TEDx w Pałacu Prezydenckim

TEDx w Pałacu Prezydenckim

Brief.pl / Inspiracje

29 maja br. zespół TEDxWarsaw zaprasza po raz kolejny, tym razem do Pałacu Prezydenckiego. TEDx działa niezależnie, na poziomie lokalnym, ale pozostając w duchu idei znanej na całym świecie. Wielu inspirujących ludzi i nurtujących tematów, a każda idea przedstawiona w maksymalnie 18-minutowym wystąpieniu. Wystąpieniu, które znacznie odbiega od standardowej, nużącej prezentacji.

-

Pierwsza konferencja TED odbyła się w 1984 roku w Kalifornii i w zamierzeniu miała być wydarzeniem jednorazowym. Pomysłodawcą był Richard Wurman, amerykański architekt i projektant. Nazwa TED to akronim trzech słów:  technology, entertainment, design. Tych właśnie dziedzin dotyczyły prezentacje przygotowane przez ludzi, chcących podzielić się ze światem swoimi innowacyjnymi pomysłami. Dziś podczas konferencji poruszane są zagadnienia z niemalże wszystkich obszarów nauki. TED może pochwalić się takimi prelegentami jak Bill Gates, Bill Clinton, Bono, Stephen Hawking, czy Nelson Mandela.

Od 2009 roku wykłady udostępniane są online na stronie www.ted.com oraz na kanale Yotube. W ciągu zaledwie czterech lat, upublicznionych zostało ponad 700 prezentacji, a każda z nich została przetłumaczona na wiele języków. W 2005 roku została po raz pierwszy przyznana nagroda za najlepszy wykład. Nagrody pieniężne mają wspomóc realizację nowatorskich pomysłów.

Ogromna popularność TEDów skutkowała przeniesieniem ich na polski grunt przez TEDx. Konferencje odbyły się już m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Gdyni, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie.

Relację z warszawskiej konferencji w Złotych Tarasach z 13 marca można przeczytać tutaj:

::

TEDX WARSZAWA: RELACJA

::

Polski TEDx stawia dopiero pierwsze kroki, więc warto dać mu szansę. Nawet jeśli poziom prezentacji odbiega jeszcze od poziomu wykładów prezentowanych przez prelegentów amerykańskiego TED-a, to najważniejsze są nowatorskie pomysły, a ich Polakom nie brakuje.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.