Gdańsk podąża za nowymi trendami w turystyce

Gdańsk podąża za nowymi trendami w turystyce

Brief for Poland / Patronaty

Prawie 300 uczestników i 22 prelegentów – sukcesem zakończyła się V edycja konferencji „Nowe Trendy w Turystyce”, która odbyła się 28 marca 2014 roku w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto.

-

Podobnie, jak w latach poprzednich konferencja zorganizowana przez Gdańską Organizację Turystyczną przyciągnęła przedstawicieli branży turystycznej i eventowej. W programie tegorocznego wydarzenia znalazły się prezentacje dotyczące m.in. pozyskiwania środków unijnych, rozwoju turystyki medycznej czy kulturalnej oraz roli Corporate Social Resposibility w branży turystycznej. Nowością w tym roku były panele tematyczne dedykowane turystyce kulinarnej, komunikacji  e-marketingowej oraz turystyce biznesowej.

Nowe trendy szansą dla branży turystycznej!

Podczas tegorocznej konferencji prelegenci skupili się na najważniejszych trendach, które funkcjonują w turystyce, a mianowicie Magdalena Rutkowska, Prezes Medical Travel Europe Sp. Z o.ozaprezentowała rynek turystyki medycznej i jego potencjał. Natomiast trendy w turystyce kulturowej, czyli jak skutecznie wykorzystać kulturę dla rozwoju turystyki przestawiła uczestnikom Dagmara Plata – Alf General Manager (Castle Inn). Nie pozostał również bez echa trend „srebrnej turystyki”, a tym samym polskiego seniora w objęciach branży turystycznej. Jaki tak naprawdę jest senior roku 2014 i jakie ma nieoczywiste oczekiwania w podróży? Na to odpowiedziała Aleksandra Harasiuk, konsultantka strategii obsługi klienta goodatservice.com. Kolejny prelegent, P. Monika Michałowska z Agencji Rozwoju Pomorza S.A przekonała uczestników, że również małe i średnie firmy zasługują na miano Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie.

Spojrzenie na finansowanie w obszarze turystyki

Podczas konferencji podjęty został również temat finansowania działań w obszarze turystyki. Często, pomimo znakomitych pomysłów i idei, to właśnie brak środków stanowi jedną z barier uniemożliwiających ich podejmowanie i podążanie za trendami. Organizator chcąc przekazać wiedzę na temat możliwości pozyskania środków unijnych w perspektywie 2014 – 2020 zaprosił Adama Mikołajczyka Głównego specjalistę w Departamencie Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, który przedstawił aktualne założenia Regionalnego Programu Operacyjnego.

 

Nagrody, nagrody i jeszcze raz nagrody

Konferencja to także nagrody dla zwycięzców VI edycji konkursu na Gdański Produkt Turystyczny. Konkurs ma na celu inicjowanie tworzenia i rozwójproduktów turystycznych dotyczących turystyki przyjazdowej. IV edycja konkursu należała do firmy Czerwiński Travel S.C, która otrzymała wyróżnienie i nagrodę internautów za produkt: „Szlakiem Złotego Smaku” natomiast za drugi produkt „Turystyczny Rajd Samochody” firma otrzymała Nagrodę Kapituły. Dodatkowo wyróżnienie w konkursu otrzymał produkt Centrum Hewelianum „Zwiedzanie Góry Gradowej z przewodnikiem”.

Organizator udostępnił także dla uczestników konferencji dedykowany hashtag #nttGdanskwykorzystywany w mediach społecznościowych (Twitter, Instagram). Trzech najbardziej aktywnych „hastagowiczów” otrzymało atrakcyjne vouchery do Dworu Prawdzica, Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto oraz Faktorii!

Było też tematycznie i „smacznie”

Panel „Tradycja czy awangarda? Co powinno dominować w ofercie turystyki kulinarnej regionu Pomorskiego?” był doskonałą okazją do rozmowy o kulinariach, a w szczególności o szansach, jakie otwierają się przed regionem w związku ze wzrostem popularności tego zjawiska.  Kim jest turysta kulinarny, czego poszukuje, za co jest w stanie najwięcej zapłacić? Jakie trendy w gastronomii można wykorzystać do rozwoju turystyki kulinarnej? Jaki wpływ na budowanie mody destynacji turystyki kulinarnej mają kreatywność, design i tradycja? Odpowiedzi na te i inne pytania uczestnicy znaleźli w prezentacjach i dyskusjach panelowych z udziałem praktyków z Pomorskiego i nie tylko.  4 tematy, 12 specjalistów i ożywiona dyskusja – to wszystko i wiele więcej co gwarantował panel kulinarny, który poprowadzili Krystyna Hartenberger-Pater – dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Hubert Gonera – ekspert w zakresie kreacji produktów turystyki kulinarnej.

Natomiast alternatywne i tradycyjne kanały komunikacji e-marketingowej w branży turystycznej zaprezentowali eksperci z TravelCamp: Piotr Kasperczak i Dagmara Plata – Alf, którzy udowodnili, że e-marketingu nie trzeba się bać. Travelcamp to nieformalne cykliczne spotkanie środowiska internetowego z branżą turystyczną i hotelarską, które każdorazowo spotykają się dużym zainteresowaniem.

Jak pozyskiwać międzynarodowe kongresy?

Gośćmi panelu „Turystyka biznesową siłą napędową metropolii” byli Anna Jędrocha, Prezes Zarządu Symposium Cracoviense i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) oraz prof. Marek Pawełczyk, Prezes International Institute of Acoustic and Vibration. Podczas spotkania prelegenci i uczestnicy rozmawiali o roli PCO (Profesjonalnego Organizatora Kongresów) w procesie organizacji międzynarodowych kongresów oraz o współpracy pomiędzy Ambasadorami Kongresów Polskich a PCO. Na koniec swojego wystąpienia prof. Pawełczyk zaznaczył, że Gdańsk ma szansę na organizację jednego z kolejnych wydarzeń stowarzyszenia.

Nowe technologie w przemyśle spotkań

Na koniec panelu poświęconego przemysłowi spotkań Gdańsk Convention Bureau GOT zaprezentował dwa projekty promocyjne wykorzystujące nowe technologie zrealizowane z pomorskimi firmami (Toucan Systems z Gdańska oraz CTAdventure z Gdyni). Aplikacje wykorzystujące m.in. rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality – AR) były prezentowane podczas międzynarodowych targów turystyki biznesowej EIBTM w Barcelonie oraz IMEX we Frankfurcie.

Konferencja „Nowe Trendy w Turystyce” to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu lokalnej branży związanej z turystyką, eventami i marketingiem miejsc. Ubiegłoroczna edycja wydarzenia odbyła się w Hotelu Radisson Blu w Gdańsku (13 marca 2014) i zgromadziła prawie 200 gości.

Materiały z konferencji dostępne są tutaj 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.