wp - grudzien 2016

Miasta i regiony w serialach

Miasta i regiony w serialach

Brief for Poland / Inspiracje

Seriale przynoszą popularność nie tylko występującym w nim aktorom, ale także miejscom, w których toczy się akcja. Dlatego city placement cieszy się coraz większym zainteresowaniem włodarzy miast i regionów. Jest to o wiele subtelniejsza forma promocji niż spoty reklamowe i bilbordy. Jednocześnie jest sporo przykładów, które pokazują, że współpraca samorządu z producentami formatów telewizyjnych może być opłacalna.

-

City placement, czyli lokowanie, występowanie konkretnych miejscowości np. w programach telewizyjnych, książkach, magazynach, sztukach teatralnych, a nawet w piosenkach, znany jest od dawna, jednak aktualnie przeżywa swój renesans. Dziś najchętniej wykorzystywany jest city placement w telewizji. Miejsca mogą być promowane w programach śniadaniowych, serwisach informacyjnych, prognozie pogody, formatach rozrywkowych, filmach dokumentalnych bądź fabularnych.

W Polsce największą popularnością cieszy się city placent w serialach, które oprócz tego, że mają masowego odbiorcę, to dzięki formule odcinkowej dają wiele możliwości zaprezentowania danego miasta lub regionu. Udział miejscowości w serialu może być sposobem na pokazanie walorów, zwiększenie zainteresowania zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów lub nawet zmianę niekorzystnego wizerunku. Nic więc dziwnego, że city placement zajmuje ważne miejsce w budżetach promocyjnych samorządów. Tylko w ostatnim czasie mogliśmy śledzić perypetie serialowych bohaterów, które toczyły się w takich miastach jak m.in Sandomierz, Łódź, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz, Toruń, Lublin, Zakopane czy Warszawa. Które z tych miast najbardziej skorzystało na „udziale” w serialu telewizyjnym? Odpowiedzi próbuje udzielić Press-Service Monitoring Mediów, który przyjrzał się publikacjom w prasie, telewizji i internecie, dotyczącym wybranych miejscowości w kontekście seriali.

Sandomierz najbardziej medialny
Press-Service zbadał to, o których miejscowościach w 2012 roku wspominano w kontekście seriali najczęściej. W badaniu uwzględniono 11 nazw miejscowości – Bydgoszcz, Drohiczyn, Jeruzal, Kraków, Lublin, Łódź, Ostróda, Sandomierz, Toruń, Wrocław, Zakopane – które pojawiały się 12. polskich formatach emitowanych w ubiegłym roku.

Okazało się, że najlepszą pozycję pod względem liczby publikacji oraz potencjalnych kontaktów z informacją uzyskał Sandomierz pokazywany w serialu TVP 1 pt. „Ojciec Mateusz”. Nazwę miasta w tym kontekście wymieniono w 2012 roku blisko 900 razy, a zasięg publikacji kształtował się na poziomie 550 mln osób.

Drugie miejsce zajął Toruń, w którym toczy się akcja serialu TVN „Lekarze” – 832 publikacje. Natomiast na trzeciej pozycji znalazł się Wrocław, czyli miasto „Pierwszej Miłości” Polsatu – 831 publikacji. W dalszej kolejności, biorąc pod uwagę liczbę doniesień medialnych, uplasowały się Łódź, gdzie rozgrywa się „Komisarz Alex” – 650 publikacji, Lublin, czyli miejsce akcji serialu „Wszystko przed nami” – 487, a także Kraków wybrany przez producentów formatu „Julia” – 309 publikacji.

 

Więcej na ten temat monżna przeczytać w majowym numerze magazynu "Brief" (nr 163/2013). Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.