Co by było, gdyby... 14 wydarzeń, które zmieniłyby ludzkość

Co by było, gdyby... 14 wydarzeń, które zmieniłyby ludzkość

Brief.pl / Inspiracje

Na dzień dzisiejszy wiesz, że to niemożliwe. Jednak postęp i technologia potrafią zaskakiwać. Zobacz, co według mnie wywołałoby globalny szok i/lub pomogło naszej cywilizacji.

-

1. Coca-Cola i Pepsi dokonały fuzji...
Koncerny łączą się, a efektem tego spektakularnego działania jest łączenie napojów o tych samych smakach w jeden. Efektem są intrygujące smaki hybrydy w nowych opakowaniach, w których jedna połowa etykiety to klasyczny design Coca-Coli, a druga Pepsi; jedna to Mirinda, a druga Fanta, itd. Mix szybko trafia w gusta populacji za sprawą połączenia unikatowych składników.

2. Apple wypuszcza iPhone'y z Androidem i "uwalnia" iOS dla innych producentów...
Po latach tworzenia unikatowego zamkniętego systemu Apple przerywa rutynę. Spełnia się wizja Steve'a Wozniak'a; w trosce o przyszłych klientów - i nieustannie rosnącego głównego konkurenta Androida - firma zawiera pakt z Google tak, jak kiedyś Steve Jobs z Billem Gates'em (Microsoft).

3. Rosja arkadią dla gejów i krainą pacyfistów...
Władimir Putin nakazuje natychmiastową legalizację związków partnerskich tej samej płci w Rosji, która staje się ultrałagodnym państwem. Znika korupcja, prawo jest respektowane, spożycie alkoholu sporadyczne, obywatele mili, uczynni i stanowią wzór zachowania dla reszty świata. Rosja zaczyna walczyć o prawa środowisk LGBT i staje się światową ikoną równości, przyzwoitości, filantropów i pacyfistów.

4. Internet degraduje, następnie wypiera całkowicie telewizję...
Produkcja TV przestaje się opłacać, bo nikt jej nie ogląda. internet pochłania cały glob i przejmuje w 100 proc. funkcje mediów tradycyjnych. Wirtualna rzeczywistość staje się faktem; nawet w kwestii dotyku i smaku ludzie już są spełnieni; bo technologia jest tak zaawansowana, że pozwala na zdalne czułości i smakowanie.  

5. Koniec konfliktów, państwa zawierają pakty...
Wojsko wydaje się niepotrzebne, a w Pentagonie i innych spektakularnych obiektach wojskowo-bojowych otwierane są muzea. Spory rozstrzygane są w błyskawicznym tempie, a świat łączy zasoby, by stworzyć źródła energii odnawialnej. Przestaje obowiązywać segregacja rasowa; ludzie odmiennych poglądów nie są narażeni na represje. Daje to początek wspaniałej współpracy międzykontynentalnej owocującej wzajemnymi korzyściami.

6. Facebook staje się biały...
Ludzie po latach mają już dość "smerfowego" dominatora. Gigant social networkingu przeprowadza badania, z których wynika, że barwa biała jest tak neutralna jak niegdyś niebieska, więc zmienia się diametralnie cała szata serwisu. Jednocześnie w świecie nasyconym kolorami ludzie zapragnęli powrotu do czystej, zwyczajnej i lekkiej bieli.

7. Twitter pozwala na publikację 14 000 znaków...
Politycy już w ogóle nie pojawiają się w Sejmie, tylko piszą sieciowe elaboraty; gwiazdy są za bardzo zajęte opisywaniem swoich przygód w sieci, więc mniej lansują się.

8. Światowi giganci przenoszą swoje fabryki z Chin do USA...
Zmienia się oblicze potęgi i taniej siły roboczej. USA po latach hossy ponoszą konsekwencje swojej rozrzutności podczas, podczas gdy Chiny po dekadach planowania i wdrażania strategii wyrastają na absolutną potegę motoryzacyjno-technologiczno-użytkową. Hong-Kong staje się mentalnym odzwierciedleniem parysko-nowojorskiego stylu życia, więc kolejne części nieśmiertelnego "Seksu w wielkim mieście" kręcone są już tylko tam.

9. Kolonizacja Marsa i odkrycie obcej cywilizacji...
Osiedlenie ludzi na Czerwonej Planecie i skrzyżowanie fali tamtejszego sygnału z ziemskim skutkuje mimowolnym wykryciem nowego wymiaru. To naprowadza ludzkość na całkiem nowy trop. Otwierają się możliwości penetrowania dalszego kosmosu - obszarów, które dotychczas były poza zasięgiem. Okazuje się, że znajdujemy swój klon w przestrzeni kosmicznej.

10. Dopuszczenie do użytku auta na wodę...
...i kompletna plajta koncernów naftowych po ich uprzednim wyeksploatowaniu. Auta nie zatruwają środowiska, co sprzyja regeneracji planety.

11. Leki na raka i HIV w aptekach...
Niedrogie, a całkowicie skuteczne. Ich łatwa dostępność i stuprocentowa skuteczność przyczynia się do niesamowitej redukcji zachorowań, co skutkuje niemal wykluczeniem w/w chorób z listy najniebezpieczniejszych i najbardziej destrukcyjnych dla człowieka.

12. Wskrzeszenie Walta Disneya...
Przez rozmrożenie ciała rysownika i ponowną aktywację komórek oraz funkcji życiowych. Technologia tak ma, lubi zaskakiwać - Walt znów staje na nogi, i tworzy niezwykłe postaci mające wpływ na dziecięcą percepcję.

13. Specyfik na nieśmiertelność... i fala zombie...
Opracowanie technologii leku zatrzymującego całkowicie proces starzenia na wybranym etapie. Jednak dla osob decydujących się żyć wiecznie przewidziany jest program wiedzy do nabycia i zadań / zawodów do wykonania, aby długowieczność miała jakiś cel.
Jednak w późniejszym okresie dochodzi do zaburzeń "zegara biologicznego" ze stanem faktycznym organizmu, co skutkuje nieprzyjemnymi mutacjami. Ludzie przemieniają się w zombie i chcą krwią zaspokoić głód.

14. Google ThinkSearch...
Odpowiedz Google na choroby zaburzające i destrukcyjnie wpływające na  pamięć. Gigant opracowuje technologię połączenia maszyny z człowiekiem tak, aby myśli można było wyszukiwać za pomocą wyszukiwarki Google w mózgu. Obraz wyświetlany jest przed oczami człowieka, jako wyświetlacz HUD, a moduł androida zostałby wszczepiony w mózg, jako maleńki chipset integralny z umysłem. Technologia ta pozwoliłaby na ładowanie terabajtów danych do ludzkiego mózgu, zwiększając jego możliwości z typowo wykorzystywanych 30 proc. do aż 80 proc, standardowo.

::

Wizualizacja pochodzi z portfolio Dariusza Pali, artysty i grafika.

::


Mikołaj Nowak
Autor zawodowo związany ze społecznościami w Polsce od początku ich istnienia. Pracę zaczynał w Grono.net - pierwszym polskim serwisie społecznościowym, następnie współtworzył i koordynował komunikację poprzez projekty specjalne w Biurze Reklamy Onetu dla najbardziej wymagających klientów. Aktualnie związany z "Faktami" TVN, gdzie odpowiada za strategię komunikacji marki z wykorzystaniem internetu współtworząc unikatowy pomost między newsroomem a mediami społecznościowymi.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.