wp - grudzien 2016

E-spożywczaki ciągle mało popularne

E-spożywczaki ciągle mało popularne

Magazyn / Aktualności

Okazuje się, że Polacy są przywiązani do tradycyjnego robienia zakupów spożywczych i niechętnie kupują produkty żywieniowe w sklepach internetowych – wynika z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przygotowanego przez GfK.

-

Mimo iż popularność zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu stale wzrasta, trend ten nie dotyczy produktów spożywczych. Tylko 14 proc. osób, które deklarują, że regularnie robią zakupy w internecie, skorzystała z usług e-sklepu spożywczego. Oznacza to, że 86 proc. fanów e-zakupów nigdy nie kupiła w internecie żadnego produktu żywnościowego.
Jak wynika z raportu GfK, jedną z przyczyn powyższego zjawiska jest fakt, że większość osób jest silnie przyzwyczajona do robienia zakupów spożywczych w tradycyjny sposób. Poza tym, usługi sklepów oferujących żywność on-line ciągle jeszcze są ograniczone w związku z miejscem zamieszkania klientów.

30 proc. konsumentów unika robienia zakupów spożywczych w sieci, ponieważ jest przywiązana do tradycyjnego sposoby kupowania żywności, 25 proc. ankietowanych deklaruje chęć osobistej oceny jakości kupowanych towarów, a 18 proc. badanych przyznaje, że decyzje zakupowe lubi podejmować już w sklepie.

Ponadto, 14 proc. osób nie może skorzystać z e-sklepów spożywczych, ponieważ tego typu usługi nie występują w ich miejscu zamieszkania, 13 proc. nie chce dodatkowo płacić za dostawę, a 12 proc. nie lubi czekać na zamówione produkty.
Badanie opisane w raporcie „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” zostało zrealizowane metodą CAPI na próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia w listopadzie 2012 roku.

Źródło: GfK

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.