wp - grudzien 2016

Kongres Założycielski URBI Unii Rynku Budowlano-Inwestycyjnego

Kongres Założycielski URBI Unii Rynku Budowlano-Inwestycyjnego

Brief.pl / Patronaty

Unia Rynku Budowlano–Inwestycyjnego (URBI) to inicjatywa konsolidacji uczestników branży budowlanej i inwestycyjnej dla wzmocnienia jej znaczenia w gospodarce kraju. W środę, 2 kwietnia 2014 w siedzibie Ministerstwa Gospodarki odbędzie się Kongres założycielski Unii.

-

Idea URBI

Na rynku budowlano-inwestycyjnym istnieje szereg organizacji branżowych. Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego ma na celu połączenie ich sił w jedną grupę, która podejmie wspólne starania o wypracowanie i wdrożenie w Polsce rozwiązań prawnych najbardziej korzystnych dla procesu inwestycyjno–budowlanego.

Likwidując szkodliwe przepisy, można zauważalnie obniżyć w Polsce koszty budowy zarówno dróg, kolei jak i mieszkań. Tylko jeden przykład: sam rząd w jednym ze swych raportów zauważył, że w cenie jednego metra kwadratowego mieszkania ok. 30 proc. ceny stanowią koszty różnego rodzaju regulacji. Wyeliminowanie ich pozwoli za te same, ograniczone pieniądze – budować szybciej i taniej. – piszą w deklaracji programowej założyciele URBI.

W skład założycieli URBI, która powstała z inicjatywy Centrum im. Adama Smitha, już dziś wchodzą organizacje i podmioty gospodarcze o dużym potencjale, m.in.: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, Polski Kongres Drogowy, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Stowarzyszenie Budowniczych Domów i Mieszkań, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Rudnicka&Consulting i kilkanaście innych.

Zaangażowanie tak różnorodnych organizacji i środowisk pozwala nam kompetentnie wypowiadać się na każdy temat związany z procesem budowlano-inwestycyjnym i tworzyć kompleksowe rozwiązania dla rozwoju budownictwa w Polsce. Ponadto gwarantuje, że URBI będzie kierować się w działaniu nie interesem tej czy innej branży, ale interesem publicznym. – mówi Marzena Rudnicka, ekspert w Centrum im. Adam Smitha, pomysłodawczyni URBI.

 

Cele konsolidacji

Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego wśród głównych celów swojego działania wymienia wypracowanie i wdrożenie prostych i jednoznacznych zasad prawa budowlanego, likwidację użytkowania wieczystego i zastąpienie go prawem własności, zmianę ustawy o zamówieniach publicznych czy wprowadzenie jasnego systemu podatkowego.

To doprowadzi do odblokowania procesu inwestycyjnego w Polsce, a w rezultacie na zauważalnie wyższy poziom dobrobytu i bogactwa narodowego. – wyjaśnia Andrzej Sadowski, wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha.

 

Kongres założycielski

Kongres założycielski URBI, który odbędzie się 2 kwietnia 2014 roku w siedzibie Ministerstwa Gospodarki, ma zapoczątkować dyskusję na kluczowe dla URBI tematy i zachęcić kolejne podmioty do zaangażowania się w jej prace.

W programie Kongresu zaplanowano debaty

  1. Jak branża budowlano-inwestycyjna może rozwinąć polską gospodarkę?
  2. Trzy kroki do odblokowania procesów budowlano-inwestycyjnych
  3. Jak samorządy i sektor prywatny mogą współpracować w realizacji celów inwestycyjnych?

Swój udział zapowiedział Wicepremier i Minister Gospodarki – Janusz Piechociński. W debatach wezmą udział przedstawiciele Ministerstw Gospodarki i Infrastruktury, Parlamentu i Europarlamentu, Prezydenci i Wiceprezydenci miast, przedstawiciele organizacji branżowych, kancelarii prawnych i firm doradczych. Zostanie również uroczyście odczytana i podpisana deklaracja programowa URBI.

Kongres adresowany jest do wszystkich podmiotów, które są zainteresowane rozwojem branży budowlano-inwestycyjnej – producentów materiałów budowlanych, firm wykonawczych, deweloperów, architektów, doradców i instytucji finansujących.

Szczegółowe informacje na temat URBI oraz bezpłatna rejestracja na Kongres na stronie: www.urbi.org.pl.

Tagi:

URBI

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.