Bankomaty z bitcoinami

Bankomaty z bitcoinami

Brief.pl / Aktualności

W Stanach Zjednoczonych pojawiły się bankomaty zaprojektowane z myślą o bitcoinach - wirtualnej walucie, na której opiera się jeden z systemów płatności za dobra w internecie.

-

Produkcją bankomatów zaprojektowanych z myślą o bitcoinach zajmują się trzy firmy. Tylko jedna z nich, Robocoin, tworzy bankomaty umożliwiające wypłatę nie tylko bitcoinów, ale także dolarów. Do tej pory zainstalowano w sumie 6 takich maszyn - 4 w Austin, jedną w Vancouver i jedną w Edmonton. Firma planuje instalację kolejnych.

Posiadacze bitcoinów pragnący użyć bankomatu Robocoin muszą wykonać szereg czynności - podać swój numer telefonu, kod PIN oraz numer dowodu osobistego, pozwolić automatowi na zeskanowanie dłoni oraz zrobienie zdjęcia. Wypłata może zająć nawet 15 minut ze względu na to, że każda transakcja, w której biorą udział bitcoiny, musi być zweryfikowana przez użytkowników w sieci. Dodatkowo, cena bitcoinów wyciąganych z bankomatu jest nieco wyższa niż ta obowiązująca w internecie. Użytkowanie bankomatów Robocoin jest jednak stosunkowo wygodne, w porównaniu do tego, co posiadacze bitcoinów chcący upłynnić walutę musieli robić do tej pory. Dotychczas najwygodniejsznym sposobem było znalezienie na stronie internetowej takiej jak LocalBitcoins osoby, która będzie chętna spotkać się i wymienić gotówkę na bitcoiny.

- Wprowadzenie bankomatów bitcoin, oczywiście przy założeniu szerszej skali zjawiska, na pewno ułatwi życie posiadaczom tej kryptowaluty - punktów akceptujących tę formę płatności jest wciąż niewiele. Człowiek chcący zapłacić za kawę czy kino bitcoinem znajduje się obecnie w analogicznej sytuacji do posiadacza karty kredytowej w Polsce, jaką pamiętamy sprzed powiedzmy 15 lat. Nie do przecenienia jest również czynnik psychologiczny - pojawiające się bankomaty to wyraźny sygnał, że bitcoin już dawno przestał być niszową zabawką programistów. - mówi Filip Godecki, przedstawiciel Bitcurex, największego polskiego serwisu wymiany tej waluty.

::

Zobacz także: Bitcoiny zaleją świat?

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.