Facebook: aplikacja dla biznesu

Facebook: aplikacja dla biznesu

Brief.pl / Aktualności

Serwis z Menlo Park rozpoczął testy aplikacji, która będzie umożliwiała proste zarządzanie wieloma fan page'ami i reklamami. Z tego faktu nie są zadowoleni niezależni producenci platform oferujący takie usługi.

-

Aplikacja jest obecnie testowana przez wybraną grupę klientów. Nie podano też daty jej wdrożenia.

Jednak najistotniejszą kwestią jest fakt, że "Business Manager" za darmo udostępni funkcje, które są podstawą działania wielu udanych startupów. Większość z nich należy do grona tak zwanych Preferred Marketing Developer (PMD), które ściśle współpracują z Facebookiem. Do tego grona zalicza się Buddy Media (kupione przez SalesForce za ponad 700 mln dolarów), Vitrue (kupiony przez Oracle za ponad 300 mln), Wildfire (kupiony przez Google) i wiele, wiele innych firm. Wszystkie zarabiają na tym, co Facebook ma dać za darmo w "Business Manager"...

::

Przeczytaj też:

Koniec ery fan page'y

::

Dlaczego klienci przestaną płacić PMD za ich usługi i sami będą zajmować się analizą i optymalizacją działań w "Business Manager"? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Otóż nowe dzieło Facebooka oferuje pełną konrolę nad zawartością prywatną i służbową profili. Do tej pory, wielu marketerów do działań biznesowych (kampanie reklamowe) tworzyło fałszywe profile, które były niezgodne z regulaminem Facebooka. Co oprócz tego oferuje "Business Manager"? Możecie to sprawdzić na stronie www.business.facebook.com, jak również podać swój adres e-mail, aby otrzymać powiadomienie gdy aplikacja będzie już gotowa.

Facebook Business Manager

Z jednej strony nowa aplikacja nie powinna zagrażać istnieniu wyżej wspomnianych PMD. Z drugiej strony zmusi je do szukania i wdrażania nowych funkcjonalności, aby nie przegrać konkurencji z Facebookiem. Jednak jest to ryzyko, które jest nieuniknione jeśli swój biznes opieramy o funkcjonalności jednego serwisu.

- Facebook chce uprościć życie osobom zarządzającym stronami biznesowymi. Według mnie w tej chwili jednak firmy analityczne, takie jak Sotrender, czy Socialbakers nie mają się czego bać, bo jak wiadomo wstępne wdrożenia Facebooka wychodzą... różnie - uważa Jakub Prószyński, Pijaru Koksu Blog, Monday PR. - Na tę chwilę nie wiemy również co rzeczywiście narzędzie pod dumną nazwą "Business Manager" będzie dostarczać. Zarządzanie wieloma fan page'ami? CRM społecznościowy? A może rozszerzoną analitykę? Teraz możemy tylko snuć domysły, ale dobrze, że są poczynione chociaż minimalne wysiłki ze strony FB żeby zadowolić reklamodawców - podsumowuje Prószyński.

::

Jak sądzicie: czy Facebook może wprowadzić niedługo narzędzie do darmowego tworzenia aplikacji konkursowych?

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.