wp - grudzien 2016

Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę online

Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę online

Brief.pl / Wiedza

Z analizy kampanii realizowanych przez RTB House wynika, że choć internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekend, kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem.

-

Jak pokazują analizy, internauci najczęściej klikają w reklamy emitowane w soboty i w niedziele - wskaźnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, wynosi 0,36 proc. Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane między godziną 15 a 17 

Z danych wynika jednak, że internauci chętniej niż w weekendy decydują się na zakup promowanych na reklamach produktów w dni robocze. Niemal jedna trzecia wszystkich kliknięć zakończonych zakupem notowana jest w poniedziałki i wtorki (32 proc. z całego tygodnia). W tych dniach użytkownicy wykazują największą aktywność zakupową w godzinach porannych między 9 a 10 (na tę godzinę przypada 6 proc. wszystkich transakcji w poniedziałek) oraz między 10 a 11 (7 proc. we wtorek) oraz wieczornych między 19 a 20 (7 proc.). 

Jak zauważa Wojciech Głowacki z RTB House, analizy odzwierciedlają sposób w jaki internauci podchodzą do zakupów w sieci – W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych. W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać – dodaje Głowacki.

Dane pochodzą z systemu RTB House. W analizie uwzględniono 30 rynków, na których firma realizowała w lutym 2014 roku kampanie reklamowe w modelu RTB.

RTB House infografika skuteczność reklamy online

Tagi:

RTB House CTR

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.