Android TV od Google

Android TV od Google

Brief.pl / Technologie

Po wątpliwym sukcesie powstałego w 2010 roku Google TV na rynku ma pojawić się ich nowy produkt nazwany Android TV. Pytanie na ile innowacyjne rozwiązania zastosują w walce z silną konkurencją jaką jest Apple czy Samsung.

-

The Verge poinformowało, że Google wyda własnego set-top-boxa. Ma on być konkurencją dla Apple TV, Kindle TV czy Fire TV od Amazona, który miał swoją premierę w ubiegłym tygodniu. Interfejs, który wypłynął przed oficjalnym potwierdzeniem informacji przez Google, nie jest zaskakujący i przypomina ten znany nam już ze Smart TV. Partnerem Android TV ma stać się firma Philips, a w dłuższej perspektywie wielu innych. Szansą dla osiągnięcia sukcesu przez Android TV jest nieudolność producentów telewizorów w tworzeniu atrakcyjnych platform dla telewizji nowej generacji. Wyjątkiem jest jedynie Samsung.

Dostępna obecnie Google TV również oparta była na systemie Android. Nowy produkt ma być jednak niezwykle prosty w obsłudze, a odnalezienie interesujących nas informacji nie powinno wymagać więcej niż trzech ruchów. Skoncentrowany będzie przede wszystkim na rozrywce. Google nie zrezygnuje także ze sprzedaży Chromecast, urządzenia, które umożliwia oglądanie na każdym telewizorze HD filmów online z tabletów, smartfonów i komputerów. Android TV działać będzie na takiej zasadzie jak oferowane dotychczas platformy telewizyjne. Po podłączeniu niewielkich rozmiarów „pudełka”  do telewizora na ekranie pojawi się interfejs złożony z takich kategorii jak filmy, gry czy aplikacje. Za pomocą pilota z łatwością można będzie poruszać się po oferowanych przez Google materiałach.  Niezwykle prosty  dostęp do treści ma wyróżnić Google spośród konkruencji.

Tagi:

Google Android

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.