Jakie marki są najchętniej polecane przez konsumentów?

Jakie marki są najchętniej polecane przez konsumentów?

Brief.pl / Wiedza

Z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Superbrands 2013/2014 wynika, że konsumenci są najbardziej skłonni polecać marki z branży ogłoszeniowej, kulturalnej oraz oferujące zakupy przez internet. Najrzadziej polecane są firmy zajmujące się doradztwem finansowym, ubezpieczeniami i inwestycjami, jak również dostawcy energii elektrycznej.

-

Tegorocznej edycji Superbrands towarzyszyło badanie rynkowe online, przeprowadzone na próbie 15000 respondentów przez firmę ARC Rynek i Opinia. Konsumenci oceniali znajomość marek oraz wskazywali, czy poleciliby je innym. Odpowiadali również na pytanie otwarte o rolę, jaką w ich życiu odgrywa marka. Łącznie pod ocenę poddanych zostało ponad 2000 marek.

Z badania wynika, że polscy konsumenci najchętniej polecają marki reprezentujące segmenty kojarzące się z przyjemnością i czasem wolnym lub mające wartość użytkową oraz dające możliwość zaspokojenia aktualnych potrzeb. Na drugim biegunie znajduje się branża finansowa i energetyczna – marki z tych branż są najrzadziej polecane przez klientów.

Polecane branże ARC Rynek i Opinia Superbrands

-Z naszego badania wynika, że najrzadziej polecane są firmy z branż, z którymi konsument wiąże się na dłużej: banki, ubezpieczenia, firmy energetyczne, dostawcy multimediów. W związku z tym, że ta współpraca jest długofalowa, jest również w większym stopniu narażona na kryzysowe sytuacje, np. błąd w rachunku, chwilowy spadek jakości. Dlatego też konsumenci nie zawsze są w pełni zadowoleni z usług takich firm – raz ich satysfakcja jest wyższa raz niższa, dlatego znacznie rzadziej są skłonni do polecania tych usługodawców swoim znajomym. Bezpieczniej jest polecić ciekawy film, wystawę muzealną lub sklep internetowy, gdyż nie niesie to ze sobą takich konsekwencji jak polecenie przykładowo dostawcy usług multimedialnych, z którym wiążemy się na klika lat - mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.