Facebook: walka ze spamem

Facebook: walka ze spamem

Brief.pl / Aktualności

W trosce o użytkownika serwis z Menlo Park postanowił surowo karać wpisy, które noszą znamiona spamu, lub według badań nie są istotne dla użytkowników. Najbardziej stracą na tym małe i średnie agencje reklamowe, prowadzące fan page, które pompują tak zwane "puste zaangażowanie".

-

Facebook wskazał trzy rodzaje wpisów/treści, które nie wpływają dobrze na doświadczenie z użytkowania serwisu:

1. Like-baiting

W Polsce znane pod nazwą "żebrolajków". Są to wpisy, które nawołują odbiorców do polubienia, skomentowania czy udostępnienia. Najczęściej mają formę zabawnych, uroczych zdjęć. Swoją decyzję Facebook podpiera badaniami, które pokazują, że tego rodzaju wpisy są o 15 proc. mniej wartościowe dla odbiorców.

Uwaga: nie oznacza to, że Facebook będzie karał wszystkie wpisy, które mają w sobie pytanie. Bez problemu możemy dalej pytać swoich fanów o opinie na temat swojego produktu, wydarzenia czy usługi. 

2. Powtarzające się treści

Kto pierwszy, ten lepszy. Facebook będzie zmniejszał zasięg fan page'y zamieszczających treści (zdjęcia, linki), które zostały wcześniej zamieszczone przez inne strony. Ma to zapobiec sytuacji, w której news feed użytkowników jest zdominowany przez wpisy o jednakowej treści. Już teraz możemy zauważyć, że często udostępniane treści są "zwijane" tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca (pokazywana jest treść i pod spodem wszyscy, którzy tą treść udostępnili).

Jest to spójne ze strategią dotyczącą preferowania fan page'y wydawców/mediów - mają one nawet 4 krotnie wyższe zasięgi, niż fan page dotyczące produktów z np. branży FMCG. Wydawcy i media produkują bardzo dużo unikatowych treści, które angażują i stanowią wartość dla odbiorcy. W przeciwieństwie do wspomnianych wyżej "żebrolajków".

3. Spamerskie linki

Czyli wszystkie linki, które kierują na strony WWW zawierające "żebrolajki" albo są wypełnione reklamami. Facebook chce, aby treści w naszym news feedzie były dla nas wartościowe i ciekawe, a nie irytujące. I wbrew logice, nie ma problemu z tym, że po kliknięciu w link przechodzimy poza domenę facebook.com (zazwyczaj celem jest utrzymanie użytkownika jak najdłużej na stronie).

Zmiana ta od razu spowodowała, że o 5 proc. zwiększyła się liczba kliknięć w linki na serwisie.

::

A jak Wy oceniacie powyższe zmiany?

::

Zobacz też

Facebook i sprzedaż - infografika

::

Źródło: newsroom.fb.com

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.