Polska najbardziej atrakcyjna

Polska najbardziej atrakcyjna

Brief for Poland / Aktualności

Polska jest najbardziej atrakcyjnym rynkiem wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej dla inwestorów zagranicznych - wynika z ósmej edycji Ankiety Koniunkturalnej 2013 Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska).

-

W tegorocznej edycji badania, przeprowadzonego wspólnie z siedmioma izbami bilateralnymi w Polsce: belgijską, brytyjską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, portugalską i szwajcarską, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC) wzięło udział 151 przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym, które działają w Polsce.

Polska uzyskała 4,87 punktów na 6 możliwych i tym samamy znalazał się na pierwszym miejscu wśród państw Europy Środkowo-Wschodniej. Na drugim miejscu zestawienia uplasowały się Czechy z wynikiem 4,17 pkt., a na trzecim Słowacja - 3,99 pkt.

Z badania wynika, że prawie 77 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zamierza zwiększyć lub pozostawić na niezmienionym poziomie wydatki na inwestycje w Polsce. 94 proc. repospondentów zainwestowałoby w Polsce ponownie.

Nadal największym atutem Polski pozostaje członkostwo w Unii Europejskiej. Zdecydowana większość respondentów bardzo wysoko ocenia polskich pracowników, doceniając ich kwalifikacje, wykształcenie akademickie, produktywność i zmotywowanie. Respondenci doceniają też jakość i dostępność lokalnych poddostawców, stabilność polityczną i społeczną oraz dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej.

Najgorzej oceniono system i instytucje podatkowe w Polsce, administrację publiczną oraz przejrzystość w zakresie systemu zamówień publicznych.

Źródło: PAIiIZ/AHK

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.