wp - grudzien 2016

Efektywność strategii "People & Planet Positive"

Efektywność strategii "People & Planet Positive"

Brief.pl / CSR

Grupa IKEA opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za rok finansowy 2013. Jest to pierwszy raport, który odnosi się do ogłoszonej pod koniec 2012 roku strategii "People & Planet Positive", będącej odpowiedzią IKEA na oczekiwania społeczne i globalne wyzwania współczesnego świata.

-

Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 jest formą rozliczenia się Grupy IKEA z zobowiązań podjętych w ramach nowej strategii, np. w zakresie ograniczenia zużycia wody i energii, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców naturalnych i energii ze źródeł odnawialnych czy działań na rzecz lokalnych społeczności. Pokazuje też, jak IKEA w praktyce realizuje misję tworzenia lepszego życia na co dzień oraz jak ta misja przekłada się na produkty, które powstają zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy IKEA realizowana jest w trzech głównych obszarach:

  • działaniu na rzecz bardziej zrównoważonego życia w domu,
  • osiągnięciu niezależności energetycznej i najwyższej efektywności wykorzystania wszelkich zasobów naturalnych w całym łańcuchu dostaw,
  • dbałości o warunki życia i pracy ludzi na całym świecie, w tym szczególnie o warunki życia i rozwoju dzieci.

-Każda organizacja, w tym także IKEA, może odgrywać znaczącą rolę w ograniczaniu zużycia kończących się zasobów naturalnych oraz zmniejszaniu wpływu na zmiany klimatyczne, nie zapominając przy tym o ciągłej potrzebie poprawy jakości życia ludzi na całym świecie. Jestem przekonany, że nie ma innej drogi na przyszłość, jak tylko odpowiedzialny biznes – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor zarządzający Grupy IKEA.

Wśród najważniejszych osiągnięć IKEA w 2013 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju należy wymienić kolejne inwestycje w energię odnawialną i zwiększenie niezależności energetycznej firmy. Są to kluczowe punkty strategii "People & Planet Positive". Firma posiada obecnie 137 turbin wiatrowych oraz 550 tys. zainstalowanych paneli słonecznych. Celem IKEA jest produkcja większej ilości energii ze źródeł odnawialnych w stosunku do własnego zużycia energii przez wszystkie spółki z Grupy do 2020 roku. Firma inspiruje też swoich klientów do oszczędzania energii w domu, m.in. poprzez wymianę całego oświetlenia w swoim asortymencie na LED-owe (proces jest obecnie prowadzony i będzie trwał do końca 2016 roku). W 2013 roku IKEA sprzedała 22,4 miliona produktów z oświetleniem LED, w tym 12,3 miliona żarówek. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić aż 86 milionów euro rocznie.

IKEA dąży też do zwiększenia wykorzystania surowców naturalnych pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Obecnie firma jest jednym z największych w branży handlowej kupców drewna posiadającego certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). W 2013 roku prawie 1/3 drewna pozyskiwanego przez IKEA posiadała ten certyfikat albo pochodziła z recyklingu. Ponadto wszyscy dostawcy drewna IKEA spełniają wymogi IWAY Forestry Standard. W ubiegłym roku znacząco zwiększył się także udział bawełny pozyskiwanej przez IKEA w sposób zrównoważony – z 34 proc. do 72 proc.

IKEA aktywnie angażuje się w projekty społeczne mające na celu poprawę warunków życia ludzi na całym świecie. W 2013 roku IKEA Foundation przekazała 101 miliona euro na pomoc dzieciom z najbiedniejszych regionów – o 21 proc. więcej niż w 2012 roku. Firma wspiera też rozwój swoich pracowników, a zwłaszcza kobiety, które pragną realizować się zawodowo, nie rezygnując przy tym z czasu dla rodziny. Obecnie 47 proc. stanowisk menadżerskich jest obsadzonych przez kobiety.

Tekstylia IKEA CSR

-Rok po ogłoszeniu strategii zrównoważonego rozwoju "People & Planet Positive" mamy pierwsze sukcesy i nie chodzi tylko o nasze inwestycje, w tym w odnawialne źródła energii w Polsce. W ubiegłym roku miliony naszych klientów zainteresowały się oświetleniem LED, rozwiązaniami do sortowania odpadów czy produktami organicznymi oferowanymi przez IKEA. Cieszymy się, że poprzez nasze działania i edukowanie ludzi możemy czynić ich codzienne życie w domu łatwiejszym. To motywuje nas do dalszej pracy – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor zarządzający IKEA w Polsce.

::

Pobierz pełen raport 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.