UltimEyes - aplikacja poprawiająca wzrok

UltimEyes - aplikacja poprawiająca wzrok

Brief.pl / Technologie

Naukowcy z University of California zaprojektowali aplikację, która wpływa na poprawę wzroku jej użytkowników m.in. poprzez wyostrzanie wizji oraz pobudzanie pracy oczu przy słabym świetle.

-

UltimEyes została zaprojektowana tak, by pobudzić mózg użytkowników podczas przetwarzania informacji dochodzących z oczu. Użytkownicy aplikacji proszeni są o cykliczne uzupełnianie kilku zadań, takich jak klikanie w trudno dostrzegalne obiekty, które wpływają na optymalizację procesów wzrokowych. Pojedyncza sesja ćwiczeniowa trwa 25 minut, a twórcy aplikacji zapewniają, że wystarczy wykonywać zadania 4 razy w tygodniu przez okres 2 miesięcy, by wzrok uległ znacznej poprawie.

Aaron Seitz, profesor psychologii na University of California, przeprowadził badanie, mające na celu sprawdzenie efektywności działania aplikacji. W badaniu wzięło udział 19 graczy baseballowych. Każdy sportowiec użył aplikacji 30 razy, w 25-minutowych interwałach. Rezultaty były więcej niż zadowalające - średnio wzrok sportowców poprawił się o 31 proc. Badani deklarowali również, że dzięki ćwiczeniom wzrokowym lepiej widzieli nadlatującą piłkę, a ich oczy męczyły się wolniej niż przed badaniem. Poprawie uległo też ich widzenie peryferyjne.

Aplikacja została stworzona przez Carrot Neurotechnology - firmę produkującą narzędzia poprawiające wzrok. Oprogramowanie, dostępne na iOSa, kosztuje ok. 6 dolarów. 

::

Zobacz także: Mobilne bieganie

Tagi:

UltimEyes iOS

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.