Koniec narzekania z Come and Complain

Brief for Poland / Aktualności

Jan Mosiejczuk i Tomasz Chojnacki z Blacklama.pl wypuścili właśnie ostatni film, będący częścią kampanii "Poland. Come and complain". W lipcu ubiegłego roku premierę miały ich pierwsze spoty. Dziś oficjalną stronę na Facebooku śledzi ponad 30 tys. osób, mimo tego, a może dzięki temu, że niekonwencjonalny sposób promocji Polski za granicą został przez wielu skrytykowany.

-

Kampania została zlecona przez Instytut Adama Mickiewicza i ma na celu popularyzację polskiej kultury na świecie. Twórcy postanowili wykorzystać do promocji to, co Polacy robią najlepiej- narzekanie. Pomysł wydaje się co najmniej niekonwencjonalny, żeby nie powiedzieć obrazoburczy. Stąd wiele głosów, mówiących o większej szkodzie, niż pożytku kampanii. Nie zmienia to jednak faktu, że liczba udostępnień, polubień i tweetów przerosła najśmielsze oczekiwania twórców. Zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie przyniosły Come and complain ogromną popularność.

::

Zobacz również pierwszą część kampanii:

PROMOWANIE PRZEZ NARZEKANIE

::

 

Jako pierwsze pojawiły się filmy przedstawiające sylwetki taksówkarza, komputerowego geeka i kulturowego eksperta. W najnowszym spocie pojawia się malkontenta kelnerka, która stwierdza, że Polacy nawet w piciu nie są tak dobrzy, jak inne narody, chociaż wydawać by się mogło, że w tej dziedzinie odnosimy spore sukcesy. Stereotypów na temat Polaków jest wiele. Zaczynając od pijaństwa, przez niechęć do innych narodów, na ciągłym gderaniu kończąc. Żeby się przekonać ile jest w tym prawdy trzeba przyjechać do Polski. Jeśli wycieczka będzie nieudana zawsze można poprawić sobie nastrój narzekając.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.