Polacy w lutym zadowoleni z zakupów online

Polacy w lutym zadowoleni z zakupów online

Brief.pl / Aktualności

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały kategorie ubrań, zdrowia i motoryzacji. Internauci lepiej też oceniają online shopping experience, jednocześnie spada popularność dużych sklepów online takich jak Allegro, Tablica i Empik.

-

Po dynamicznych zmianach w trendach zakupów e-commercowych pod koniec zeszłego roku styczeń i luty 2014 to czas stabilizacji zachowań zakupowych. Internauci deklarują, że kupują online niemal tyle samo produktów i usług, co miesiąc wcześniej. Stabilne są też sposoby dokonywania tych zakupów - przez desktopy kupuje niecałe 60 proc. internautów, a przez urządzenia mobilne - niewiele ponad 10 proc.. To, co obecnie wpływa na zmianę postaw zakupowych to raczej aktualne oferty i efekt sezonowości zakupowej - czyli wzrost zakupów artykułów odzieżowych, zdrowotnych i motoryzacyjnych. W polskim e-commerce wiosna przyszła już na początku roku.

Uderza to, że internauci rzadziej deklarują robienie zakupów w największych polskich e-commerce'ach - na Allegro, Tablicy i w Empiku. To dobra wiadomość dla sklepów z długiego ogona, zwłaszcza dla tych, które specjalizują się w określonych kategoriach produktów (oczywiście obecnie przede wszystkim odzieżowych). Dywersyfikacja rynku jest zawsze dobra dla całego e-commercu, bo pozytywnie wpływa i na politykę cenową i na jakość produktów i usług.

Zmiany w sprzedaży online

Na podstawie powyższych danych można wyciągnąć jeszcze jeden wniosek - internauci chętniej aktywnie szukają różnych produktów w internecie. Dotyczy to zwłaszcza szukania tych informacji na urządzeniach mobilnych (tutaj pozytywny trend utrzymuje się od dwóch miesięcy). To nie jest tak, że częściej szukamy informacji o produktach (nie odnotowaliśmy zmian ilościowych), ale musimy szukac bardziej dokładnie, jeśli częściej trafiamy na strony mniejszych sklepów.

Polscy internauci rzeczywiście są bardziej zadowoleni z zakupów e-commercowych - ogólnie lepiej oceniają sklepy internetowe na wszystkich wymiarach wizerunkowych (w styczniu tego roku byliśmy raczej niezadowoleni z robienia zakupów w różnych sklepach). Największe wzrosty zadowolenia odnoszą się przede wszystkim do oferty sklepów - jakości oferowanych produktów i informacji o tych produktach. Na razie jeszcze nie wiemy, czy jest to związane z ogólnymi zachowaniami zakupowymi, czy jest to efekt specyfiki online'u.

Pełen raport z lutego 2013 można pobrać ze strony: www.ircenter.com

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.