Jaki jest polski konsument digitalny?

Jaki jest polski konsument digitalny?

Brief.pl / Wiedza

Popularyzacja tabletów i smartfonów istotnie wpływa na zmiany w zachowaniach konsumenckich. Klienci wyposażeni w urządzenia mobilne, dające nieograniczone możliwości, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Celem badania ShoppingShow było znalezienie odpowiedzi na pytanie o to, jacy są polscy konsumenci digitalni.

-

Z badania ShoppingShow wynika, że Polacy częściej używają nowych technologii, by ułatwić sobie podejmowanie decyzji zakupowych. W porównaniu do 2012 roku zwiększyła się liczba Polaków, która korzysta z tabletów, choć wciąż nie jest to zjawisko powszechne.

polacy tablet shoppingshow 

Klientom korzystającym z komputerów i urządzeń mobilnych przestały wystarczać tradycyjne doświadczenia w sklepach. Konsumenci preferują zakupy online, szczególnie jeśli strona sklepu jest dostosowana do klienta i oferuje spersonalizowane rekomendacje. Jeśli detalista zapewnia pozytywne doświadczenia w sklepie tradycyjnym, ale nie dba o jakość funkcjonowania swojego e-sklepu, konsumenci są nieusatysfakcjonowani i rozczarowani. Niestety, zgodnie z danymi, niewielu detalistów dba o spójność marki na płaszczyźnie online i offline. Warto również dodać, że coraz mniej osób wyraża niechęć do bycia "śledzonym" w sieci, pod warunkiem, że w zamian za to otrzymują swego rodzaju wartość dodaną np. darmowy lub tańszy produkt czy usługę.

chęć do bycia śledzonym

:: Przyszłość aplikacji mobilnych ::

Warto również zwrócić uwagę na zmianę modelu dokonywania zakupów. W tradycyjnym ujęciu konsumenci poruszali się określoną ścieżką przybierającą kształt leja, od początkowej świadomości do ostatecznej decyzji o zakupie. Dziś, dzięki wielu źródłom dostępnych informacji, konsumenci mogą odnaleźć własną ścieżkę prowadzącą do podjęcia decyzji o zakupie. Przeprowadzone w 2011 roku przez Shopper Sciences Inc. dla Google badanie wykazało, że przed podjęciem decyzji o zakupie klienci czerpią informacje z 10 różnych źródeł.

model lejowy zakupy

Z badania wynika również, że rola zakupów online rośnie. Polacy zapytani o to jakie kategorie produktów planują nabyć online w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy przy pomocy dowolnego urządzenia najczęściej wskazują odzież, książki i czasopisma oraz bilety podróżne.

polacy zakupy smartfon shoppingshow

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ponad połowa badanych wyraża przekonanie, iż już wkrótce płatności dokonywane przez telefon pozwolą ludziom zrezygnować z noszenia gotówki. Mężczyźni wyraźnie częściej od kobiet zgadzali się ze stwierdzeniem, że w niedalekiej przyszłości smartfony zastąpią tradycyjne portfele.

smartfon jako portfel shoppingshow

::

Pobierz pełen raport 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.