wp - grudzien 2016

Twitter pomaga walczyć z HIV

Twitter pomaga walczyć z HIV

Brief.pl / Aktualności

Z badań naukowców z Uniwersytetu w Kalifornii wynika, że media społecznościowe można wykorzystać w walce z epidemią wirusa HIV i narkomanią. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie „Preventive Medicine”. Dowodzą one zależność pomiędzy dużą liczbą tweetów związanych z narkotykami lub ryzykownymi zachowaniami seksualnymi na danym obszarze USA i rosnącą epidemią HIV w tych miejscach.

-

Algorytm na Twitterze wyszukuje słowa powiązane z tematem wirusa np. sex, drugs. Następnie umieszcza je na mapie, która tworzy model statystyczny. Można w ten sposób sprawdzić, czy lokalizacje tweetów pokrywają się z obszarami, na których zgłaszane były przypadki zachorowań na HIV. Wadą systemu jest korzystanie z publicznych danych z 2009 roku. Częste aktualizowanie danych pozwoliłoby na lepszą trafność w określaniu ognisk. Ostatnie badania pokazują, że najwięcej wpisów związanych z ryzykiem zakażenia wirusem HIV pojawiło się na obszarze Kalifornii , Teksasu , Nowego Jorku i Florydy. Najwyższy wskaźnik per capita takich tweetów odnotowano na terenie Waszyngtonu, Delaware , Luizjany i Karoliny Południowej.

Nie jest to jedyny pomysł na wykorzystanie mediów społecznościowych dla dobra społecznego. RED i Johnson & Johnson podjęli się kampanii “Share (Red), Save lives”, mającej na celu walkę z AIDS , gruźlicą i malarią. Na portalach Facebook, Pinterest i Twitter pojawiła się infografika. Za każde jej udostępnienie Johnson & Johnson wpłaca 1 $ do Światowego Funduszu na rzecz Walki z AIDS , Gruźlicą i Malarią - do łącznej wysokości 100,000 dolarów. Dzięki kampanii udało się w znacznym stopniu zmniejszyć liczbę zakażeń za pośrednictwem transmisji wirusa z matki na dziecko. Jeszcze w 2003 liczba ta wynosiła prawie 570 tys., a w 2013 odnotowano 330 tys. nowych zakażeń. Twórcy liczą, że z czasem uda się całkowicie je wyeliminować.

Udzielanie pomocy poprzez portale społecznościowe jest szybkie i proste, a przy okazji efektywne, bo umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Miejmy więc nadzieję, że takich akcji będzie pojawiać się coraz więcej. Poniżej linki do infografiki kampanii “Share (Red), Save lives”:

Facebook

Twitter

Pinterest

Infografika hiv

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.