...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Model MASS – optymalna kampania wideo

Jak optymalnie przeprowadzić kampanię reklamy wideo? Wystarczy trzymać się sprawdzonych i najlepszych schematów planowania działań marketingowych. Służy do tego model MASS, który dobrze sprawdza się przy kampanii wideo w serwisie YouTube.

Co oznacza skrót MASS? Są to pierwsze litery od słów Measuable, Authentic, Scalable i Social, co można przetłumaczyć na mierzalność, autentyczność, skalowalność i charakter społecznościowy kampanii wideo. Model MASS to wzorzec planowania działań marketingowych i kryteria, które należy spełnić przy opracowywaniu kampanii wideo. Wszystko po to, aby optymalnie zrealizować strategię reklamową. 

M jak Measuable (mierzalność)

Podstawowe pytanie na temat skuteczności kampanii reklamowej odnoszą się do zaangażowania odbiorców. W modelu MASS możemy uzyskać informacje na temat tego, kto oglądał reklamę, jak na nią trafił, a także dowiedzieć się ile osób obejrzało ją do końca i jakie koszty ponieśliśmy w związku z emisją materiału na YouTube. Dzięki odpowiednim narzędziom i umiejętnościom możemy bardzo precyzyjnie zmierzyć wyniki kampanii wideo. – Po zakończeniu emisji spotu w serwisie YouTube mierzy się efekty i przekazuje je klientowi w specjalnym raporcie, pokazującym zaangażowanie odbiorców mówi Mateusz Zyguła, właściciel agencji Tube.AD, prowadzącej kampanie w serwisie. Taki raport zawiera m. in.:

  • ilość wyświetleń filmu, 
  • ilość kliknięć w wideo,
  • odtworzenia do połowy i pełne (50% i 100%),
  • ilość kliknięć przycisku „Pomiń” po 5 sekundach,
  • ilość kliknięć w baner towarzyszący,
  • średni koszt jednego odtworzenia reklamy.

Dodatkowo można mierzyć wiek i płeć widzów, sprawdzić jak oceniali i komentowali kampanię oraz skąd pochodzą. 

A jak Authentic (autentyczność)

Autentyczny komunikat to taki, który jest zrozumiały i czytelny dla odbiorcy, bezpośrednio go dotyczy oraz do niego trafia. W kampanii reklamowej na YouTube osiągniemy to dzięki precyzyjnemu targetowaniu. Gdy bardzo dokładnie określimy, kim jest nasz odbiorca i do niego skierujemy właściwy komunikat, możemy liczyć, że obejrzy on reklamę i będzie zainteresowany ofertą. Reklamy na YouTube można kierować na kilka sposobów: 

  • tematycznie, materiał wideo powiązany z branżą (np. samochody i pojazdy, finanse),
  • na zainteresowania użytkowników Google (np. miłośnicy samochodów, fani sportu, inwestorzy),
  • poprzez demografię i lokalizację (np. dokładny wiek i wybrane miasta),
  • w oparciu o grupy remarketingowe (reklama śledzi widza),
  • za pomocą konkretnych słów kluczowych opisujących usługę lub produkt,
  • na wybrany kanał YouTube. 

Autentyczne znaczy nieinwazyjne, nieirytujące, właściwe i precyzyjne. Tak można określić kierowanie kampanii wideo na YouTube.

S jak Scalable (skalowalność)

Lubimy mieć kontrolę nad wydatkami i rozsądnie dysponować naszym budżetem. Dzięki połączeniu kampanii wideo na YouTube z narzędziem Google AdWords, możemy efektywnie zaplanować wydawanie każdej złotówki.

S jak Social (społeczność)

Serwis YouTube to jeden z rodzajów social media ponieważ ma funkcje społecznościowe, jak udostępnianie czy komentowanie i ocenianie. Daje to obraz wiarygodnych treści oraz możliwość dialogu z każdym klientem. Od niedawna YouTube ma bezpośrednie przekierowanie na Google+. Komentując wideo możemy od razu zamieścić je w tym serwisie społecznościowym.  Natomiast udostępnić je możemy m. in. na Facebooku, Twitterze, Bloggerze, Wykopie, Tumblr czy VKontakte. 

Ogromny zasięg, mierzalność i precyzyjne targetowanie to wystarczające elementy modelu MASS, które powinny wskazać kierunek przeniesienia działań reklamowych z telewizji na YouTube. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF