wp - grudzien 2016

Jaki jest polski konsument digitalny?

Jaki jest polski konsument digitalny?

Brief.pl / Wiedza

Popularyzacja tabletów i smartfonów istotnie wpływa na zmiany w zachowaniach konsumenckich. Klienci wyposażeni w urządzenia mobilne, dające nieograniczone możliwości, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Celem badania ShoppingShow było znalezienie odpowiedzi na pytanie o to, jacy są polscy konsumenci digitalni.

-

Z badania ShoppingShow wynika, że Polacy częściej używają nowych technologii, by ułatwić sobie podejmowanie decyzji zakupowych. W porównaniu do 2012 roku zwiększyła się liczba Polaków, która korzysta z tabletów, choć wciąż nie jest to zjawisko powszechne.

polacy tablet shoppingshow 

Klientom korzystającym z komputerów i urządzeń mobilnych przestały wystarczać tradycyjne doświadczenia w sklepach. Konsumenci preferują zakupy online, szczególnie jeśli strona sklepu jest dostosowana do klienta i oferuje spersonalizowane rekomendacje. Jeśli detalista zapewnia pozytywne doświadczenia w sklepie tradycyjnym, ale nie dba o jakość funkcjonowania swojego e-sklepu, konsumenci są nieusatysfakcjonowani i rozczarowani. Niestety, zgodnie z danymi, niewielu detalistów dba o spójność marki na płaszczyźnie online i offline. Warto również dodać, że coraz mniej osób wyraża niechęć do bycia "śledzonym" w sieci, pod warunkiem, że w zamian za to otrzymują swego rodzaju wartość dodaną np. darmowy lub tańszy produkt czy usługę.

chęć do bycia śledzonym

:: Przyszłość aplikacji mobilnych ::

Warto również zwrócić uwagę na zmianę modelu dokonywania zakupów. W tradycyjnym ujęciu konsumenci poruszali się określoną ścieżką przybierającą kształt leja, od początkowej świadomości do ostatecznej decyzji o zakupie. Dziś, dzięki wielu źródłom dostępnych informacji, konsumenci mogą odnaleźć własną ścieżkę prowadzącą do podjęcia decyzji o zakupie. Przeprowadzone w 2011 roku przez Shopper Sciences Inc. dla Google badanie wykazało, że przed podjęciem decyzji o zakupie klienci czerpią informacje z 10 różnych źródeł.

model lejowy zakupy

Z badania wynika również, że rola zakupów online rośnie. Polacy zapytani o to jakie kategorie produktów planują nabyć online w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy przy pomocy dowolnego urządzenia najczęściej wskazują odzież, książki i czasopisma oraz bilety podróżne.

polacy zakupy smartfon shoppingshow

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ponad połowa badanych wyraża przekonanie, iż już wkrótce płatności dokonywane przez telefon pozwolą ludziom zrezygnować z noszenia gotówki. Mężczyźni wyraźnie częściej od kobiet zgadzali się ze stwierdzeniem, że w niedalekiej przyszłości smartfony zastąpią tradycyjne portfele.

smartfon jako portfel shoppingshow

::

Pobierz pełen raport 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.