Pacjent 2.0 - konsument z wymaganiami

Pacjent 2.0 - konsument z wymaganiami

Brief.pl / Wiedza

Polacy przestali być już biernymi klientami służby zdrowia, a stali się aktywnymi konsumentami, świadomie wybierającymi to, co dla nich najkorzystniejsze - wskazuje raport platformy HaloDoktorze.pl. Nastała era Pacjenta 2.0.

-

Jeszcze kilkanaście lat temu większość lekarzy pozostawała dla pacjenta anonimowa do momentu wizyty. Nośnikiem reputacji były jedynie rekomendacje przekazywane z ust do ust. Klient opieki zdrowotnej przy wyborze lekarza był tym samym zdany na opinię jednego źródła. Obecny rozwój technologii i informatyzacji komunikacji zmienia ten obraz. Raport platformy HaloDoktorze.pl wskazuje, że już co czwarty ankietowany szukający lekarza kieruje się rekomendacjami zaczerpniętymi od innych internautów. 

halodoktorze wizyty u lekarza

We współczesnym świecie prawo do informacji stało się trwałym elementem życia codziennego. Pacjent 2.0 zdaje sobie z tego sprawę i wie, jak z tego prawa korzystać. Rewolucja technologiczna ułatwia dostęp do wielu źródeł opinii, pozwala również być bardziej świadomym zagrożeń zdrowia i sposobów dbania o nie. Pomimo tego, co trzeci Polak poddaje się badaniom profilaktycznym raz do roku, a co czwarty nie bada się w ogóle. Wciąż tylko 77 proc. ankietowanych chodzi do lekarza wyłącznie wtedy, gdy czuje, że naprawdę coś mu dolega. 

Co zniechęca Polaków do regularnych badań? Okazuje się, że pacjent często czuje, że traktowany jest jak petent. Problem długich kolejek w służbie zdrowia jest wciąż żywy. Blisko 40 proc. ankietowanych przyznaje, że skrócenie kolejek do lekarza skłoniłoby ich do częstych wizyt lekarskich. Warto również dodać, że blisko co trzeci ankietowany chciałby wykonać wszystkie konieczne badania w jednym miejscu.

 Polacy są coraz bardziej świadomi i ostrożnie podejmują decyzję o oddawaniu swojego zdrowia w ręce anonimowych specjalistów. Statystyki platform HaloDoktorze.pl i Rankinglekarzy.pl pokazują, że ponad 1  milion użytkowników miesięcznie poszukuje informacji o lekarzach i zdrowiu. Aż 41 proc. użytkowników serwisów chce znaleźć w nim opinie na temat konkretnego lekarza znanego z nazwiska. Dla internautów mniej ważne wydaje się być szukanie informacji na temat chorób czy problemów medycznych oraz ośrodków zdrowia. 

 halodoktorze wizyty u lekarza

Pacjent to już coraz częściej konsument. Wymagania stawiane wizycie lekarskiej są wysokie, trwa ona przeciętnie 15-20 minut. Dla pacjentów najważniejsze jest to, aby w tym czasie otrzymać obszerną informację od lekarza na temat ich stanu zdrowia. Podczas takiego spotkania ważne okazują się porady specjalisty oraz tak prozaiczne cechy, jak uprzejmość i empatia lekarza. Coraz większą rolę przypisuje się także krótkiemu czasowi oczekiwania na wizytę i szczegółowemu wywiadowi dotykającemu wszystkich aspektów danego problemu zdrowotnego. Pacjenci chcą mieć zapewniony maksymalny komfort i czuć się bezpiecznie. 

Wzrost oczekiwań pacjentów jest również widoczny w sposobie patrzenia w przyszłość. Pacjenci chcą, aby nowe technologie były obecne w rozwoju usług dla sektora medycznego. Wśród trzech najczęściej wymienianych wymagań stawianych przed innowacjami w tym obszarze znalazły się: ułatwienie kontaktu z lekarzami i specjalistami, pomoc w wyborze właściwych specjalistów i usprawnienie wizyt w gabinecie lekarskim. Za istotnie ważny aspekt został uznany także wygodny dostęp do informacji w dowolnym momencie oraz przypomnienie o koniecznych badaniach i wizytach. Istotne jest również poczucie bezpieczeństwa i dyskrecji załatwianych spraw postawiła 1/5 respondentów.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.