Wartość reklamy online w 2013 wzrosła

Wartość reklamy online w 2013 wzrosła

Brief.pl / Wiedza

Według badania IAB AdEx, realizowanego przez PwC, wydatki na reklamę online w Polsce w roku 2013 roku wzrosły o 10,2 proc. względem roku wcześniejszego. Wartość reklamy online przekroczyła tym samym 2,4 miliarda zł. Reklama mobilna nadal notuje trzycyfrowy wzrost, rosną wydatki na reklamę wideo online i social media, a także umacnia się pozycja reklamy rich-media, dzięki czemu reklama graficzna jest liderem dynamiki.

-

Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, trzy największe formaty zanotowały wzrosty, a czwarty utrzymał zeszłoroczny poziom przychodów. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna (Display), która pozyskała 43 proc. udziału, czyli 1,1 p.p. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online (33 proc. wzrostu rok-do-roku), popularności mediów społecznościowych (44 proc. wzrostu) oraz umacniającej się pozycji rich-media (37 proc. wzrostu).

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM). Format ten utrzymał 35 proc. udziału w torcie, dzięki dynamice na poziomie 11 proc. rok do roku. Na dalszych pozycjach znalazły się Ogłoszenia (14 proc. udziału) oraz E-mail (5 proc. tortu reklamowego online). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która ponownie osiągnęła trzycyfrowy wzrost względem roku wcześniejszego (106 proc.).

wydatki na reklame online

- Wydatki na reklamę cyfrową wciąż rosną. Nie są to tak spektakularne wzrosty, jakie były obserwowane w Polsce kilka lat temu, a obecnie są obserwowane w innych krajach CEE, jednak należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu w Polsce jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość o ponad jedną ósmą względem porównywalnego okresu zeszłego roku. Dynamika ta wynika przede wszystkim ze wzrostu inwestycji w wideo online, social media i rich-media. Wszystkie te formaty notują wysokie dwucyfrowe indeksy. Duży wpływ na tempo rozwojowe miał także SEM, który wciąż rośnie szybciej niż cały rynek komentuje wyniki Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

Biorąc pod uwagę podział branżowy, doszło do kilku rotacji, między innymi na pozycji lidera. W roku 2013 została nim motoryzacja, która pozyskała 16 proc. tortu reklamowego online. Gałąź ta zawdzięcza awans dość dużej dynamice, która wyniosła 17 proc. rok do roku, podczas gdy zeszłoroczny lider (branża finansowa) utrzymała zbliżony poziom wydatków. Wśród pozostałych branż, warto odnotować wysokie wzrosty wydatków na chemię gospodarczą (40 proc.), odzież i dodatki (38 proc.), żywność (34 proc.) a także farmaceutyki (30 proc.).

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.