Jaki jest polski konsument digitalny?

Jaki jest polski konsument digitalny?

Brief.pl / Wiedza

Popularyzacja tabletów i smartfonów istotnie wpływa na zmiany w zachowaniach konsumenckich. Klienci wyposażeni w urządzenia mobilne, dające nieograniczone możliwości, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Celem badania ShoppingShow było znalezienie odpowiedzi na pytanie o to, jacy są polscy konsumenci digitalni.

-

Z badania ShoppingShow wynika, że Polacy częściej używają nowych technologii, by ułatwić sobie podejmowanie decyzji zakupowych. W porównaniu do 2012 roku zwiększyła się liczba Polaków, która korzysta z tabletów, choć wciąż nie jest to zjawisko powszechne.

polacy tablet shoppingshow 

Klientom korzystającym z komputerów i urządzeń mobilnych przestały wystarczać tradycyjne doświadczenia w sklepach. Konsumenci preferują zakupy online, szczególnie jeśli strona sklepu jest dostosowana do klienta i oferuje spersonalizowane rekomendacje. Jeśli detalista zapewnia pozytywne doświadczenia w sklepie tradycyjnym, ale nie dba o jakość funkcjonowania swojego e-sklepu, konsumenci są nieusatysfakcjonowani i rozczarowani. Niestety, zgodnie z danymi, niewielu detalistów dba o spójność marki na płaszczyźnie online i offline. Warto również dodać, że coraz mniej osób wyraża niechęć do bycia "śledzonym" w sieci, pod warunkiem, że w zamian za to otrzymują swego rodzaju wartość dodaną np. darmowy lub tańszy produkt czy usługę.

chęć do bycia śledzonym

:: Przyszłość aplikacji mobilnych ::

Warto również zwrócić uwagę na zmianę modelu dokonywania zakupów. W tradycyjnym ujęciu konsumenci poruszali się określoną ścieżką przybierającą kształt leja, od początkowej świadomości do ostatecznej decyzji o zakupie. Dziś, dzięki wielu źródłom dostępnych informacji, konsumenci mogą odnaleźć własną ścieżkę prowadzącą do podjęcia decyzji o zakupie. Przeprowadzone w 2011 roku przez Shopper Sciences Inc. dla Google badanie wykazało, że przed podjęciem decyzji o zakupie klienci czerpią informacje z 10 różnych źródeł.

model lejowy zakupy

Z badania wynika również, że rola zakupów online rośnie. Polacy zapytani o to jakie kategorie produktów planują nabyć online w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy przy pomocy dowolnego urządzenia najczęściej wskazują odzież, książki i czasopisma oraz bilety podróżne.

polacy zakupy smartfon shoppingshow

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ponad połowa badanych wyraża przekonanie, iż już wkrótce płatności dokonywane przez telefon pozwolą ludziom zrezygnować z noszenia gotówki. Mężczyźni wyraźnie częściej od kobiet zgadzali się ze stwierdzeniem, że w niedalekiej przyszłości smartfony zastąpią tradycyjne portfele.

smartfon jako portfel shoppingshow

::

Pobierz pełen raport 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.