Polska najbardziej atrakcyjna

Polska najbardziej atrakcyjna

Brief for Poland / Aktualności

Polska jest najbardziej atrakcyjnym rynkiem wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej dla inwestorów zagranicznych - wynika z ósmej edycji Ankiety Koniunkturalnej 2013 Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska).

-

W tegorocznej edycji badania, przeprowadzonego wspólnie z siedmioma izbami bilateralnymi w Polsce: belgijską, brytyjską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, portugalską i szwajcarską, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC) wzięło udział 151 przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym, które działają w Polsce.

Polska uzyskała 4,87 punktów na 6 możliwych i tym samamy znalazał się na pierwszym miejscu wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej. Na drugim miejscu zestawienia uplasowały się Czechy z wynikiem 4,17 pkt., a na trzecim Słowacja - 3,99 pkt.

Z badania wynika, że prawie 77 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zamierza zwiększyć lub pozostawić na niezmienionym poziomie wydatki na inwestycje w Polsce. 94 proc. repospondentów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Nadal największym atutem Polski pozostaje członkostwo w Unii Europejskiej. Zdecydowana większość respondentów bardzo wysoko ocenia polskich pracowników, doceniając ich kwalifikacje, wykształcenie akademickie, produktywność i zmotywowanie. Respondenci doceniają też jakość i dostępność lokalnych poddostawców, stabilność polityczną i społeczną oraz dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej.

Najgorzej oceniono system i instytucje podatkowe w Polsce, administrację publiczną oraz przejrzystość w zakresie systemu zamówień publicznych.

Źródło: PAIiIZ/AHK

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.