Polacy w lutym zadowoleni z zakupów online

Polacy w lutym zadowoleni z zakupów online

Brief.pl / Aktualności

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały kategorie ubrań, zdrowia i motoryzacji. Internauci lepiej też oceniają online shopping experience, jednocześnie spada popularność dużych sklepów online takich jak Allegro, Tablica i Empik.

-

Po dynamicznych zmianach w trendach zakupów e-commercowych pod koniec zeszłego roku styczeń i luty 2014 to czas stabilizacji zachowań zakupowych. Internauci deklarują, że kupują online niemal tyle samo produktów i usług, co miesiąc wcześniej. Stabilne są też sposoby dokonywania tych zakupów - przez desktopy kupuje niecałe 60 proc. internautów, a przez urządzenia mobilne - niewiele ponad 10 proc.. To, co obecnie wpływa na zmianę postaw zakupowych to raczej aktualne oferty i efekt sezonowości zakupowej - czyli wzrost zakupów artykułów odzieżowych, zdrowotnych i motoryzacyjnych. W polskim e-commerce wiosna przyszła już na początku roku.

Uderza to, że internauci rzadziej deklarują robienie zakupów w największych polskich e-commerce'ach - na Allegro, Tablicy i w Empiku. To dobra wiadomość dla sklepów z długiego ogona, zwłaszcza dla tych, które specjalizują się w określonych kategoriach produktów (oczywiście obecnie przede wszystkim odzieżowych). Dywersyfikacja rynku jest zawsze dobra dla całego e-commercu, bo pozytywnie wpływa i na politykę cenową i na jakość produktów i usług.

Zmiany w sprzedaży online

Na podstawie powyższych danych można wyciągnąć jeszcze jeden wniosek - internauci chętniej aktywnie szukają różnych produktów w internecie. Dotyczy to zwłaszcza szukania tych informacji na urządzeniach mobilnych (tutaj pozytywny trend utrzymuje się od dwóch miesięcy). To nie jest tak, że częściej szukamy informacji o produktach (nie odnotowaliśmy zmian ilościowych), ale musimy szukac bardziej dokładnie, jeśli częściej trafiamy na strony mniejszych sklepów.

Polscy internauci rzeczywiście są bardziej zadowoleni z zakupów e-commercowych - ogólnie lepiej oceniają sklepy internetowe na wszystkich wymiarach wizerunkowych (w styczniu tego roku byliśmy raczej niezadowoleni z robienia zakupów w różnych sklepach). Największe wzrosty zadowolenia odnoszą się przede wszystkim do oferty sklepów - jakości oferowanych produktów i informacji o tych produktach. Na razie jeszcze nie wiemy, czy jest to związane z ogólnymi zachowaniami zakupowymi, czy jest to efekt specyfiki online'u.

Pełen raport z lutego 2013 można pobrać ze strony: www.ircenter.com

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.