Miasta i regiony w serialach

Miasta i regiony w serialach

Brief for Poland / Inspiracje

Seriale przynoszą popularność nie tylko występującym w nim aktorom, ale także miejscom, w których toczy się akcja. Dlatego city placement cieszy się coraz większym zainteresowaniem włodarzy miast i regionów. Jest to o wiele subtelniejsza forma promocji niż spoty reklamowe i bilbordy. Jednocześnie jest sporo przykładów, które pokazują, że współpraca samorządu z producentami formatów telewizyjnych może być opłacalna.

-

City placement, czyli lokowanie, występowanie konkretnych miejscowości np. w programach telewizyjnych, książkach, magazynach, sztukach teatralnych, a nawet w piosenkach, znany jest od dawna, jednak aktualnie przeżywa swój renesans. Dziś najchętniej wykorzystywany jest city placement w telewizji. Miejsca mogą być promowane w programach śniadaniowych, serwisach informacyjnych, prognozie pogody, formatach rozrywkowych, filmach dokumentalnych bądź fabularnych.

W Polsce największą popularnością cieszy się city placent w serialach, które oprócz tego, że mają masowego odbiorcę, to dzięki formule odcinkowej dają wiele możliwości zaprezentowania danego miasta lub regionu. Udział miejscowości w serialu może być sposobem na pokazanie walorów, zwiększenie zainteresowania zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów lub nawet zmianę niekorzystnego wizerunku. Nic więc dziwnego, że city placement zajmuje ważne miejsce w budżetach promocyjnych samorządów. Tylko w ostatnim czasie mogliśmy śledzić perypetie serialowych bohaterów, które toczyły się w takich miastach jak m.in Sandomierz, Łódź, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz, Toruń, Lublin, Zakopane czy Warszawa. Które z tych miast najbardziej skorzystało na „udziale” w serialu telewizyjnym? Odpowiedzi próbuje udzielić Press-Service Monitoring Mediów, który przyjrzał się publikacjom w prasie, telewizji i internecie, dotyczącym wybranych miejscowości w kontekście seriali.

Sandomierz najbardziej medialny
Press-Service zbadał to, o których miejscowościach w 2012 roku wspominano w kontekście seriali najczęściej. W badaniu uwzględniono 11 nazw miejscowości – Bydgoszcz, Drohiczyn, Jeruzal, Kraków, Lublin, Łódź, Ostróda, Sandomierz, Toruń, Wrocław, Zakopane – które pojawiały się 12. polskich formatach emitowanych w ubiegłym roku.

Okazało się, że najlepszą pozycję pod względem liczby publikacji oraz potencjalnych kontaktów z informacją uzyskał Sandomierz pokazywany w serialu TVP 1 pt. „Ojciec Mateusz”. Nazwę miasta w tym kontekście wymieniono w 2012 roku blisko 900 razy, a zasięg publikacji kształtował się na poziomie 550 mln osób.

Drugie miejsce zajął Toruń, w którym toczy się akcja serialu TVN „Lekarze” – 832 publikacje. Natomiast na trzeciej pozycji znalazł się Wrocław, czyli miasto „Pierwszej Miłości” Polsatu – 831 publikacji. W dalszej kolejności, biorąc pod uwagę liczbę doniesień medialnych, uplasowały się Łódź, gdzie rozgrywa się „Komisarz Alex” – 650 publikacji, Lublin, czyli miejsce akcji serialu „Wszystko przed nami” – 487, a także Kraków wybrany przez producentów formatu „Julia” – 309 publikacji.

 

Więcej na ten temat monżna przeczytać w majowym numerze magazynu "Brief" (nr 163/2013). Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?