E-spożywczaki ciągle mało popularne

E-spożywczaki ciągle mało popularne

Magazyn / Aktualności

Okazuje się, że Polacy są przywiązani do tradycyjnego robienia zakupów spożywczych i niechętnie kupują produkty żywieniowe w sklepach internetowych – wynika z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przygotowanego przez GfK.

-

Mimo iż popularność zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu stale wzrasta, trend ten nie dotyczy produktów spożywczych. Tylko 14 proc. osób, które deklarują, że regularnie robią zakupy w internecie, skorzystała z usług e-sklepu spożywczego. Oznacza to, że 86 proc. fanów e-zakupów nigdy nie kupiła w internecie żadnego produktu żywnościowego.
Jak wynika z raportu GfK, jedną z przyczyn powyższego zjawiska jest fakt, że większość osób jest silnie przyzwyczajona do robienia zakupów spożywczych w tradycyjny sposób. Poza tym, usługi sklepów oferujących żywność on-line ciągle jeszcze są ograniczone w związku z miejscem zamieszkania klientów.

30 proc. konsumentów unika robienia zakupów spożywczych w sieci, ponieważ jest przywiązana do tradycyjnego sposoby kupowania żywności, 25 proc. ankietowanych deklaruje chęć osobistej oceny jakości kupowanych towarów, a 18 proc. badanych przyznaje, że decyzje zakupowe lubi podejmować już w sklepie.

Ponadto, 14 proc. osób nie może skorzystać z e-sklepów spożywczych, ponieważ tego typu usługi nie występują w ich miejscu zamieszkania, 13 proc. nie chce dodatkowo płacić za dostawę, a 12 proc. nie lubi czekać na zamówione produkty.
Badanie opisane w raporcie „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” zostało zrealizowane metodą CAPI na próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia w listopadzie 2012 roku.

Źródło: GfK

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.