wp - grudzien 2016

Crowdsourcing, czyli nakręć błyskotliwą reklamę - case study

Crowdsourcing, czyli nakręć błyskotliwą reklamę - case study

Brief.pl / Inspiracje

Krzysztof Domański, koordynator ds. projektów internetowych, Liberty Direct

-

Tło:
Polski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych jest wysoko konkurencyjny. Działa na nim ponad 20 towarzystw, które szukają coraz to nowszych kanałów i form dotarcia do klientów.

Liberty Direct to ubezpieczyciel, który od ponad pięciu lat oferuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych dla kKlientów indywidualnych przez internet i telefon, a od dwóch lat również przez sieć ponad 4 tys. agentów.

Bardzo szybki rozwój firma osiąga m.in. dzięki innowacyjnym rozwiązaniom marketingowym. Liberty Direct jako pierwsza na rynku ubezpieczeń uruchomiła mobilną stronę internetową, a także zorganizowała akcje promocyjne na portalach zakupów grupowych. Z końcem 2012 roku jako pierwsza w branży wykorzystała także w działaniach marketingowych crowdsourcing.

Cele kampanii:
Celem kampanii był wzrost świadomości marki Liberty Direct oraz oferowanych przez firmę produktów ubezpieczeniowych. Dodatkowo kampania miała również wymiar społeczny – firma planowała emisję zwycięskiego filmu podczas Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu, z którego wpływy są w całości przekazywane na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.

Realizacja:

Etap 1
Kampania crowdsourcingowa została zrealizowana przy współpracy z platformą Millionyou.com. Polegała ona na realizacji konkursu na najlepszy film promujący polisy komunikacyjne. Jego uczestnicy mogli zareklamować Liberty Direct na dwa sposoby: opracowując spot polecający firmę lub opowiadający o przyjemności podróżowania ubezpieczonym samochodem. Na zwycięzców czekała pula nagród o wartości 30 tys. zł.

Mieli oni zostać wybrani dwuetapowo. W pierwszym z nich zostało nominowanych 10 najlepszych filmów. W drugim etapie spośród nich jury złożone z przedstawicieli Liberty Direct wybrało zwycięzców. Uczestnicy konkursu walczyli o nagrodę główną w wysokości 10 tysięcy zł. Na pozostałych laureatów czekały kolejno 4 tys. zł i 3 tysiące zł. Liberty przewidziało ponadto nagrody w wysokości 1 tys. zł dla twórców wszystkich 10 nominowanych filmów. Dodatkowo został nagrodzony również film, który zyskał najwięcej głosów w głosowaniu internautów.

Liberty Direct zależało na filmach promujących ubezpieczenia komunikacyjne i równocześnie wpisujących się w ogólną strategię komunikacji firmy. Filmy miały przede wszystkim pokazywać korzyści z zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego w Liberty Direct. Dodatkowo uczestnicy konkursu mieli za zadanie zobrazować sytuację, w której posiadanie ubezpieczenia pozwala na podróżowanie ze spokojną głową pokazując praktyczny wymiar ubezpieczeń. Konsument po obejrzeniu ich miał odczuwać pozytywne emocje i skojarzenia z marką, a także wiedzieć dlaczego warto sprawdzić ofertę Liberty Direct.

Zaproszenie do udziału w konkursie:

Do konkursu zostały zgłoszone 153 filmy - zarówno animowane, jak i fabularne, zrealizowane w różnych konwencjach. Twórcy wykazali się niezwykłą kreatywnością, nieszablonowym podejściem do zadania i różnorodnością technik wykonania. Część filmów była wykonana profesjonalnie.

Zwycięzcą okazał się film pt. „Podła góra”, której autorką jest Aleksandra Idzikowska. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno filmy „Drobne stłuczki” oraz „Pozwól sobie”. Ponadto najlepszym filmem publiczności z został film pt. „Spokojny Wojtek” stworzony przez znanego vlogera prowadzącego „KolorowyVlog”.

1. miejsce

 2. miejsce

 3. miejsce

 

Playlista nominowane 10 filmów:

Etap 2
W II etapie kampanii zwycięskie filmy zostały wyemitowane w serwisie YouTube. Dodatkowo film „Podła góra” pojawił się w telewizji podczas Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu. Innowacją było również to, że pojawił się w nim QR kod odsyłający do kanału Liberty Direct w YouTube. Rozwiązanie to firma wykorzystała jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku.

Efekty:
Efekty kampanii przerosły oczekiwania organizatorów.

- Zwycięski film obejrzało w telewizji ponad 7 mln osób.
- Przy niewielkich nakładach finansowych filmy reklamujące Liberty Direct zostały wyświetlone ponad 500 tys. razy.
- Zwycięski film został wyświetlony na Youtube ponad 106 tys. razy.
- Ruch z linku w QR kodzie w reklamie stanowił 30 proc.ruchu podczas emisji reklamy w TV na stronie docelowej kampanii.

 Źródło danych:
- dane z Nielsen Audience Measurement
- dane Google Analytics.

3. miejsce
Playlista nominowane 10 filmów:

Etap 2
W II etapie kampanii zwycięskie filmy zostały wyemitowane w serwisie YouTube. Dodatkowo film „Podła góra” pojawił się w telewizji podczas Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu. Innowacją było również to, że pojawił się w nim QR kod odsyłający do kanału Liberty Direct w YouTube. Rozwiązanie to firma wykorzystała jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku.

 

Efekty:
Efekty kampanii przerosły oczekiwania organizatorów.


- Zwycięski film obejrzało w telewizji ponad 7 mln osób.
- Przy niewielkich nakładach finansowych filmy reklamujące Liberty Direct zostały wyświetlone ponad 500 tys. razy.
- Zwycięski film został wyświetlony na Youtube ponad 106 tys. razy.
- Ruch z linku w QR kodzie w reklamie stanowił 30 proc.ruchu podczas emisji reklamy w TV na stronie docelowej kampanii.

 

Źródło danych:
- dane z Nielsen Audience Measurement
- dane Google Analytics.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.