Jaki jest polski konsument digitalny?

Jaki jest polski konsument digitalny?

Brief.pl / Wiedza

Popularyzacja tabletów i smartfonów istotnie wpływa na zmiany w zachowaniach konsumenckich. Klienci wyposażeni w urządzenia mobilne, dające nieograniczone możliwości, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Celem badania ShoppingShow było znalezienie odpowiedzi na pytanie o to, jacy są polscy konsumenci digitalni.

-

Z badania ShoppingShow wynika, że Polacy częściej używają nowych technologii, by ułatwić sobie podejmowanie decyzji zakupowych. W porównaniu do 2012 roku zwiększyła się liczba Polaków, która korzysta z tabletów, choć wciąż nie jest to zjawisko powszechne.

polacy tablet shoppingshow 

Klientom korzystającym z komputerów i urządzeń mobilnych przestały wystarczać tradycyjne doświadczenia w sklepach. Konsumenci preferują zakupy online, szczególnie jeśli strona sklepu jest dostosowana do klienta i oferuje spersonalizowane rekomendacje. Jeśli detalista zapewnia pozytywne doświadczenia w sklepie tradycyjnym, ale nie dba o jakość funkcjonowania swojego e-sklepu, konsumenci są nieusatysfakcjonowani i rozczarowani. Niestety, zgodnie z danymi, niewielu detalistów dba o spójność marki na płaszczyźnie online i offline. Warto również dodać, że coraz mniej osób wyraża niechęć do bycia "śledzonym" w sieci, pod warunkiem, że w zamian za to otrzymują swego rodzaju wartość dodaną np. darmowy lub tańszy produkt czy usługę.

chęć do bycia śledzonym

:: Przyszłość aplikacji mobilnych ::

Warto również zwrócić uwagę na zmianę modelu dokonywania zakupów. W tradycyjnym ujęciu konsumenci poruszali się określoną ścieżką przybierającą kształt leja, od początkowej świadomości do ostatecznej decyzji o zakupie. Dziś, dzięki wielu źródłom dostępnych informacji, konsumenci mogą odnaleźć własną ścieżkę prowadzącą do podjęcia decyzji o zakupie. Przeprowadzone w 2011 roku przez Shopper Sciences Inc. dla Google badanie wykazało, że przed podjęciem decyzji o zakupie klienci czerpią informacje z 10 różnych źródeł.

model lejowy zakupy

Z badania wynika również, że rola zakupów online rośnie. Polacy zapytani o to jakie kategorie produktów planują nabyć online w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy przy pomocy dowolnego urządzenia najczęściej wskazują odzież, książki i czasopisma oraz bilety podróżne.

polacy zakupy smartfon shoppingshow

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ponad połowa badanych wyraża przekonanie, iż już wkrótce płatności dokonywane przez telefon pozwolą ludziom zrezygnować z noszenia gotówki. Mężczyźni wyraźnie częściej od kobiet zgadzali się ze stwierdzeniem, że w niedalekiej przyszłości smartfony zastąpią tradycyjne portfele.

smartfon jako portfel shoppingshow

::

Pobierz pełen raport 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.