wp - grudzien 2016

Polacy w lutym zadowoleni z zakupów online

Polacy w lutym zadowoleni z zakupów online

Brief.pl / Aktualności

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały kategorie ubrań, zdrowia i motoryzacji. Internauci lepiej też oceniają online shopping experience, jednocześnie spada popularność dużych sklepów online takich jak Allegro, Tablica i Empik.

-

Po dynamicznych zmianach w trendach zakupów e-commercowych pod koniec zeszłego roku styczeń i luty 2014 to czas stabilizacji zachowań zakupowych. Internauci deklarują, że kupują online niemal tyle samo produktów i usług, co miesiąc wcześniej. Stabilne są też sposoby dokonywania tych zakupów - przez desktopy kupuje niecałe 60 proc. internautów, a przez urządzenia mobilne - niewiele ponad 10 proc.. To, co obecnie wpływa na zmianę postaw zakupowych to raczej aktualne oferty i efekt sezonowości zakupowej - czyli wzrost zakupów artykułów odzieżowych, zdrowotnych i motoryzacyjnych. W polskim e-commerce wiosna przyszła już na początku roku.

Uderza to, że internauci rzadziej deklarują robienie zakupów w największych polskich e-commerce'ach - na Allegro, Tablicy i w Empiku. To dobra wiadomość dla sklepów z długiego ogona, zwłaszcza dla tych, które specjalizują się w określonych kategoriach produktów (oczywiście obecnie przede wszystkim odzieżowych). Dywersyfikacja rynku jest zawsze dobra dla całego e-commercu, bo pozytywnie wpływa i na politykę cenową i na jakość produktów i usług.

Zmiany w sprzedaży online

Na podstawie powyższych danych można wyciągnąć jeszcze jeden wniosek - internauci chętniej aktywnie szukają różnych produktów w internecie. Dotyczy to zwłaszcza szukania tych informacji na urządzeniach mobilnych (tutaj pozytywny trend utrzymuje się od dwóch miesięcy). To nie jest tak, że częściej szukamy informacji o produktach (nie odnotowaliśmy zmian ilościowych), ale musimy szukac bardziej dokładnie, jeśli częściej trafiamy na strony mniejszych sklepów.

Polscy internauci rzeczywiście są bardziej zadowoleni z zakupów e-commercowych - ogólnie lepiej oceniają sklepy internetowe na wszystkich wymiarach wizerunkowych (w styczniu tego roku byliśmy raczej niezadowoleni z robienia zakupów w różnych sklepach). Największe wzrosty zadowolenia odnoszą się przede wszystkim do oferty sklepów - jakości oferowanych produktów i informacji o tych produktach. Na razie jeszcze nie wiemy, czy jest to związane z ogólnymi zachowaniami zakupowymi, czy jest to efekt specyfiki online'u.

Pełen raport z lutego 2013 można pobrać ze strony: www.ircenter.com

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.