebrolajki" albo są wypełnione reklamami. Facebook chce, aby treści w naszym news feedzie były dla nas wartościowe i ciekawe, a nie irytujące. I wbrew logice, nie ma problemu z tym, że po kliknięciu w link przechodzimy poza domenę facebook.com (zazwyczaj celem jest utrzymanie użytkownika jak najdłużej na stronie).

Zmiana ta od razu spowodowała, że o 5 proc. zwiększyła się liczba kliknięć w linki na serwisie.

::

A jak Wy oceniacie powyższe zmiany?

::

Zobacz też

Facebook i sprzedaż - infografika

::

Źródło: newsroom.fb.com

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?