Twitter pomaga walczyć z HIV

Twitter pomaga walczyć z HIV

Brief.pl / Aktualności

Z badań naukowców z Uniwersytetu w Kalifornii wynika, że media społecznościowe można wykorzystać w walce z epidemią wirusa HIV i narkomanią. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie „Preventive Medicine”. Dowodzą one zależność pomiędzy dużą liczbą tweetów związanych z narkotykami lub ryzykownymi zachowaniami seksualnymi na danym obszarze USA i rosnącą epidemią HIV w tych miejscach.

-

Algorytm na Twitterze wyszukuje słowa powiązane z tematem wirusa np. sex, drugs. Następnie umieszcza je na mapie, która tworzy model statystyczny. Można w ten sposób sprawdzić, czy lokalizacje tweetów pokrywają się z obszarami, na których zgłaszane były przypadki zachorowań na HIV. Wadą systemu jest korzystanie z publicznych danych z 2009 roku. Częste aktualizowanie danych pozwoliłoby na lepszą trafność w określaniu ognisk. Ostatnie badania pokazują, że najwięcej wpisów związanych z ryzykiem zakażenia wirusem HIV pojawiło się na obszarze Kalifornii , Teksasu , Nowego Jorku i Florydy. Najwyższy wskaźnik per capita takich tweetów odnotowano na terenie Waszyngtonu, Delaware , Luizjany i Karoliny Południowej.

Nie jest to jedyny pomysł na wykorzystanie mediów społecznościowych dla dobra społecznego. RED i Johnson & Johnson podjęli się kampanii “Share (Red), Save lives”, mającej na celu walkę z AIDS , gruźlicą i malarią. Na portalach Facebook, Pinterest i Twitter pojawiła się infografika. Za każde jej udostępnienie Johnson & Johnson wpłaca 1 $ do Światowego Funduszu na rzecz Walki z AIDS , Gruźlicą i Malarią - do łącznej wysokości 100,000 dolarów. Dzięki kampanii udało się w znacznym stopniu zmniejszyć liczbę zakażeń za pośrednictwem transmisji wirusa z matki na dziecko. Jeszcze w 2003 liczba ta wynosiła prawie 570 tys., a w 2013 odnotowano 330 tys. nowych zakażeń. Twórcy liczą, że z czasem uda się całkowicie je wyeliminować.

Udzielanie pomocy poprzez portale społecznościowe jest szybkie i proste, a przy okazji efektywne, bo umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Miejmy więc nadzieję, że takich akcji będzie pojawiać się coraz więcej. Poniżej linki do infografiki kampanii “Share (Red), Save lives”:

Facebook

Twitter

Pinterest

Infografika hiv

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.