E-spożywczaki ciągle mało popularne

E-spożywczaki ciągle mało popularne

Magazyn / Aktualności

Okazuje się, że Polacy są przywiązani do tradycyjnego robienia zakupów spożywczych i niechętnie kupują produkty żywieniowe w sklepach internetowych – wynika z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przygotowanego przez GfK.

-

Mimo iż popularność zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu stale wzrasta, trend ten nie dotyczy produktów spożywczych. Tylko 14 proc. osób, które deklarują, że regularnie robią zakupy w internecie, skorzystała z usług e-sklepu spożywczego. Oznacza to, że 86 proc. fanów e-zakupów nigdy nie kupiła w internecie żadnego produktu żywnościowego.
Jak wynika z raportu GfK, jedną z przyczyn powyższego zjawiska jest fakt, że większość osób jest silnie przyzwyczajona do robienia zakupów spożywczych w tradycyjny sposób. Poza tym, usługi sklepów oferujących żywność on-line ciągle jeszcze są ograniczone w związku z miejscem zamieszkania klientów.

30 proc. konsumentów unika robienia zakupów spożywczych w sieci, ponieważ jest przywiązana do tradycyjnego sposoby kupowania żywności, 25 proc. ankietowanych deklaruje chęć osobistej oceny jakości kupowanych towarów, a 18 proc. badanych przyznaje, że decyzje zakupowe lubi podejmować już w sklepie.

Ponadto, 14 proc. osób nie może skorzystać z e-sklepów spożywczych, ponieważ tego typu usługi nie występują w ich miejscu zamieszkania, 13 proc. nie chce dodatkowo płacić za dostawę, a 12 proc. nie lubi czekać na zamówione produkty.
Badanie opisane w raporcie „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” zostało zrealizowane metodą CAPI na próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia w listopadzie 2012 roku.

Źródło: GfK

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.