Model MASS - optymalna kampania wideo

Model MASS - optymalna kampania wideo

Brief.pl / Inspiracje

Jak optymalnie przeprowadzić kampanię reklamy wideo? Wystarczy trzymać się sprawdzonych i najlepszych schematów planowania działań marketingowych. Służy do tego model MASS, który dobrze sprawdza się przy kampanii wideo w serwisie YouTube.

-

Co oznacza skrót MASS? Są to pierwsze litery od słów Measuable, Authentic, Scalable i Social, co można przetłumaczyć na mierzalność, autentyczność, skalowalność i charakter społecznościowy kampanii wideo. Model MASS to wzorzec planowania działań marketingowych i kryteria, które należy spełnić przy opracowywaniu kampanii wideo. Wszystko po to, aby optymalnie zrealizować strategię reklamową. 

M jak Measuable (mierzalność)

Podstawowe pytanie na temat skuteczności kampanii reklamowej odnoszą się do zaangażowania odbiorców. W modelu MASS możemy uzyskać informacje na temat tego, kto oglądał reklamę, jak na nią trafił, a także dowiedzieć się ile osób obejrzało ją do końca i jakie koszty ponieśliśmy w związku z emisją materiału na YouTube. Dzięki odpowiednim narzędziom i umiejętnościom możemy bardzo precyzyjnie zmierzyć wyniki kampanii wideo. - Po zakończeniu emisji spotu w serwisie YouTube mierzy się efekty i przekazuje je klientowi w specjalnym raporcie, pokazującym zaangażowanie odbiorców mówi Mateusz Zyguła, właściciel agencji Tube.AD, prowadzącej kampanie w serwisie. Taki raport zawiera m. in.:

  • ilość wyświetleń filmu, 
  • ilość kliknięć w wideo,
  • odtworzenia do połowy i pełne (50% i 100%),
  • ilość kliknięć przycisku „Pomiń” po 5 sekundach,
  • ilość kliknięć w baner towarzyszący,
  • średni koszt jednego odtworzenia reklamy.

Dodatkowo można mierzyć wiek i płeć widzów, sprawdzić jak oceniali i komentowali kampanię oraz skąd pochodzą. 

A jak Authentic (autentyczność)

Autentyczny komunikat to taki, który jest zrozumiały i czytelny dla odbiorcy, bezpośrednio go dotyczy oraz do niego trafia. W kampanii reklamowej na YouTube osiągniemy to dzięki precyzyjnemu targetowaniu. Gdy bardzo dokładnie określimy, kim jest nasz odbiorca i do niego skierujemy właściwy komunikat, możemy liczyć, że obejrzy on reklamę i będzie zainteresowany ofertą. Reklamy na YouTube można kierować na kilka sposobów: 

  • tematycznie, materiał wideo powiązany z branżą (np. samochody i pojazdy, finanse),
  • na zainteresowania użytkowników Google (np. miłośnicy samochodów, fani sportu, inwestorzy),
  • poprzez demografię i lokalizację (np. dokładny wiek i wybrane miasta),
  • w oparciu o grupy remarketingowe (reklama śledzi widza),
  • za pomocą konkretnych słów kluczowych opisujących usługę lub produkt,
  • na wybrany kanał YouTube. 

Autentyczne znaczy nieinwazyjne, nieirytujące, właściwe i precyzyjne. Tak można określić kierowanie kampanii wideo na YouTube.

S jak Scalable (skalowalność)

Lubimy mieć kontrolę nad wydatkami i rozsądnie dysponować naszym budżetem. Dzięki połączeniu kampanii wideo na YouTube z narzędziem Google AdWords, możemy efektywnie zaplanować wydawanie każdej złotówki.

S jak Social (społeczność)

Serwis YouTube to jeden z rodzajów social media ponieważ ma funkcje społecznościowe, jak udostępnianie czy komentowanie i ocenianie. Daje to obraz wiarygodnych treści oraz możliwość dialogu z każdym klientem. Od niedawna YouTube ma bezpośrednie przekierowanie na Google+. Komentując wideo możemy od razu zamieścić je w tym serwisie społecznościowym.  Natomiast udostępnić je możemy m. in. na Facebooku, Twitterze, Bloggerze, Wykopie, Tumblr czy VKontakte. 

Ogromny zasięg, mierzalność i precyzyjne targetowanie to wystarczające elementy modelu MASS, które powinny wskazać kierunek przeniesienia działań reklamowych z telewizji na YouTube. 

Tagi:

Youtube MASS

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.