Bankomaty z bitcoinami

Bankomaty z bitcoinami

Brief.pl / Aktualności

W Stanach Zjednoczonych pojawiły się bankomaty zaprojektowane z myślą o bitcoinach - wirtualnej walucie, na której opiera się jeden z systemów płatności za dobra w internecie.

-

Produkcją bankomatów zaprojektowanych z myślą o bitcoinach zajmują się trzy firmy. Tylko jedna z nich, Robocoin, tworzy bankomaty umożliwiające wypłatę nie tylko bitcoinów, ale także dolarów. Do tej pory zainstalowano w sumie 6 takich maszyn - 4 w Austin, jedną w Vancouver i jedną w Edmonton. Firma planuje instalację kolejnych.

Posiadacze bitcoinów pragnący użyć bankomatu Robocoin muszą wykonać szereg czynności - podać swój numer telefonu, kod PIN oraz numer dowodu osobistego, pozwolić automatowi na zeskanowanie dłoni oraz zrobienie zdjęcia. Wypłata może zająć nawet 15 minut ze względu na to, że każda transakcja, w której biorą udział bitcoiny, musi być zweryfikowana przez użytkowników w sieci. Dodatkowo, cena bitcoinów wyciąganych z bankomatu jest nieco wyższa niż ta obowiązująca w internecie. Użytkowanie bankomatów Robocoin jest jednak stosunkowo wygodne, w porównaniu do tego, co posiadacze bitcoinów chcący upłynnić walutę musieli robić do tej pory. Dotychczas najwygodniejsznym sposobem było znalezienie na stronie internetowej takiej jak LocalBitcoins osoby, która będzie chętna spotkać się i wymienić gotówkę na bitcoiny.

- Wprowadzenie bankomatów bitcoin, oczywiście przy założeniu szerszej skali zjawiska, na pewno ułatwi życie posiadaczom tej kryptowaluty - punktów akceptujących tę formę płatności jest wciąż niewiele. Człowiek chcący zapłacić za kawę czy kino bitcoinem znajduje się obecnie w analogicznej sytuacji do posiadacza karty kredytowej w Polsce, jaką pamiętamy sprzed powiedzmy 15 lat. Nie do przecenienia jest również czynnik psychologiczny - pojawiające się bankomaty to wyraźny sygnał, że bitcoin już dawno przestał być niszową zabawką programistów. - mówi Filip Godecki, przedstawiciel Bitcurex, największego polskiego serwisu wymiany tej waluty.

::

Zobacz także: Bitcoiny zaleją świat?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.