Kongres Założycielski URBI Unii Rynku Budowlano-Inwestycyjnego

Kongres Założycielski URBI Unii Rynku Budowlano-Inwestycyjnego

Brief.pl / Patronaty

Unia Rynku Budowlano–Inwestycyjnego (URBI) to inicjatywa konsolidacji uczestników branży budowlanej i inwestycyjnej dla wzmocnienia jej znaczenia w gospodarce kraju. W środę, 2 kwietnia 2014 w siedzibie Ministerstwa Gospodarki odbędzie się Kongres założycielski Unii.

-

Idea URBI

Na rynku budowlano-inwestycyjnym istnieje szereg organizacji branżowych. Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego ma na celu połączenie ich sił w jedną grupę, która podejmie wspólne starania o wypracowanie i wdrożenie w Polsce rozwiązań prawnych najbardziej korzystnych dla procesu inwestycyjno–budowlanego.

Likwidując szkodliwe przepisy, można zauważalnie obniżyć w Polsce koszty budowy zarówno dróg, kolei jak i mieszkań. Tylko jeden przykład: sam rząd w jednym ze swych raportów zauważył, że w cenie jednego metra kwadratowego mieszkania ok. 30 proc. ceny stanowią koszty różnego rodzaju regulacji. Wyeliminowanie ich pozwoli za te same, ograniczone pieniądze – budować szybciej i taniej. – piszą w deklaracji programowej założyciele URBI.

W skład założycieli URBI, która powstała z inicjatywy Centrum im. Adama Smitha, już dziś wchodzą organizacje i podmioty gospodarcze o dużym potencjale, m.in.: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, Polski Kongres Drogowy, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Stowarzyszenie Budowniczych Domów i Mieszkań, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Rudnicka&Consulting i kilkanaście innych.

Zaangażowanie tak różnorodnych organizacji i środowisk pozwala nam kompetentnie wypowiadać się na każdy temat związany z procesem budowlano-inwestycyjnym i tworzyć kompleksowe rozwiązania dla rozwoju budownictwa w Polsce. Ponadto gwarantuje, że URBI będzie kierować się w działaniu nie interesem tej czy innej branży, ale interesem publicznym. – mówi Marzena Rudnicka, ekspert w Centrum im. Adam Smitha, pomysłodawczyni URBI.

 

Cele konsolidacji

Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego wśród głównych celów swojego działania wymienia wypracowanie i wdrożenie prostych i jednoznacznych zasad prawa budowlanego, likwidację użytkowania wieczystego i zastąpienie go prawem własności, zmianę ustawy o zamówieniach publicznych czy wprowadzenie jasnego systemu podatkowego.

To doprowadzi do odblokowania procesu inwestycyjnego w Polsce, a w rezultacie na zauważalnie wyższy poziom dobrobytu i bogactwa narodowego. – wyjaśnia Andrzej Sadowski, wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha.

 

Kongres założycielski

Kongres założycielski URBI, który odbędzie się 2 kwietnia 2014 roku w siedzibie Ministerstwa Gospodarki, ma zapoczątkować dyskusję na kluczowe dla URBI tematy i zachęcić kolejne podmioty do zaangażowania się w jej prace.

W programie Kongresu zaplanowano debaty

  1. Jak branża budowlano-inwestycyjna może rozwinąć polską gospodarkę?
  2. Trzy kroki do odblokowania procesów budowlano-inwestycyjnych
  3. Jak samorządy i sektor prywatny mogą współpracować w realizacji celów inwestycyjnych?

Swój udział zapowiedział Wicepremier i Minister Gospodarki – Janusz Piechociński. W debatach wezmą udział przedstawiciele Ministerstw Gospodarki i Infrastruktury, Parlamentu i Europarlamentu, Prezydenci i Wiceprezydenci miast, przedstawiciele organizacji branżowych, kancelarii prawnych i firm doradczych. Zostanie również uroczyście odczytana i podpisana deklaracja programowa URBI.

Kongres adresowany jest do wszystkich podmiotów, które są zainteresowane rozwojem branży budowlano-inwestycyjnej – producentów materiałów budowlanych, firm wykonawczych, deweloperów, architektów, doradców i instytucji finansujących.

Szczegółowe informacje na temat URBI oraz bezpłatna rejestracja na Kongres na stronie: www.urbi.org.pl.

Tagi:

URBI

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.