Pinterest dla profesjonalistów?

Pinterest dla profesjonalistów?

Magazyn / Aktualności

Austin Philips, projektant ze Stanów Zjednoczonych, z myślą o pracownikach zajmujących się kreacją, stworzył alternatywę dla zyskującego coraz większą popularność serwisu Pinterest.

-

Wychodząc założenia, że osoby zajmujące się na co dzień projektowaniem i wzornictwem poszukują czasem bardzo specyficznych treści, Philips rozpoczął z nimi rozmowy, pytając o to, czy korzystają z Pinteresta i co o nim myślą. Okazało się, że wśród zapytanych przez niego osób panuje opinia, że Pinterest ze względu na bałagan w przedstawianych treściach jest mało funkcjonalny.

Z tego powodu, po kilkumiesięcznym okresie testów, w lutym br. uruchomiony został nowy serwis społecznościowy o nazwie Matboard, który także pozwala gromadzić treści. Usługa skierowana jest przede wszystkim do grupy zawodowców takich, jak projektanci, fotografowie czy ilustratorzy.

Serwis ma inspirować poprzez prezentowanie reklam, projektów magazynów, ilustracji, infografik oraz innych pokrewnych treści zarządzanych przez społeczność zainteresowanych użytkowników. Oprócz inspirowania, Matboard ma pomóc w udostępnianiu portfoli0, a w przyszłości także dobierać pokazywane materiały indywidualnie dla każdego użytkownika, bazując na jego guście i publikowanych materiałach.

Obecnie w serwisie umieszczonych jest ponad 2 tys. obiektów, z których niemal połowę udostępnił sam Philips. Podobnie jak w przypadku serwisu Pinterest, materiały prezentowane są na tablicach podzielonych na kategorie. Matboard można także integrować z innymi mediami społecznościowymi.

Źródło: Mashable

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.