Najlepsi w bankowości 2013

Najlepsi w bankowości 2013

Brief.pl / Patronaty

40 tys. internautów wraz z gronem ekspertów wybrało najlepsze produkty i usługi bankowe 2013 roku. W największej liczbie kategorii wygrał mBank. W kategorii social media nagrodę wręczał Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu "Brief".

-

28 banków, 104 produkty i usługi zgłoszone w kategoriach podstawowych i specjalnych, ponad 40 tys. głosujących – zakończyła się właśnie V edycja plebiscytu „Złoty Bankier”. Organizatorami wydarzenia są portal finansowy Bankier.pl i PayU SA, lider rynku płatności internetowych w Polsce.

­­– Jubileuszowa V edycja plebiscytu „Złoty Bankier" wytyczyła kierunki przemian polskiej bankowości detalicznej. Relacje pomiędzy klientami i bankami coraz bardziej naznaczone są przez sposoby prowadzenia komunikacji. A dziś sukcesy rynkowe i poprawę wyników finansowych odnotowują te banki, które potrafią sprawnie komunikować się z klientami – mówi dr Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Grupy Bankier.pl, Przewodniczący Kapituły Plebiscytu.

W tym roku internauci głosujący na stronie www.ZlotyBankier.pl oddali prawie dwa razy więcej głosów niż w roku ubiegłym. Zwycięzcom przyznano łącznie 11 statuetek Złoty Bankier. Które banki w tym roku okazały się najlepsze?

 

Banki w sieci – kto triumfował?

W V edycji plebiscytu Złoty Bankier pojawiły się dwie nowe kategorie – w tym roku internauci po raz pierwszy mogli wybrać bank najskuteczniej komunikujący się w social media oraz najlepszy sposób płatności w internecie.

Zdaniem aż 6 na 10 głosujących, w pierwszej z tych kategorii bezapelacyjnie zwyciężył mBank. Natomiast statuetkę za najlepszy sposób płatności w internecie zdobył Alior Sync (51 proc. głosów), który w ubiegłym roku udostępnił swoim klientom płatności szybkim e-przelewem, korzystając z rozwiązania PayU Express.

 

Po kredyt hipoteczny do PKO BP, a po gotówkowy do Alior Bank

– Oferta PKO BP wielokrotnie zajmowała czołowe pozycje w rankingach przygotowywanych przez Bankier.pl. Nic zatem dziwnego, że internauci już trzeci rok z rzędu docenili propozycję największego polskiego banku, przyznając mu tytuł najlepszego kredytu hipotecznego – komentuje wyniki głosowania dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl.

W tym roku PKO BP zwyciężył dzięki głosom niemal połowy internautów (46 proc.) dokonujących wyboru w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny. Statuetkę Złoty Bankier za najlepszy kredyt gotówkowy odebrał Alior Bank, na którego głosowało 4 na 10 internautów.

Liderem pozostałych kategorii podstawowych – najlepsze konto osobiste oraz bank dla przedsiębiorcy internetowego – okazał się mBank, który w każdej z nich zdobył ponad 40 proc. głosów. Tym samym mBank to również tegoroczny triumfator plebiscytu, zdobywca najważniejszego wyróżnienia, czyli statuetki Złotego Banku dla instytucji, na którą konsumenci głosowali najczęściej. Bank zwyciężył w trzech kategoriach plebiscytu zdobywając łącznie 23 proc. wszystkich głosów.

 

Finansowe oskary za osobowość i film – kto triumfował?

Oprócz nagród w głosowaniu internautów, każdego roku Kapituła plebiscytu „Złoty Bankier” przyznaje nagrody w kategoriach specjalnych: Innowacja finansowa, Osobowość roku oraz Najlepszy spot reklamowy. W tym roku w Kapitule zasiadło 15 ekspertów – przedstawiciele organizatorów, dziennikarze ekonomiczni, analitycy finansowi, przedstawiciele blogosfery i znawcy mediów.

Zacięta walka rozegrała się w kategorii Innowacja finansowa, gdzie o zwycięstwo walczyło aż 25 banków. Bezkonkurencyjny okazał się Inteligo z systemem płatności mobilnych IKO. Statuetkę w kategorii Osobowość roku zdobył Mateusz Morawiecki, prezes zarządu Banku Zachodniego WBK. Kapituła plebiscytu Złoty Bankier 2013 nagrodziła również najciekawsze reklamy banków emitowane w ubiegłym roku. Za najlepszy spot uznano ten promujący nowe konto Getin UP, od Getin Banku.

Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone podczas uroczystej gali, która odbyła się 13 marca w Warszawie w Centrum Olimpijskim PKOl. Internauci mogli śledzić wydarzenie za pośrednictwem transmisji online realizowanej przez Bankier.TV.

Szczegółowe wyniki głosowania, czyli pełne zestawienie zwycięzców V edycji plebiscytu Złoty Bankier znajdują się w raporcie „Najlepsi w bankowości 2013”.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.