wp - grudzien 2016

Trendy przyszłości

Trendy przyszłości

Brief.pl / Technologie

Stoimy u progu rewolucji technologicznej. Świadczy o tym rosnąca liczba startupów, nie tylko związana z oprogramowaniem, ale również z urządzeniami takimi jak okulary Oculus Rift, inteligentne zegarki czy opaski na rękę. W ciągu najbliższych lat staną się one urządzeniami codziennego użytku, podobnie jak dzisiejsze telefony.

-

Rewolucja technologiczna wpływa również na nasze zachowania konsumenckie. Wymaga to od ludzi zajmujących się marketingiem i reklamą zmian w komunikacji, strategii oraz kreacji. Pierwszym krokiem będzie skierowanie wysiłków na nowe kanały kontaktu (i dialogu!) z konsumentem. Drugim, równie ważnym, dopasowanie się do ich specyfiki.

Zwiększona lojalność zakupowa w FMCG.

Powoli możemy zapominać o chodzeniu na zakupy. Zwłaszcza te spożywcze – to strata naszego cennego czasu. Ser, mleko i pieczywo będziemy kupować zdalnie. Inteligentne systemy monitorowania zainstalowane w naszych lodówkach, telefonach i opaskach na rękę zajmą się uzupełnianiem naszych zapasów spożywczych.

Co to znaczy dla marketerów? Będziemy spędzać mniej czasu przy półce sklepowej, czyli w miejscu gdzie „dzieje się magia” i jest podejmowanych większość decyzji zakupowych. Raz zdefiniowana lista zakupów w aplikacji, takiej jak na przykład Listonic, nie będzie się zmieniała tak często jak nasze decyzje, gdy stoimy przed regałem pełnym produktów różnych marek.

Więcej i mniej online jednocześnie

Kończy się też era przesiadywania godzinami przed komputerem stacjonarnym, czy nawet laptopem. Ich miejsce w życiu prywatnym konsumentów zajmują smartfony, tablety i wcześniej wspomniane inteligentne zegarki czy opaski na rękę. Dzięki temu będziemy częściej i na dłużej wychodzić z domu, będąc mimo to ciągle podłączeni do sieci. Wiąże się to jednak ze zmniejszoną powierzchnią reklamową, którą będzie można zapełnić. W końcu banera 750x200 czy rozbudowanego kwestionariusza nie zmieścimy na ekranie zegarka.

Pewnym rozwiązaniem zapewne będą projektory hologramów 3D rodem z filmów science-fiction, które nie są już aż tak odległą przyszłością jak nam się wydaje. Niestety przedstawiciele Samsunga milczą czy takowy panują w zegarku Gear 3.

::

Zobacz czym jest RING

Ring: jeden by wszystkim sterować

::

Ucieczka w wirtualną rzeczywistość

Oculus Rift to jeden z najbardziej znanych projektów, który osiągnął sukces na Kickstarterze. Nic dziwnego! Zakładając specjalne okulary wkraczamy w zupełnie nową rzeczywistość – rzeczywistość, którą sami wcześniej sobie wybierzemy. Możemy być każdym: magiem z krainy fantasy, biznesmenem z milionem dolarów na starcie lub superbohaterem z Marvela. Wraz z rozwojem technologii będą się też poprawiały parametry urządzeń służących do wkraczania w wirtualną rzeczywistość – będą coraz bardziej przekonujące. Wręcz mylące.

Sony pozbyło się marki Vaio. Miesiąc później pojawiła się informacja, że za kilka tygodni zaprezentują własne urządzenie do wirtualnej rzeczywistości. Przypadek? Nie sądzę!

Przeskakując do innych rzeczywistości (czyt. Spędzając mniej w tej prawdziwej, opanowanej przez reklamy) pójdą za nami marketerzy ze swoimi hasłami i CTA (call to action).

Software to purchase

- Firmy będą nam oferować za wszelką cenę nie tyle swoje produkty, co aplikacje, przez które je kupimy (a przy okazji zyskamy rabat lub np. wirtualne punkty lojalnościowe wymienne na darmowe gadżety/upominki/usługi) – twierdzi Przemysław Garczyński, komputerswiat.pl & redaktor ittechblog.pl. Trudno się z tym nie zgodzić, patrząc na rosnącą liczbę nowych aplikacji mobilnych. Dzięki nim marka może utrzymać bliższy, a co za tym idzie dłuższy kontakt z klientem skutkujący ponownym zakupem. Trend ten wzmacnia geolokalizacja, dzięki której marki będą na nas „polować” w miejscu zakupu i kusić nas zniżką czy rabatem. Trochę jak wabienie zwierzyny w pułapkę, w której leży łatwa i atrakcyjna zdobycz.

 

Autor: @Artur_Roguski

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.