wp - grudzien 2016

Pinterest dla profesjonalistów?

Pinterest dla profesjonalistów?

Magazyn / Aktualności

Austin Philips, projektant ze Stanów Zjednoczonych, z myślą o pracownikach zajmujących się kreacją, stworzył alternatywę dla zyskującego coraz większą popularność serwisu Pinterest.

-

Wychodząc założenia, że osoby zajmujące się na co dzień projektowaniem i wzornictwem poszukują czasem bardzo specyficznych treści, Philips rozpoczął z nimi rozmowy, pytając o to, czy korzystają z Pinteresta i co o nim myślą. Okazało się, że wśród zapytanych przez niego osób panuje opinia, że Pinterest ze względu na bałagan w przedstawianych treściach jest mało funkcjonalny.

Z tego powodu, po kilkumiesięcznym okresie testów, w lutym br. uruchomiony został nowy serwis społecznościowy o nazwie Matboard, który także pozwala gromadzić treści. Usługa skierowana jest przede wszystkim do grupy zawodowców takich, jak projektanci, fotografowie czy ilustratorzy.

Serwis ma inspirować poprzez prezentowanie reklam, projektów magazynów, ilustracji, infografik oraz innych pokrewnych treści zarządzanych przez społeczność zainteresowanych użytkowników. Oprócz inspirowania, Matboard ma pomóc w udostępnianiu portfoli0, a w przyszłości także dobierać pokazywane materiały indywidualnie dla każdego użytkownika, bazując na jego guście i publikowanych materiałach.

Obecnie w serwisie umieszczonych jest ponad 2 tys. obiektów, z których niemal połowę udostępnił sam Philips. Podobnie jak w przypadku serwisu Pinterest, materiały prezentowane są na tablicach podzielonych na kategorie. Matboard można także integrować z innymi mediami społecznościowymi.

Źródło: Mashable

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.