Koniec narzekania z Come and Complain

Brief for Poland / Aktualności

Jan Mosiejczuk i Tomasz Chojnacki z Blacklama.pl wypuścili właśnie ostatni film, będący częścią kampanii "Poland. Come and complain". W lipcu ubiegłego roku premierę miały ich pierwsze spoty. Dziś oficjalną stronę na Facebooku śledzi ponad 30 tys. osób, mimo tego, a może dzięki temu, że niekonwencjonalny sposób promocji Polski za granicą został przez wielu skrytykowany.

-

Kampania została zlecona przez Instytut Adama Mickiewicza i ma na celu popularyzację polskiej kultury na świecie. Twórcy postanowili wykorzystać do promocji to, co Polacy robią najlepiej- narzekanie. Pomysł wydaje się co najmniej niekonwencjonalny, żeby nie powiedzieć obrazoburczy. Stąd wiele głosów, mówiących o większej szkodzie, niż pożytku kampanii. Nie zmienia to jednak faktu, że liczba udostępnień, polubień i tweetów przerosła najśmielsze oczekiwania twórców. Zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie przyniosły Come and complain ogromną popularność.

::

Zobacz również pierwszą część kampanii:

PROMOWANIE PRZEZ NARZEKANIE

::

 

Jako pierwsze pojawiły się filmy przedstawiające sylwetki taksówkarza, komputerowego geeka i kulturowego eksperta. W najnowszym spocie pojawia się malkontenta kelnerka, która stwierdza, że Polacy nawet w piciu nie są tak dobrzy, jak inne narody, chociaż wydawać by się mogło, że w tej dziedzinie odnosimy spore sukcesy. Stereotypów na temat Polaków jest wiele. Zaczynając od pijaństwa, przez niechęć do innych narodów, na ciągłym gderaniu kończąc. Żeby się przekonać ile jest w tym prawdy trzeba przyjechać do Polski. Jeśli wycieczka będzie nieudana zawsze można poprawić sobie nastrój narzekając.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.