Polska najbardziej atrakcyjna

Polska najbardziej atrakcyjna

Brief for Poland / Aktualności

Polska jest najbardziej atrakcyjnym rynkiem wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej dla inwestorów zagranicznych - wynika z ósmej edycji Ankiety Koniunkturalnej 2013 Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska).

-

W tegorocznej edycji badania, przeprowadzonego wspólnie z siedmioma izbami bilateralnymi w Polsce: belgijską, brytyjską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, portugalską i szwajcarską, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC) wzięło udział 151 przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym, które działają w Polsce.

Polska uzyskała 4,87 punktów na 6 możliwych i tym samamy znalazał się na pierwszym miejscu wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej. Na drugim miejscu zestawienia uplasowały się Czechy z wynikiem 4,17 pkt., a na trzecim Słowacja - 3,99 pkt.

Z badania wynika, że prawie 77 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zamierza zwiększyć lub pozostawić na niezmienionym poziomie wydatki na inwestycje w Polsce. 94 proc. repospondentów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Nadal największym atutem Polski pozostaje członkostwo w Unii Europejskiej. Zdecydowana większość respondentów bardzo wysoko ocenia polskich pracowników, doceniając ich kwalifikacje, wykształcenie akademickie, produktywność i zmotywowanie. Respondenci doceniają też jakość i dostępność lokalnych poddostawców, stabilność polityczną i społeczną oraz dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej.

Najgorzej oceniono system i instytucje podatkowe w Polsce, administrację publiczną oraz przejrzystość w zakresie systemu zamówień publicznych.

Źródło: PAIiIZ/AHK

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.