Kickstarter zebrał ponad miliard dolarów

Kickstarter zebrał ponad miliard dolarów

Brief.pl / Inspiracje

Najpopularniejszy, globalny serwis crowdfundingowy Kickstarter ogłosił niedawno, że dzięki wsparciu internautów udało im się zebrać łącznie miliard dolarów. Pieniądze pokryły koszty realizacji innowacyjnych projektów utworzonych przez autorów z całego świata.

-

Wszystko zaczęło się 18 kwietnia 2009 roku od 1084 dolarów, zebranych pierwszego dnia, które trafiły do twórców 7 ówczesnych projektów. Dziś dzienny dochód dochodzi nawet do kilku milionów, a projektów powstają tysiące. Swojego wsparcia udzieliło łącznie 5,7 mln użytkowników, pochodzących z ponad 244 krajów świata. Portal „Statista” opublikował listę 10 państw, które najhojniej wspierały projekty Kickstartera. Na podium stanęły USA, Wielka Brytania oraz Kanada. Statystyki pokazują, że internauci, którzy raz zdecydowali się zainwestować, robią to wielokrotnie, wspierając nawet do 50 inicjatyw równolegle. Warto też zauważyć, że prawie 1,7 miliona użytkowników nie poprzestało na jednym projekcie i udało im się zebrać fundusze na realizację kilku pomysłów. Polacy również korzystają z tej formy dofinansowania i odnoszą sukcesy. Były to chociażby gry wideo M.O.R.E., czy Race to Mars. W grudniu ubiegłego roku polska firma Intelclinic (3 miejsce w rankingu 50 kreatywnych w biznesie Brief) zebrała 100tys. dolarów na produkcję maski polifazowej, redukującej sen. Autorzy zakładali, że zebranie kwoty może zająć do 40 dni, ale rezultaty przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Udało się tego dokonać w ciągu zaledwie jednej doby.

::

Przeczytaj również:

Polski sukces na Kickstarterze

::

 

Fenomen Kickstartera

Wystarczy kilka prostych kroków i cały świat może przyczynić się do spełnienia Twoich marzeń. To, w jaki sposób „sprzedaż” swój pomysł w dużej mierze składa się na sukces. Nagrywanie filmu promocyjnego nie jest obowiązkowe, ale z reguły pojawia się on przy każdym projekcie. Kolejna sprawa to ustalenie ram czasowych i celu zbierania funduszy. Należy także określić rodzaj „nagród” dla różnych poziomów finansowania. Po przesłaniu na Kickstartera wstępnego projektu, czekamy na akceptację. Jeśli twórcy dadzą mu szansę sprawy toczą się już bardzo szybko. W rezultacie dostajesz wszystko albo nic. Brzmi banalnie prosto? Tak też jest, jeśli Twój pomysł prócz tego, że jest dobry, potrafi wzbudzić zainteresowanie dużej liczby potencjalnych inwestorów.

Przy tak wielkiej liczbie inicjatyw, napływających z całego świata, zostać zauważonym nie jest łatwo. Z pewnością jednak warto. Ogromną zaletą Kickstartera jest jego zasięg. Trafiasz ze swoim pomysłem prosto do grupy zainteresowanych osób, która decyduje się Ci pomóc. Nie ma tu mowy o jałmużnie, zyski czerpią obie strony. Nawet jeśli nie zbierze się wystarczająca liczba odbiorców, to taka informacja też nie pozostaje bez znaczenia. Może warto dokonać jakiś zmian i wystartować po ich wprowadzeniu jeszcze raz. Zaoszczędzisz na drogich i czasochłonnych badaniach rynku.

::

Zobacz rekordowy profil na Kickstarterze - Poznaj Pebble

::

Jeśli o pieniądzach mowa to Kickstarter jest stosunkowo niedrogim pośrednikiem. Sam pobiera 5 proc., a 2-3 proc. pochłaniają płatności Amazon. Jednak co najważniejsze, nie oddajesz inwestorom kontroli nad projektem, jego kształtem i poprawkami. Pozostaje Twoją własnością. Jeśli chodzi o minusy współpracy z Kickstarterem, to część osób wymienia zmarnowany czas, poświęcony pracy nad pomysłem, który nie został sfinansowany, a więc zasady „wszystko albo nic”. Z drugiej jednak strony, gdyby nieświadomy braku popytu na swój produkt twórca, zaczął produkcję bez zbadania rynku, to do śmieci poszedłby nie tylko jego czas i zapał, ale również zainwestowane pieniądze. Możemy ją zatem traktować, jako zaletę. Kolejnym minusem może być chociażby to, że od momentu kiedy Twój innowacyjny pomysł trafi na stronę, może stać się „inspiracją” dla innych twórców. Ryzyko jest zawsze, ale dysproporcja pomiędzy liczba plusów i minusów mówi sama za siebie.

Pozostaje zatem włączyć kreatywne myślenie i podzielić się ze światem swoim nowatorskim pomysłem, za pomocą Kickstartera, który jak mówią twórcy „ jest nowym sposobem na finansowanie pomysłów i ambitnych starań".

::

Miliard dolarów zostało przekazanych na setki innowacyjnych i przełomowych projektów - takich jak chociażby Oculus Rift, który ma olbrzymią szansę zmienić rynek gier wideo. 19 razy więcej zapłacił Facebook za jedną aplikację Whatsapp. Aż trudno sobie wyobrazić jak mógłby zmienić świat taką kwotą Kickstarter...

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.