wp - grudzien 2016

Koniec narzekania z Come and Complain

Brief for Poland / Aktualności

Jan Mosiejczuk i Tomasz Chojnacki z Blacklama.pl wypuścili właśnie ostatni film, będący częścią kampanii "Poland. Come and complain". W lipcu ubiegłego roku premierę miały ich pierwsze spoty. Dziś oficjalną stronę na Facebooku śledzi ponad 30 tys. osób, mimo tego, a może dzięki temu, że niekonwencjonalny sposób promocji Polski za granicą został przez wielu skrytykowany.

-

Kampania została zlecona przez Instytut Adama Mickiewicza i ma na celu popularyzację polskiej kultury na świecie. Twórcy postanowili wykorzystać do promocji to, co Polacy robią najlepiej- narzekanie. Pomysł wydaje się co najmniej niekonwencjonalny, żeby nie powiedzieć obrazoburczy. Stąd wiele głosów, mówiących o większej szkodzie, niż pożytku kampanii. Nie zmienia to jednak faktu, że liczba udostępnień, polubień i tweetów przerosła najśmielsze oczekiwania twórców. Zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie przyniosły Come and complain ogromną popularność.

::

Zobacz również pierwszą część kampanii:

PROMOWANIE PRZEZ NARZEKANIE

::

 

Jako pierwsze pojawiły się filmy przedstawiające sylwetki taksówkarza, komputerowego geeka i kulturowego eksperta. W najnowszym spocie pojawia się malkontenta kelnerka, która stwierdza, że Polacy nawet w piciu nie są tak dobrzy, jak inne narody, chociaż wydawać by się mogło, że w tej dziedzinie odnosimy spore sukcesy. Stereotypów na temat Polaków jest wiele. Zaczynając od pijaństwa, przez niechęć do innych narodów, na ciągłym gderaniu kończąc. Żeby się przekonać ile jest w tym prawdy trzeba przyjechać do Polski. Jeśli wycieczka będzie nieudana zawsze można poprawić sobie nastrój narzekając.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.