Mężczyźni w sieci – czego szukają?

Mężczyźni w sieci – czego szukają?

Brief.pl / Aktualności

Okazuje się, że erotyka jest najczęstszą kategorią tematyczną stron WWW wśród mężczyzn z Polski i Węgier. Mężczyźni z Czech, Słowacji, Mołdawii, Turcji, Bułgarii i Ukrainy wyszukują w sieci treści na temat sportu, motoryzacji oraz aktualnych wydarzeń (newsy).

-

Gemius sprawdził, jakie kategorie tematyczne stron www cieszą się największym zainteresowaniem płci męskiej. Okazało się, że w polskiej sieci wygrywa erotyka (62 proc. użytkowników portali erotycznych to mężczyźni). Podobną sympatię mężczyzn zyskały serwisy dla miłośników gier komputerowych (61 proc.) oraz portale poświęcone męskim „sprawom” (60 proc.). Erotyka to także kategoria tematyczna numer jeden na Węgrzech, gdzie 69 proc. użytkowników stron erotycznych to mężczyźni.

Strony sportowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród mężczyzn w Turcji (74 proc. internautów odwiedzających te portale to mężczyźni), na Ukrainie (73 proc.) i w Bułgarii (64 proc.). Motoryzacja to z kolei temat numer jeden wśród czeskich (67 proc.) i słowackich (66 proc.) internautów płci męskiej. Tymczasem w Mołdawii wśród użytkowników sieci płci męskiej najpopularniejsze są serwisy informacyjne (56 proc.).

W celu sprawdzenia, które kategorie tematyczne stron www przyciągają najwięcej mężczyzn przeanalizowano płeć ich użytkowników (uwzględniono wskaźnik prezentujący dopasowanie, a więc stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników w wybranej kategorii tematycznej stron www w wybranym okresie). Analizą objęto kraje, w których badanie prowadzone przez Gemius uwzględnia kategoryzację stron www.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.