Apple i Samsung z największym ruchem: infografika

Apple i Samsung z największym ruchem: infografika

Brief.pl / Aktualności

Produkty Samsunga i Apple’a generują największy ruch w polskim internecie. Rok 2014 nie przyniesie pod tym względem większych zmian.

-

Zdaniem dr. Leszka Bukowskiego z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, w tym roku Polacy coraz chętniej będą serfowali po sieci przy pomocy swoich smartfonów i tabletów. – To zjawisko obserwujemy wszędzie na świecie i Polska na pewno nie będzie wyjątkiem – uważa naukowiec.

Ekspert z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych zwraca uwagę na trzy zjawiska, które wynikają z analizy danych pokazujących udział urządzeń mobilnych poszczególnych producentów w ruchu internetowym od połowy 2010 roku.

– Po pierwsze, produkty Apple’a, tj. iPhon’y i iPad’y, są w czołówce urządzeń, z których generowany jest ruch w polskim Internecie mobilnym. Od połowy 2011 aż do końca 2013 roku większość tego ruchy była generowana właśnie z urządzeń z opatrzonych symbolem nadgryzionego jabłka. Pozycja Apple jest tutaj stabilna. Apple jest firmą, która wręcz inicjowała swoimi produktami całą mobilną rewolucję i od kilku lat niezmiennie jest w awangardzie nowatorskich rozwiązań w dziedzinie technologii mobilnych – mówi dr Bukowski.

Naukowiec zwraca też uwagę na słabnącą pozycję Nokii. – Już w połowie 2011 roku większość ruchu w Internecie mobilnym była generowana z urządzeń Apple’a a na początku 2012 roku Nokia zaczęła ustępować miejsca Samsungowi. W końcu wraz z początkiem 2013 roku Sony również wyprzedziło Nokię swym udziałem w polskim Internecie mobilnym – zauważa ekspert. Podkreśla jednak, że Nokia na pewno nie powiedziała jeszcze ostatniego zdania – To marka, którą wielu konsumentów wciąż darzy sporym sentymentem a w potężnym tandemie z Microsoftem może sprawić niespodziankę i zaskoczyć nowymi rozwiązaniami – uważa dr Bukowski.

– Po trzecie, koreański Samsung ma coraz większy udział jeżeli chodzi o ruch w polskim Internecie mobilnym. Początkowo, a więc w latach 2010 – 2011, udział Apple’a był poza zasięgiem Samsunga. Pierwsza i druga generacja Galaxy S ustępowały pod wieloma względami produktom Apple’a. Jednak od połowy 2012 roku (Samsung Galaxy S III zawitał na polski rynek w czerwcu 2012 roku) przyrost udziału Samsunga w Internecie mobilnym stał się gwałtowniejszy niż Apple – tym samym wraz z początkiem 2014 roku Samsung jest liderem. Samsung musiał się wiele nauczyć jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne i dopiero trzecia generacja jego flagowej platformy Galaxy S była na tyle dopracowanym produktem, by stać się dla wielu urządzeniem „kultowym” – podsumowuje dr Leszek Bukowski z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.

W styczniu 2014 roku ruch z tabletów i smartfonów w polskiej sieci utrzymywał się na poziomie 10 proc. To ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (4 proc. w styczniu 2013 roku) i dwa razy mniej niż średnia światowa (24 proc., źródło: StatCounter).

źródło: Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.