Volkswagen w INVEST – PARK

Volkswagen w INVEST – PARK

Brief for Poland / Aktualności

Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna "Invest – Park” rośnie w siłę dzięki koncernowi Volkswagen. We Wrześni w województwie wielkopolskim powstanie fabryka produkująca samochody dostawcze. Inwestycja warta jest prawie 3,4 mld. złotych, a co najważniejsze konsekwencją będzie stworzenie przez Volkswagena ponad 2,3 tys. miejsc pracy.

-

- Ta inwestycja to ogromna szansa nie tylko dla Wrześni, ale również dla całego regionu. Mówi się, że każde miejsce pracy związane z branżą motoryzacyjną, generuje kolejne 4 miejsca w powiązanych z nią dziedzinach – podkreśla Barbara Kaśnikowska, prezes WSSE „Invest – Park”.

Koncern Volkswagen rozważał kilka lokalizacji na umiejscowienie nowej inwestycji. O wyborze terenów Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w województwie wielkopolskim zadecydowało wiele czynników. Grunty położone są zaledwie 4 km od autostrady A2 i 60 km od Międzynarodowego Portu Lotniczego Poznań – Ławica. Stworzona zostanie na nich „Wrzesińska Strefa Aktywności Gospodarczej”. Zostanie wybudowana fabryka Volkswagena oraz mniejsze zakłady z niezbędną infrastrukturą. Na 330 hektarach powstanie również droga okrążająca strefę, parkingi, budynek straży pożarnej, a także specjalne centrum szkoleniowe.  Pracownicy będą tam podnosili swoje kwalifikacje zawodowe, a młodzież będzie przygotowywana do podjęcia zatrudnienia w przedsiębiorstwie.

- Powstanie „Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej” będzie miało wpływ na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Funkcjonowanie zakładu Volkswagena da bodziec innym firmom, które działają w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej – tłumaczy Barbara Kaśnikowska.

Firmy działające w WSSE „Invest-Park” już dziś współpracują z Volkswagenem, dostarczając koncernowi podzespoły oraz części motoryzacyjne. Można wśród nich wymienić: Ronal, Mahle, GKN Driveline, czy Faurecia.

Rozpoczęcie prac budowlanych we Wrześni planowane jest na jesień tego roku. Produkcja samochodów dostawczych marki Volkswagen rozpocznie się w 2016 roku. Inwestycja pochłonie niebagatelną kwotę 3,4 mld złotych (około 800 milionów Euro). Pracę w zakładzie znajdzie ponad 2,3 tys. osób.  

Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna w Wrześni posiada obecnie 18 hektarów terenów inwestycyjnych. Powstały tam już zakłady firm: Flex Films Europa, Gibowski, Krispol oraz XS.   Września to niespełna 30-tysięczne miasto w województwie wielkopolskim. Stopa bezrobocia w powiecie sięga aż 16%.   Nowa fabryka Volkswagena z pewnością przyczyni się do zmiany tego stanu. Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest-Park” jest największą i najszybciej rozwijającą się strefą w Polsce. Zainwestowało w niej już ponad 150 inwestorów. Strefa swoim zasięgiem obejmuje ponad 2,2 tys. hektarów w czterech województwach (dolnośląskim, opolskim, wielkopolskim i lubuskim) oraz 41 lokalizacji.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.