Kongres Założycielski URBI Unii Rynku Budowlano-Inwestycyjnego

Kongres Założycielski URBI Unii Rynku Budowlano-Inwestycyjnego

Brief.pl / Patronaty

Unia Rynku Budowlano–Inwestycyjnego (URBI) to inicjatywa konsolidacji uczestników branży budowlanej i inwestycyjnej dla wzmocnienia jej znaczenia w gospodarce kraju. W środę, 2 kwietnia 2014 w siedzibie Ministerstwa Gospodarki odbędzie się Kongres założycielski Unii.

-

Idea URBI

Na rynku budowlano-inwestycyjnym istnieje szereg organizacji branżowych. Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego ma na celu połączenie ich sił w jedną grupę, która podejmie wspólne starania o wypracowanie i wdrożenie w Polsce rozwiązań prawnych najbardziej korzystnych dla procesu inwestycyjno–budowlanego.

Likwidując szkodliwe przepisy, można zauważalnie obniżyć w Polsce koszty budowy zarówno dróg, kolei jak i mieszkań. Tylko jeden przykład: sam rząd w jednym ze swych raportów zauważył, że w cenie jednego metra kwadratowego mieszkania ok. 30 proc. ceny stanowią koszty różnego rodzaju regulacji. Wyeliminowanie ich pozwoli za te same, ograniczone pieniądze – budować szybciej i taniej. – piszą w deklaracji programowej założyciele URBI.

W skład założycieli URBI, która powstała z inicjatywy Centrum im. Adama Smitha, już dziś wchodzą organizacje i podmioty gospodarcze o dużym potencjale, m.in.: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, Polski Kongres Drogowy, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Stowarzyszenie Budowniczych Domów i Mieszkań, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Rudnicka&Consulting i kilkanaście innych.

Zaangażowanie tak różnorodnych organizacji i środowisk pozwala nam kompetentnie wypowiadać się na każdy temat związany z procesem budowlano-inwestycyjnym i tworzyć kompleksowe rozwiązania dla rozwoju budownictwa w Polsce. Ponadto gwarantuje, że URBI będzie kierować się w działaniu nie interesem tej czy innej branży, ale interesem publicznym. – mówi Marzena Rudnicka, ekspert w Centrum im. Adam Smitha, pomysłodawczyni URBI.

 

Cele konsolidacji

Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego wśród głównych celów swojego działania wymienia wypracowanie i wdrożenie prostych i jednoznacznych zasad prawa budowlanego, likwidację użytkowania wieczystego i zastąpienie go prawem własności, zmianę ustawy o zamówieniach publicznych czy wprowadzenie jasnego systemu podatkowego.

To doprowadzi do odblokowania procesu inwestycyjnego w Polsce, a w rezultacie na zauważalnie wyższy poziom dobrobytu i bogactwa narodowego. – wyjaśnia Andrzej Sadowski, wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha.

 

Kongres założycielski

Kongres założycielski URBI, który odbędzie się 2 kwietnia 2014 roku w siedzibie Ministerstwa Gospodarki, ma zapoczątkować dyskusję na kluczowe dla URBI tematy i zachęcić kolejne podmioty do zaangażowania się w jej prace.

W programie Kongresu zaplanowano debaty

  1. Jak branża budowlano-inwestycyjna może rozwinąć polską gospodarkę?
  2. Trzy kroki do odblokowania procesów budowlano-inwestycyjnych
  3. Jak samorządy i sektor prywatny mogą współpracować w realizacji celów inwestycyjnych?

Swój udział zapowiedział Wicepremier i Minister Gospodarki – Janusz Piechociński. W debatach wezmą udział przedstawiciele Ministerstw Gospodarki i Infrastruktury, Parlamentu i Europarlamentu, Prezydenci i Wiceprezydenci miast, przedstawiciele organizacji branżowych, kancelarii prawnych i firm doradczych. Zostanie również uroczyście odczytana i podpisana deklaracja programowa URBI.

Kongres adresowany jest do wszystkich podmiotów, które są zainteresowane rozwojem branży budowlano-inwestycyjnej – producentów materiałów budowlanych, firm wykonawczych, deweloperów, architektów, doradców i instytucji finansujących.

Szczegółowe informacje na temat URBI oraz bezpłatna rejestracja na Kongres na stronie: www.urbi.org.pl.

Tagi:

URBI

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.