Polska najbardziej atrakcyjna

Polska najbardziej atrakcyjna

Brief for Poland / Aktualności

Polska jest najbardziej atrakcyjnym rynkiem wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej dla inwestorów zagranicznych - wynika z ósmej edycji Ankiety Koniunkturalnej 2013 Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska).

-

W tegorocznej edycji badania, przeprowadzonego wspólnie z siedmioma izbami bilateralnymi w Polsce: belgijską, brytyjską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, portugalską i szwajcarską, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC) wzięło udział 151 przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym, które działają w Polsce.

Polska uzyskała 4,87 punktów na 6 możliwych i tym samamy znalazał się na pierwszym miejscu wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej. Na drugim miejscu zestawienia uplasowały się Czechy z wynikiem 4,17 pkt., a na trzecim Słowacja - 3,99 pkt.

Z badania wynika, że prawie 77 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zamierza zwiększyć lub pozostawić na niezmienionym poziomie wydatki na inwestycje w Polsce. 94 proc. repospondentów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Nadal największym atutem Polski pozostaje członkostwo w Unii Europejskiej. Zdecydowana większość respondentów bardzo wysoko ocenia polskich pracowników, doceniając ich kwalifikacje, wykształcenie akademickie, produktywność i zmotywowanie. Respondenci doceniają też jakość i dostępność lokalnych poddostawców, stabilność polityczną i społeczną oraz dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej.

Najgorzej oceniono system i instytucje podatkowe w Polsce, administrację publiczną oraz przejrzystość w zakresie systemu zamówień publicznych.

Źródło: PAIiIZ/AHK

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.