DICE+ zdobywa iF Design Gold Award

DICE+ zdobywa iF Design Gold Award

Brief.pl / Aktualności

Elektroniczna kostka DICE+, stworzona przez polskie firmy: Game Technologies oraz studio wzornictwa przemysłowego Mindsailors, otrzymała prestiżową nagrodę iF Product Design 2014 w kategorii „Sprzęt komputerowy“. Nagrody iF są przyznawane od 1953 roku, a o statuetkę ubiegają się największe firmy na świecie. Polacy zdobyli złotą nagrodę po raz pierwszy w historii konkursu.

-

Nagrody iF Design Award są przyznawane w trzech głównych kategoriach: Produkt, Opakowanie i Komunikacja. Kategoria Produkt dzieli się na 17 innych, w tym sprzęt komputerowy, w której oceniane są urządzenia elektroniczne. Właśnie w tej kategorii nagrodzono Polaków. O statuetkę w tej prestiżowej kategorii ubiegają się największe międzynarodowe firmy technologiczne.

Nagrodzono wspólnie firmę Game Technologies, która stworzyła elektroniczną kostkę DICE+ oraz Mindsailors - studio wzornictwa przemysłowego, które odpowiada za wygląd i projekt konstrukcyjny kostki.

- Wybraliśmy tą kostkę, ze względu na całościowe podejście do włączenia elementu zabawy do kategorii „komputer”. Pozytywnie zaskoczyła nas wielofunkcyjność urządzenia – może być używane jako kostka, ale również jako kontroler do gier. Szczególnie godny uwagi jest głęboko przemyślany design, idealne wyważenie kostki i wyrafinowany sposób w jaki oddziałuje na zmysły. Nagradzając projekt złotą statuetką iF Design Award zachęcamy twórców urządzenia do rozwijania tego podejścia – uzasadniło swoją decyzję jury.

- Projektując kostkę DICE+ chcieliśmy stworzyć urządzenie na światowym poziomie. Nagroda iF Design Award przyznana po raz pierwszy polskiej firmie jest potwierdzeniem, że udało nam się stworzyć produkt na niespotykanym dotąd w Polsce poziomie – mówi Patryk Strzelewicz, członek rady nadzorczej Game Technologies, współtwórca DICE+.

- Nasze projekty były już wyróżniane w tym konkursie, ale to we współpracy z Game Technologies, jako pierwsze studio wzornictwa przemysłowego z Polski sięgnęliśmy po złotą nagrodę na iF. To ogromny sukces – mówi Michał Bonikowski, współwłaściciel Mindsailors .

Nagrodę wręczono podczas uroczystej gali w Monachium. ,,iF Product Design Award” jest najważniejszą i najbardziej prestiżową nagrodą w branży projektowej wręczaną nieprzerwanie od 1953 roku. W tym roku w kategorii Sprzęt komputerowy oprócz Game Technologies nagrodzone zostały również firmy: Sony (tablet VAIO Tap11), Lenovo (monitor panoramiczny ThinkVision LT2934z 29″), HP / Google (laptop HP Chromebook 11) oraz Apple (iPad Air oraz MacPro).

Redakcja magazynu "Brief" serdecznie gratuluje!

 Dice+ z nagrodą iF design

# # #

DICE+ jest nowoczesną wersją tradycyjnej kostki do gry – która dzięki wbudowanej technologii może służyć również jako pełnowartościowy kontroler, komunikujący się tabletami i innymi urządzeniami za pomocą energooszczędnej technologii Bluetooth 4.0. Elektroniczna kostka jest wykonana z wysokiej jakości materiałów, cyfry wyświetlane są w innowacyjny sposób spod powierzchni ścianek sześcianu. W urządzenie wbudowano procesor, akcelerometr, magnetometr, sześć diod RGB oraz dziesiątki innych podzespołów elektronicznych, dzięki którym obsługa kostki jest bardzo intuicyjna.

DICE+ współpracuje z tabletami działającymi pod kontrolą systemów operacyjnych iOS i Android. Wbudowana bateria po jednym ładowaniu pozwala na 20 godzin nieprzerwanej zabawy.

Urządzenie oficjalnie zaprezentowano podczas targów Gamescom w Kolonii w sierpniu 2013 roku. Przedpremierowo kostką DICE+ w cyfrowego chińczyka na polskim stanowisku grali Angela Merkel i Donald Tusk podczas największych targów elektronicznych w Europie, CeBIT.

 

Więcej informacji na:

http://game-technologies.com

http://dicepl.us/

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.